Opravdu? Opravdu? A co nástupce Siemens Viaggio, který teď jezdí na 171/178? Již mají na oknech dělenou fólií, která je výrazně (o cca 70 % podle testů) prostupnější pro EM záření. Společný výsledek konzorcia Škoda T a Siemens.
Podobné to je i ostatních souprav, změn na vnější vrstvě mají i nové regiopartnery, ale asi těžko ti to popisovat, když tady takhle generalizuješ a tvrdíš pravý opak.
s relativními jednotkami je vždy problém :), já podělil dB a udělal jsem z toho relativitu na druhou.
Pokud vezmu jako základ jednotky railjet/pendolinu, kde útlum pro frekvenci 1400 - 2000 MHz je 24 dB, tak nová okna mají útlum pouze 7 dB, tj. můžeme mluvit také o tom, že tam projde 50x více záření nebo pro mě je to o 70 % lepší propustnost.
Jestli chceš vědět o téhle technologii víc, hledej RRX nebo Desiro HC, část vývoje probíhala u nás v ČR. Měl jsem tu čest jim připravovat databázi, kam ukládali měření a dělali vyhodnocení.
Když se jede vlakem s Wi-Fi, tak je to většinou v pořádku, i když telefon mám bez signálu.
RegioJet je na tom špatně, tam ta Wi-Fi víc nefunguje jak funguje, ale u ČD je to bez problémů.
Jediný problém já osobně jsem měl na trati Všetaty <-> Mladá Boleslav, kde ani Arrivácká Wi-Fi nejela, jak tam byl špatný signál.
No ale ten utlum je stale stejny, takze mereni ukazuje pomerne horsi a lepsi mista.
Absolutne to mereni ukazuje kvalitu pro dany typ vagonu. Bezpochyby doplnkove mereni porovnavajici ruzne vagony jiz probehlo pri prvni serii mereni.
Ergo vase veta ze ty mereni nevypovidaji o nicem je spatne.
Priste vice myslet a mene psat.