Podle vyjádření tiskové mluvčí Alžběty Plívové (na fotografii) je Česká televize nucena ohradit se proti informacím, které zazněly ve včerejších Zprávách FTV Prima
. Prima v reportáži, týkající se údajné manipulace ve svém zpravodajství, a to především u témat spojených s migrací, prezentovala anketu agentury Phoenix hodnotící míru pravdivosti informací o uprchlické krizi v českých televizích.
Z té jako médium, které podle respondentů informuje nejpravdivěji, vyšla právě televize Prima. Česká televize v tomto kontextu upozorňuje na rozdíl mezi výsledky agentury Phoenix a výsledky renomovaných výzkumných společností, které se řídí vysokými standardy analytické práce a jsou členy sdružení výzkumných agentur SIMAR, které zajišťuje kvalitní sběr dat a garantuje důvěryhodnost výzkumných dat. Agentura Phoenix členem sdružení není a její výzkumy jsou dlouhodobě odborně zpochybňovány,
uvedla Plívová.
Ve vyjádření České televize také zaznělo, že podle posledního Hodnocení plnění veřejné služby je se zpravodajskými, aktuálně-publicistickými a diskusními pořady České televize spokojeno osmdesát procent respondentů. Není možné, aby televize Prima v rámci své krizové komunikace používala nedůvěryhodná data a poškozovala tak dobré jméno České televize a jejího zpravodajství,
uzavřela Plívová.
Součástí tiskové zprávy České televize byl také poslední trackingový výzkum provedený agenturou TNS Aisa na vzorku 1002 respondentů v cílové skupině reprezentativní televizní populace starší osmnácti let.