Vedení České televize se rozhodlo vypsat veřejnou obchodní soutěž na nové logo a celkovou vizuální prezentaci veřejnoprávní televize. Podle mluvčího Martina Krafla se tak stane ještě v průběhu března. Nynější logo ČT vzniklo v padesátých letech a od té doby prošlo několika úpravami, poslední z nich byla provedena v roce 1997,
vysvětlil Krafl důvody, proč se televize rozhodla k tak radikálnímu kroku.
Cílem zavedení jednotného designu je podle Krafla sjednocení užívání značky ČT ve všech studiích a definování závazného manuálu praktických aplikací loga. Základní korporátní varianta nového loga by měla navazovat na tradiční značku. Česká televize má ambici vytvořit hodnotný a moderní grafický systém a zavést jej na obrazovku i mimo ni,
uvedl mluvčí.
Soutěž zřejmě nebude otevřená všem zájemcům. Česká televize osloví grafiky prostřednictvím největších profesionálních designérských organizací ČR, studia, zabývající se primárně korporátní a televizní grafikou, a také grafiky ČT,
přiblížil mluvčí. Zaslané návrhy podle něj vyhodnotí mezinárodní skupina nezávislých odborníků, jejímiž členy budou zástupce britské BBC a francouzské ARTE, profesionálové z oboru grafický design, vizuální komunikace, marketing a televizní grafika.
Česká televize se od května loňského roku, kdy zahájil vysílání zpravodajský kanál ČT 24, potýká s „dvojakostí“ svých log. Zatímco staré analogové programy ČT 1 a ČT 2 využívají původní logo, kanál ČT 24 a nově i sportovní program ČT 4 Sport používají nový typ založený hlavně na zvýrazněné číslici.