Český telekomunikační úřad v budoucnu již nechce řešit spory mezi zákazníky a poskytovateli telekomunikačních služeb o vyúčtování za služby. Na setkání s novináři o tom hovořil Pavel Dvořák, předseda Rady Českého telekomunikačního úřadu. Ten nyní chce o možnosti přesunu agendy jednat s Nejvyšším správním soudem. Pavel Dvořák dle České tiskové kanceláře uvedl, že se žádný jiný telekomunikační regulátor v Evropě podobnou agendou nezabývá, takže prý je stav v České republice v tomto ohledu unikátní.
Loni Český telekomunikační úřad řešil 107 000 sporů, což je o třetinu více, než v roce 2008. Letos se očekává, že počet sporů překročí 120 000 sporů. Svůj podíl na nárůstu má podle některých komentátorů a analytiků i hospodářská recese. Český telekomunikační úřad však má kvůli úsporám stále méně pracovníků, kteří by se spory zabývali. Jeden člověk se tak údajně nyní zabývá až sedmi různými spory denně. Převod administrativy by prý mohl být proveden v rámci transpozičního zákona. (Finanční noviny)