Veřejnoprávní Český rozhlas se do pozemní digitalizace svého vysílání příliš nehrne. Ani prozatímní generální ředitel Peter Duhan nepočítá s tím, že by ČRo v dohledné době zahájil zemské digitální vysílání ve standardu DAB nebo DAB+. Podle jeho slov si rozhlas nejprve musí ujasnit, jak vyprofiluje stávající stanice a upraví jejich programová schémata, než se pustí do digitalizace.
K TÉMATU: Rozhlasová digitalizace stojí na Českém rozhlase, ten ji nechce
Pokud budeme programově stále vězet ve 20. století, v digitálním prostředí konkurenčně neobstojíme. Podívejte se na Českou televizi. Vstupem do digitálního vysílání se ocitla v mimořádně náročném konkurenčním prostředí. Pro nás jako rozhlas to je inspirace, abychom se po určité přechodné období zamysleli, jak se na toto konkurenční prostředí připravit. Je to pro nás svým způsobem výhoda,
řekl Duhan v rozhovoru pro server DigiZone.cz.
ČTĚTE TAKÉ: Jak se změnily plány Českého rozhlasu na digitalizaci?
Prozatímní šéf veřejnoprávního rozhlasu se domnívá, že o termínu zahájení řádného zemského digitálního rozhlasového vysílání musí rozhodnout až nový generální ředitel. Toho má Rada Českého rozhlasu zvolit do konce května, ale vzhledem k tomu, že nedá dostatečný počet členů, k volbě zřejmě dojde nejdříve v létě, ale spíše až na podzim. Jsem spíš pro to, aby se vypracovala programová strategie, jejíž součástí by měla být i problematika digitalizace a načasování našich kroků,
řekl Duhan.
NAPSALI JSME: Nový ředitel Českého rozhlasu pozdrží digitalizaci
Rozhlas tak zatím nebude figurovat v plánech zájemců o provozování třinácti krajských sítí pro zemský digitální rozhlas, na které v dubnu vypíše výběrové řízení Český telekomunikační úřad (ČTÚ). Bývalý generální ředitel ČRo Václav Kasík počítal s tím, že rozhlas zahájí řádné zemské digitální vysílání ve vlastní celoplošné síti DAB během letošního roku. Kasíkův nástupce Richard Medek ale loni v září po svém zvolení do funkce generálního ředitele prohlásil, že digitalizaci odsouvá na neurčito.
Na rozhodnutí Českého rozhlasu závisí úspěch budoucích operátorů rozhlasových digitálních sítí. Čeká se od něj, že bude podobným tahounem rozhlasové digitalizace, jako Česká televize u té televizní. Komerční rádia se totiž do digitálního vysílání příliš nehrnou a nemají k němu ani žádný důvod.