Česká televize by neměla od 14. října vysílat reklamu na programech ČT 1 a ČT 24, přesto tak činí a porušují tím zákon. Tvrdí to Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV), která se odvolává na novelu zákona o ČT, která vstoupila v platnost právě 14. října. Na Kavčí hory tak už putovalo oficiální upozornění RRTV na porušování zákona s několikadenní lhůtou na nápravu. Při schvalování zákona se přitom konec reklamy na programech ČT 1 a ČT 24 vázal na oficiální termín ukončení procesu televizní digitalizace, kterým je 11. listopad 2011.
K TÉMATU: Poslanci definitivně zrušili reklamu na ČT 1, ČT 24 a webu ČT . Od 11. listopadu
Zákon vyšel ve Sbírce zákonů a jeho účinnost je okamžitá. O listopadovém termínu není v prováděcí vyhlášce zmínka,
vysvětlila na dotaz serveru DigiZone.cz předsedkyně RRTV Kateřina Kalistová. Agentura Media Master, která prodává reklamu na ČT, přitom původně počítala, že odbaví reklamní kampaně nasmlouvané nejen na říjen, ale i na celý listopad. Nyní to vypadá, že prodané reklamní časy bude muset přesunout na programy ČT 2 a ČT 4, jimž novela reklamu zachovává, nebo smlouvy s inzerenty vypovědět a zaplatit penále.
ČTĚTE TAKÉ: Prezident Klaus souhlasil: Reklama od listopadu jen na ČT 2 a ČT 4
Společně s programy ČT 1 a ČT 24 má reklama zmizet i ze všech internetových stránek České televize, momentálně ji ale weby ČT mají. Veřejnoprávní televize se podle svého mluvčího Ladislava Štichy k situaci vyjádří, až si prostuduje písemné upozornění RRTV. Podle předsedkyně vysílací rady Kateřiny Kalistové vydá RRTV k situaci ještě dnes tiskovou zprávu, s níž vás DigiZone.cz neprodleně seznámí.