3rd party cookies mám zakázány už roky... Jedu ve "Strict" režimu ve Firefoxu a nedávám souhlas. Tyhle šmírácké technologie šmíráckých firem musí skončit.
A reklama? Dávám snad u vstupu do kamenného obchodu občanku? Nebo v kině? Nebo když si kupuju časopis? Ne. Tak se prostě firmy v online světě musí naučit fungovat podobně.
Bude pak míň reklamy? Snad ano.
A možná bude na jednotku dražší, nejspíš.
Obojí nevadí, internet možná bude zase jednou místo pro obsah, a ne hra na schovku s tisíci reklamními formáty, automaticky přehrávanými reklamními spoty a dalšími věcmi, o které nikdo nestojí.
Bohužel, dnešní internet už s anonymitou nemá vůbec nic společného.
O sledování v OC nic nevím, ale jsem si jistý, že mě při tom nesvlékají donaha, jako to umí internet (s velkou pomocí 3rd party cookies).
Nebo vám se stalo, že při vstupu do drogerie na vás zahalekal prodavač "nazdar Martine, když sis vedle koupil kožený kalhoty, tak to ti tady k tomu rádi přidáme mastičku na vlka"? Nebo vám nabízejí televizi při každém vstupu do krámu, kde jste si ji už před půl rokem koupil? Nebo...
Kdepak, nepřesvědčil jste mě ani za mák.
Internet se musí vrátit do nějakého použitelného stavu, i když se tomu prodejci deště usilovně brání.
"A i uživatel a čtenář vašich služeb je váš zákazník."
To by platilo u platícího uživatele nebo čtenáře. Ostatní jsou zboží, kterému je potřeba podstrčit něco, co si koupí. Pak se stane zákazníkem obchodníka, u kterého něco koupil.
Kde se bere ten rozdíl 0,75 Kč (1 Kč - 0,25 Kč) za uživatele? Odkud se berou ty stovky milionů v reklamním trhu? Patrně je zaplatí inzerenti z toho, co si uživatel koupí. Bez cílené reklamy by si to nekoupil a inzerenti by neměli z čeho platit tuto reklamu. Co by tedy uživatel s těmi penězmi udělal? Nekoupil by si za ně věc, kterou potřebuje? Nebo by si za ně nekoupil věc, kterou nepotřebuje.
Kupování věcí, které nepotřebuji, roztáčí spotřební ekonomiku, ovšem to často vede k neefektivnímu využívání zdrojů a ty nejsou neomezené.
A bohužel nejde jen o nakupování. Sebrané údaje o uživatelích lze snadno zneužít k ovlivnění výsledku demokratických voleb. Nejlepší kampaň nebývá zárukou budoucího užitku voličů.
Podle mne bude potřeba najít symbiotičtější vztah mezi uživatelem a obchodníkem. Třeba takový vztah, kde je uživatel méně obtěžován agresivní reklamou a kdy mu není stále dokonalejším sledováním zasahováno do jeho intimní zóny. Nebude to apokalypsa, jen změna obchodního modelu.
Tedy přesněji řečeno, nikoliv že ".. Google raději prozkoumá způsoby, jak dát uživatelům větší kontrolu", ale ve skutečnosti už má totiž uživatel tu volbu jak vypnout cookies třetích stran v Chrome (ale i jiných prohlížečích) v nastavení dávno.
Takže je uživatel implicitně, pro všechny weby vypnout může, pokud se o to zajímá, a od něj tedy provozovatelé a analytici webů ty informace nedostanou a nemají. Stejně jako že takový pozorný uživatel si dá tu práci, aby všechny explicitní dotazy na povolení cookies na každém webu odmítal, i když to je frustrující činnost,.
Takže - z toho pohledu je asi patrné na jaké, ty zbývající uživatele internet jsou ty reklamy, ale i veškerá analýza s cookies určena - právě pro ty uživatele, kteří bezmyšlenkovitě klikají na všechno co na internetu vidí,
Ovšem a proto je fakt že kdyby Google ty cookies třetích stran vypnul v Chrome natvrdo, pro všechny, byla by to pro celý ten online byznys s reklamou katastrofa,..
Nikdy jsem si na základě reklamy nic nekoupil. Kupuji podle porovnání parametrů výrobků, recenzí atd. Naopak reklama mě často odradí – řeknu si: tento výrobek je asi zbytečně předražený, když dávají velké peníze na reklamu. Kvůli skřehotavé reklamě Alzy nakupuji raději v Datartu, kde na mě neskřehotají. Nechápu tedy, proč je ta reklama tak výnosná. A bohužel mám mobil s Androidem, takže strejda Gůgl toho o mě ví dost. Nechci mu to ještě ulehčovat a proto používám Firefox s příslušným nastavením ochrany a vyhledávám zásadně přes Starpage (občas přes DuckDuckGo).
A ještě napište, že za ty miliardové ztráty může ten zlý uživatel,který si je vypíná! Něco jako, když si v roce 2005 překrýval sloupec s reklamními bannery knihou přes část monitoru.
"možnost pojí s větší ochranou soukromí uživatele. " - to vymyslely mozky z czech ad id?
A teď si představte, že cookie jdou se dají blokovat už nějakých 15 let!
tak on je to věčný boj mezi firmou, co potřebuje ona data (a ano, z valné části anonymní) pro optimalizace e-shopu, webu.. nesleduje jen to, co lidi KUPUJI, ale především to, CO NEKUPUJI - třeba na základě dat, že z dané sekce lidi hned odchází
a k tomu vašemu příměru s občankou v obchodě. Vy nevíte, že v každém velkém obchodním centru váš pohyb (samozřejmě anonymně) sledují a monitorují přesně, do jakého obchodu jste vešel? Pronajímatelé OC toto mají běžně v nájemních smlouvách, že kontrolují vývoj návštěvnosti daného obchůdku. navíc jim obchůdek musí předkládat na konci měsíce seznam tržeb, aby měl pronajímatel představu o tom, jak se obchůdku daří a případně se připravil na hledání nového nájemce..
a vy jste snad někomu vstupem do OC dal souhlas, aby vás anonymně počítal, že jste vlezl do 15 obchodů? Možná jste o tom do této doby ani nevěděl.
