Jak čtenáři zjistí, nejde o to jestli se T-Mobile chová nepoctivě nebo poctivě ale o to kdo o tom může rozhodovat. Jestli ČTU nebo obecné soudy a nebo také nikdo. A především, jestli se T-Mobile chová poctivě nebo nepoctivě je dle vyjádření právních zástupců T-Mobile "nicotné", tj. v překladu nepodstatné. A o to přesně v tomto sporu jde. Poctivé chování je v očích T-Mobile nepodstatné, něco z jiného světa.
Je to paradoxní, že nadnárodní firma T-Mobile se odvolává na nadnárodní předpisy (regulační rámec) EU a na údajnou nekompetenci ČTU, aby nadále mohla uplatňovat monopolní resp. oligopolní praktiky na velkoobchodním mobilním trhu , což ve svém důsledku není nic jiného než cenový diktát. Využije všechny způsoby jak oprávněné narovnání trhu formou rozhodnutí ČTU a nebo nastavení regulace ze strany ČTU resp. EU, oddálit.
Co na tom, že v uzavřené Smlouvě o propojení je ujednáno, že obě smluvní strany se budou řídit rozhodnutími ČTU.
Jinak žádné velkoobchodní ceny mobilních dat z roku 2015 resp. 2016 samozřejmě nemůžou konkurovat tržním cenám za mobilní data roku 2020 resp. 2021. To není žádná jaderná fyzika. Stačí, když si každý čtenář vzpomene kolik platil za mobilní data v roce 2016 a kolik platí nyní a kolik jich za stejnou cenu má v datovém balíčku.
Možná jsme naivní, ale stále věříme v tomto sporu "Davida s Goliášem" ve spravedlnost.
"Sám jsem zvědavý, jak to dopadne" - a takhle v ČR funguje "právo".
Ani právník vám nedokáže říct, jestli budete nebo nebudete odsouzen, protože záleží na tom, kdo to v loterii bude soudit a jak se z toho odpůrce vykecá (resp. kolik investuje do právníka). To je neuvěřitelné stejně jako zlodějské ceny mobilních operátorů na českém trhu...
Také máme zamrzlé velkoobchodní ceny datových služeb již mnoho let. V tom případě je to vždy jen otázka času, než virtuál začne být naprosto nekonkurenceschopný, protože spotřeba dat se zvyšuje a ceny klesají. Je to tak tichý a předem promyšlený způsob jak se zbavit nepohodlných virtuálů, protože prostě nic jiného to není.
Dobrý den,
v zásadě vám fandím, i když si myslím, že prostor pro virtuální operátory je z principu jen malý. Faktem je, že nabízet velkoobchodní cenu nad hladinou maloobchodní je nemravné.
Vašich 999 minut ve všech tarifech je hezkých, ale dnes už jde opravdu asi jen o data, volné minuty už nikoho moc netrápí - tedy alespoň ne v mém okolí. Král jsou prostě data.
Firma, které poskytuje v ČR jen služby legálního virtuálního mobilního operátora a má více jak jednoho zaměstnance nepřežije, resp. už dávno skončila s tímto typem podnikání.
Těch pár "bláznů" jako jsme my a pár dalších majetkově na velké trojce nezávislých virtuálních operátorů tuto činnost podporuje z jiných svých aktivit.
Máme spokojené zákazníky a těm se snažíme poskytovat osobní přístup . Od dubna 2021 pak poskytujeme zcela nové mobilní tarify EriMobile (https://www.erimobile.cz/cenove-tarify) .
Fandím, velká pochvala p. Benýšku za energii, ale asi to nedopadne u Správního soudu, také cítím, že ČTU by se mělo řídit dle ZEK.... a své vymyšlené "Anal. relevantních trhů", na kterou už čekáme snad 20 let, a předpokládám, že se ani již nedočkáme.
