takhle na ně, místo represe a pokut, to raději pěkně přehledně zveřejňovat a zveřejňovat, vysvětlovat a nechat na lidech, jak budou tlačit.
Škoda, že se podobné věci nedějí i v bankovním sektoru, abych měl 10 stránkové podmínky, jen proto, že na 9 stránkách jsou věci, které se netýkají vůbec mého produktu, je k vzteku vzhledem k tomu, že to nedokážu od sebe jednoduše odlišit.
Zrovna minulý týden jsem vypovídal smlouvu na ADSL u O2, nejdřív jsem to zkoušel telefonicky, pak jsem musel najít smlouvy, prodejna, zase nějaké telefonování, atd.
U jediného ADSL jsem se dozvěděl ŠEST !!! rozličných variant jakou že to mám vlastně smlouvu a kdy mi končí případný úvazek! A to včetně variant, že budu muset platit šílené pokuty za předčasnou výpověď a podobné nesmysly. Ten bordel v O2 je takový, že se vůbec nechytají ani vlastní zaměstnanci.
Chce tedy CTU rict, ze vsichni 4 poskytovatele nesplnuji zakon? A co s tim udela? Hlavne v bodu Jednostrana zmena smlouvy a zpusobu vyrozumeni ucastnika o teto zmene. V tom pripade by takova zmena nemela byt platna a CTU by mel ukladat exemplarni pokuty. To same u automatickeho prodluzovani smluv.
Asi jste ještě nečetl žádné obchodní podmínky některých dodavatelů energie. Tam je smluvní volnost dotažena k dokonalosti...
Pro předkladatele takových smluv, kde jedinou reakcí na možnost, aby slabší strana vznesla požadavky na změny v textu, je "podepiš nebo zmiz", je nejdůležitějším pravidlem to, že NOZ staví na zásadě autonomie vůle a ta se projeví právě a jenom podpisem smlouvy. Nějaká mravnost nebo deklarované přání zákonodárců "nikomu vědomě neškodit" jsou jen plané žvásty, které podepsaná smlouva obvykle úplně neguje. Nalézt takové pastičky na 30ti stranách textu je pro normálního smrtelníka absolutně nemožné.
A tak je potom obtížné smlouvu vypovědět bez devastujících finančních následků atd. atd. a to i v případě, že původně naslibované podmínky dávno neplatí, pokud vůbec někdy platily, a to vše dle NOZ.
A pokud někde kydám bludy, rád bych věděl kde.
Tak ja to jeste doplnim:
Červená barva je naopak přidělována v dané hodnocené kategorii tomu poskytovateli, jehož smluvní dokumentace (byť nemusí být přímo v rozporu se zákonem) vykazuje znaky neurčitosti, nesrozumitelnosti, neúplnosti apod., tedy praktiky, které úřad v doporučení označuje jako neférové.
Takze je to podle me podvodne chovani.
Smluvní právo je dle nového občanského zákoníku zcela volné, proto všichni operátoři a nejen oni mění své smlouvy tak, aby si zákazník nemohl nic dovolit nebo si na něco účinně stěžovat. Mnoho smluv už obsahuje klauzule, že zákazník souhlasí s budoucími změnami obchodních podmínek atd. atd.
Pokud na takové smlouvy budou lidi přistupovat, nemají šanci něco změnit k lepšímu. Ale zbývá mi jiná moožnost, pokud chci telefonovat nebo odebírat elektřinu či vodu?
To, že NOZ chrání slabší stranu smluvního vztahu, jsou jen a jen kecy a nějaký ČTÚ nebo ERÚ se chovají spíš jako trafiky pro vysloužilé politiky a jejich kamarády. Teď vymysleli semafor, kterému se každý operátor vysměje.
Kdysi dávno se jako nejkratší existující vtip prezentovalo toto: Žid úderníkem! Pak se také říkalo: Svět je naruby; Němci kšeftují a židi válčí. A pokud jde o mou maličkost: Celý život jsem se živil vytvářením skutečných hodnot, čili prací a nikdy bych se nesnížil k tomu, abych přemýšlel, jak zbohatnout tím, že svého bližního bez skrupulí odrbu.
Dnes jsem měl úžasný rozhovor upc
Já: "Tak s tím něco udělejte"
upc "to já nemůžu"
Ja "tak mne přepojte na někoho, kdo může"
upc "tady nikdo takový není"
já: "já si tento rozhovor nahrávám pro případnou stížnost"
upc "já si to nepřeju. píp.píp.píp"
Sebrat jim licence ze dne na den. Bez náhrady, šmejdum....
UPC si hovory nahrava
Pokud nahravaji tve hovory tak v souhlasi s tim ze ty si to taky muzes nahravat. Ta nahravka obstoji v pripadnem rizeni. Uz to neni jako kdysi ze nahravani bez souhlasu nemohlo byt pouzito jako dukaz.
Operator zastupuje firmu ktera si hovory nahrava. Takze zadne "nepreju" neexistuje . Pozadoval bych oficialni vysvetleni od UPC. Tady se jedna o odepreni sluzby nad kterou dela CTU dozor. Takze uz to trochu prekrocilo bezny obcanskopravni ramec.
u malého internetového providera v Ústí jsem vypovídal smlouvu, na infolince mi řekli, že router mám poslat poštou a adresu, kterou mi nadiktovali. Ve smlouvě byla ale jiná adresa, router nakonec dané společnosti nedorazil a ta poté požadovala smluvní náhradu.
ČTU v tomhle případě rozhodl, že adresa řečená ústně přes telefon byla nadřazená tomu, co bylo ve smluvních podmínkách a udělal jsem správně.
Tj. je velice vhodné si hovory nahrávat, email. komunikaci schovávat a ideálně neřešit podobné věci osobně, kdy poté není důkaz. Operátoři na svých infolinkách kecají často nesmysly a člověk pak v dobré víře porušuje smlouvu.
Povinné ručení:
Dobrý den, zjistil jsem, že za bezeškodní průběh mne trestáte zvýšením pojistného o 30% a našel jsem pojišťovnu, u které zaplatím míň, než za letošek u vás. Co s tím uděláte?
Něco zkusím.
.......................
Mohl bych vám slevit 600 Kč, místo 3.400 zaplatíte 2.800.
( z ničehož nic, jenom proto, že jsem na pobočce udělal bububu).
Děkuji, ruším smlouvu, jiná pojišťovna se spokojí s 2.200 Kč
(začínám chápat, že Hitler neměl rád Židy).