ČTÚ: Češi v mobilu prosurfují průměrně 598 MB měsíčně

5. 5. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: ČTÚ
Aktualizováno 5. 5. 2016 9:13
Rozšíření LTE, nástup nových telefonů a postupný nástup nehlasových služeb. Mobilní data jsou na vzestupu.

Aktuální výroční zpráva Českého telekomunikačního úřadu je nabitá čísly, která popisují tuzemský telekomunikační trh. Letos se podrobněji věnovala i mobilním datům, která se stávají operátorskou novou zlatou žílou. 

Jen za poslední čtyři roky se objem přenesených dat totiž zpětinásobil. 


Zdroj: ČTÚ

Podle ČTÚ za růstem provozu stojí i širší nabídka chytrých telefonů, které už pro své smysluplné používání potřebují data

Naopak Český statistický úřad ve svých posledních číslech přišel s tím, že loni používalo mobilní telefon k internetovému připojení 37 procent dospělé populace (3,2 milionu osob). Mezi uživateli internetu v mobilu převládají mladí lidé mezi 16 až 24 lety.


Zdroj: ČTÚ

A ani letošní rok nebude nijak vybočovat z nastoupeného trendu. Objem přenesených dat se jen u T-Mobile zvýšil během prvního letošního čtvrtletí o 120 procent. Datový provoz v síti konkurenčního O2 se za stejné období zvýšil o 56 procent a v mobilu už surfuje 1,59 milionu zákazníků Kellnerova operátora. Tedy o 14 procent více než loni.

Zvyšuje se i podíl tržeb z mobilního internetu na celkových útratách zákazníků. Podle čísel ČTÚ už tvoří celou třetinu a stále roste


Zdroj: ČTÚ

„Průměrný měsíční výnos z mobilních služeb se tak zvýšil o dvě koruny na 247 korun s tím, že téměř polovinu z toho tvoří nehlasové služby,“ tvrdí mluvčí operátora Martina Kemrová


Zdroj: ČTÚ

Ačkoliv mobilní internet roste, v broadbandu stále vede bezdrátové Wi-Fi. Podle výroční zprávy regulátora loni populární technologie držela 26,8% podíl na trhu a spolu s xDSL tvoří víc než polovinu trhu. „Pokračuje však dlouhodobý trend pozvolného zvyšování technologie FTTx zejména na úkor podílu xDSL přístupů,“ tvrdí úřad. 

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).