Česká televize by podle ekonomického deníku E15 chtěla posílit svou pozici na trhu, co se týká obchodování s jejími produkty. Archiv a obchodování s právy ĆT prochází v současné době pečlivou analýzou a v dubnu by mělo dojít k nastavení modelu. Jak upozorňuje list, ten by měl mít tři pilíře – prodej vlastního merchandisingu (knížky, hračky apod.), elektronické aukce práv k televizním pořadům a prodeje práv do zahraničí.
Obchodní ředitel ČT Robert Kvapil uvedl, že by si např. v každém Tesku nebo Intersparu představoval velký regál, kde by byly nabízeny všechny produkty veřejnoprávního média, a to od DVD přes hračky pro děti až po knížky. E15 uvádí, že ČT přemýšlí nad tím, zda pro prodej vytvořit dceřinou firmu nebo zachová současný systém. V příštím roce, kdy systém bude fungovat naplno, vidím potenciál z prodeje merchandisingu ve výši 25 procent reklamních výnosů, to znamená okolo 180 až 190 milionů korun,
uvedl Kvapil.