ČT 1 minulý týden přibyli diváci díky Karlu Gottovi, Nova opět klesala

23. 7. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: 115393
23. 7. 2009

UVNITŘ GRAF SLEDOVANOSTI Výrazně větší díl koláče sledovanosti si minulý týden ukousnul první program České televize. V průměrném celodenním podílu na trhu poskočil oproti předminulému týdnu skoro o tři procentní body. Hlavním důvodem takového zájmu diváků byl úterní koncert na počest sedmdesátin zpěváka Karla Gotta, jehož druhá část se stala druhým nejsledovanějším televizním pořadem na všech televizích za minulý týden. Lépe na tom byly už jen tradičně nejsledovanější nedělní Televizní noviny na Nově.

ČT 1 minulý týden sledovalo po celý den v průměru 22,83 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. To je o 2,70 procentního bodu více než v předminulém týdnu a jde o vůbec nejlepší týdenní výsledek za celý letošní rok. Údaje o podílech za hlavní večerní čas (19 až 23 hodin) přestala Asociace televizních organizací, počínaje tímto týdnem, zveřejňovat. Druhému programu ČT diváci ubývali. Po celý den ČT 2 sledovalo 4,98 procenta dospělého publika, což je o 1,32 procentního bodu méně než minule.

Pohoršil si také zpravodajský kanál ČT 24. Ten sledovalo po celý den v průměru 1,89 procenta diváků starších patnácti let, kteří měli zrovna zapnutou televizi. Předminulý týden jich bylo o 0,34 procentního bodu více. Sportovní ČT 4 si naopak polepšila. Celodenní průměrný podíl na divácích starších patnácti let ve výši 1,13 procenta je o 0,13 procentního bodu vyšší než v předminulém týd­nu.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden (Zdroj: www.ato.cz)

Televize Nova zaznamenala v uplynulém týdnu další pokles sledovanosti, a to téměř o celý jeden procentní bod. Sledovalo ji v průměru 33,97 procenta dospělého publika oproti 34,94 procentům v předminulém týdnu. Diváci ubývali také druhému programu Novy, filmovému kanálu Nova Cinema. Jeho průměrný denní podíl na divácích starších patnácti let dosáhl hodnoty 1,68 procenta, což je o 0,14 procentního bodu méně než minule.

TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2009

Klesal i podíl hlavního programu Primy, i když jen mírně. Primu minulý týden sledovalo denně v průměru 17,03 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. Oproti předminulému týdnu jde o pokles o 0,13 procentního bodu. Druhý program Primy, kanál Prima Cool doplněný o dopolední regionální vysílání televize R1, dosáhl minulý týden naprosto shodného výsledku jako minule: 1,08 procenta.

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

Dalšího historického rekordu dosáhla minulý týden plnoformátová digitální televize Barrandov. Po celý den ji sledovalo v průměru 2,75 procenta dospělého publika, což je o 0,07 procentního bodu více než v týdnu předminulém. TV Barrandov se tak začíná blížit svému cíli, stanovenému pro letošní rok: dosáhnout průměrného denního podílu okolo tří procent.

Malým kabelovým a satelitním televizím, sdruženým do kolonky „ostatní televize“, minulý týden diváci ani nepřibývali, ani neubývali. Celodenní podíl zůstal na stejné úrovni 12,66 procenta.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).