Na druhou stranu bych "Vyjádření ČTU" bral jako důkaz pro Občanskoprávní spor/soud... že se TMO chová nepoctivě, to už je velice zajímavé vč. případné sankce v řádech x% z obratu.... a nějaký "americký právník" by z toho něco mohl vytěžit :)
To je přeci v pořádku. Každý právník má svůj názor založený na aplikaci zákonů, které považuje za vhodné pro daný případ.
Právníci na obou stranách mohou pro obhajobu svého názoru užít jiný zákon, případně jinak vyložit ten samý, jako druhá strana.
Rozhodnutí, který výklad je ten správný, je v kompetenci soudu.
Eri jsem měl na LTE Data, protože to byl první operátor který nehrál na idio*ské balíčkování dat a tím pádem jsem si ani nemusel odříkat, že si video u článku pustím až na wifi, aby mi to nesežralo FUP ještě před koncem měsíce.
Svou dobou 1Mbit trvale za 350,- byla super nabídka i s tou agregací, kdy to ze začátku často jelo 200Kbit přes poledne. Pak přišlo zdražení na 500,- což bylo pořád OK pokud jste jeli Spotify, Facebook a Youtube na zbytek. Podmínky se ale pro nové zákazníky po ukončení úvodního proma zhoršily a zavedly se rychlostní zóny.
Bohužel hřebík do rakve byl poslední rok neomezených dat od síťových operátorů. Já to dokážu porovnat s tím kolik prodatuju (Podle staršího článku o této kauze kde byly náklady na průměrnou SIM 800Kč a traffic 7-10GB) a spočítat si mé odhadované náklady na straně virtuála při 10, 20, 30, 50, 100GB. A prostě jsem vypověděl smlouvu, protože jsem neviděl důvod proč se
1) Omezovat rychlostí
2) Dojit virtuála který mě musí dotovat (a musel by víc a víc, jak mi roste spotřeba dat s novými službami v mobilu a lepších datových tocích u obsahu na internetu)
3) Sponzorovat nenažraný T-Mobile, který skrze virtuála na mě za pár giga nahoní marže jako na deseti vlastních klientech dohromady.
Nyní? Mám u nejmenovaného síťového ;) "Neomezeně HD" za 600+Kč. Protože tam jsme celá rodina, máme nějakou slevu. Každý měsíc prodatuju nad 100GB (Minulý 108GB, tento 104GB). Kdybych takto datoval u Virtuála, tak by museli každý měsíc prodat jedno firemní auto, aby za nás T-Mobile zaplatili.
Poznámka: Tyvole 100GB v mobilu, nějaký magor. Sorry jako. Podle mě je v roce 2021 ok když například čas cestování do práce/z práce využiju na shlédnutí podcastu, živého vysílání, zpráv místo čučení z okna na kolonu.
Data jsou samozřejmě důležitá, ale tvrdit, že kvůli tomu téměř není potřeba volání je nesmysl. To platí spíše jen pro mlaďochy. Myslím, že např. typický důchodce nebude člověk, který datuje kudy chodí, ale mobilní data používá jen občas. I pro něj je příjemný bonus, pokud nejsou omezená. Zato občas déle volá. A že by lidí co potřebují volat bylo hodně málo je nesmysl. Jen když se podíváte kolik je důchodců a samozřejmě to nebudou jen důchodci. Nemluvě o tom, že někteří lidi používají telefon i pro práci, nebo chtějí něco vyřídit a pak samozřejmě musejí také volat.
Data jsou hodně důležitá, čím dál více, ale volání stále také.
Děkujeme všem za podporu, vážíme si ji. (https://www.eri.cz/napsali-o-nas)
Těch potřebných kroků je více a u každého jsou nějaké lhůty - popisoval jsem to třeba ve zprávě o vymezení relevantního trhu.
Ale je fakt, že se tato analýzy opravdu nadstandardně vleče. Zahájena byla už loni v únoru.