LUPA: Proč jste CENZUROVALI = smazali můj příspěvek na názor uživatele "Jarda Kuba" ??
neobsahoval žádné invektivy, byl zcela korektní - ale nevidím ho tu, protože JE SMAZANY! bylo to z toho důvodu, že jsem uvedl, že daný jedinec je zřejmě z UOOU? Mám jeho publikaci archivovanou, takže pokud se mi nedostane řádné odpovědi, budu nucen zvážit, že si na vaši cenzuru budu stěžovat.. ještě nevím, zdali u COI ve smyslu "mazání negativních recenzí" či právě u UOOU pro diskriminaci publikovaných názorů..
Já přece neříkám, že jsem naprosto v bezpečí. Blokuji ty šmírovací technologie, které se zrovna používají a které blokovat můžu. Až se změní technologie, budu - jakmile to bude možné - blokovat ty nové.
Jste poněkud agresivní, ne?
Závisí vaše obživa na využívání (zneužívání) soukromí uživatelů internetu?
Nemusite tucnym pismem zduraznovat vlastni hloupost 🤣 GDPR a cesky zakonik prace jsou dve naprosto odlisne veci. A to, ze se pod tramspozic evropske legislativy obcas rady schovavaji lokalni ryze ceske vymysly je uz takovy oblibeny trik politiku. A kdyz o tom zakonodarci hlasovali, tak shoda nad touto konkretni veci byla napric politickym spektrem.
Tedy, možná se pletu, ale Google tohle "splash" okno s dotazem zobrazuje i v běžném režimu, jenomže právě jen jednou ,hned po instalaci a prvním spuštění prohlížeče. Potom si tu odpověď schová do cookies a příště se už ptát nemusí.
Zarímco - v anonymním režimu se ptát pokaždé musí, protože tam se mu ty cookies z toho dotazu pokaždé, po zavření toho anonymního režim smažou. Je otázka, jestli je to vlastnost nebo chyba,.
Dovolte mi citovat sebe sama: "3rd party cookies mám zakázány už roky... Jedu ve "Strict" režimu ve Firefoxu a nedávám souhlas."
K článku mám pár drobných připomínek. Firefox podporuje cookies třetích stran. Je sice ve hře Total Cookie Protection, ale prohlížeč cookies třetích stran umí. Bylo by dobré přesněji zmínit, kdo souhlas vyžaduje a k jakým účelům je třeba. Věta "Jedná se o problém souhlasu, který vám musí uživatel dát, abyste následně mohli pracovat s jeho daty" je poněkud nepřesná. Byl bych opatrný v tvrzení, že nástroje třetích stran si ukládají anonymně informace o uživatelích. Zvláště v marketingových cookies se to jen hemží unikátními identifikátory a takový obsah nelze označit za anonymní data. S čím souhlasím je poselství článku - je třeba se připravit na dobu, kdy jen s marketingovým cílením skrz cookies třetích stran opravdu nepůjde vyžít. I dnes se internet hemží různými metodami identifikace uživatele v on-line prostoru. Na druhou stranu bude docházet k situaci, kdy uživatel bude souhlasit s nastavením marketingových cookies třetích stran, ale nepřihlásí se. Cookies třetích stran bych tak nezatracoval ani nepřeceňoval, jen poklesne jejich význam. Také nám situaci zajímavě ovlivňuje DSA, nejen v oblasti cílení na děti na on-line platformách. Je tak třeba se připravit a hlavně ty nové systémy pro cílení reklamy správně navrhnout a nastavit. Rozjetý vlak se již špatně opravuje.
no ale to je právě TO, vy jste očividně nepochopil:
jsou různé úrovně cookies - analytické (= počítadlo v obchodě), marketingové (= kolikrát jste třeba viděl už banner na NECO).. remarketingové (= kde všude jste už byl + nekoupil)
a vy brojíte jen proti marketing + remarketing cookies. ALE MATE POKAZDE MOZNOST!!! povolit při vstupu na web pouze analytické - nebo vše odmítnout. To, že je někdo líný a pokaždé kliká "povolit vše" (jen aby mu tam ta lišta nepřekážela v prohlížení) a nemá čas si vybrat v nastavení "marketing vám nepovolím, pouze nezbytné" .. to je jen jeho chyba a lenost.. asi podobné, jako když někdo nečte papíry, co mu kde kdo někde podstrčí (typicky na úřadě) a hned to podepíše.. taky lenost.
GDPR je ta největší bl-bost, co ty zelené mozky v Bruselu - kteří jsou totálně odtrženi díky své úrovni platu od REALITY - napadla.. Je to krásně vidět na aktuálním kauze, co se týče nového danění "dohod o provedení práce či pracovní činnosti" (neberte mě za slovo, nejsem ekonom).. zkrátka že už se brigády nevyplácí kvůli NUTNOSTI daným jedincům nabízet PLACENOU DOVOLENOU..
GDPR naprosto to samé: totálně ideoogický nesmysl, který naprosto ničemu nepomohl. protože se obchází, kudy jde. jen zase přihrál body ekononikám mimo EU
To je divné, mě se nikdy žádna hláška od Google pro google neukázala. v prohlížeči jako takovém (ne jako součást stránky). Ale je možné že v prohlížeči od Google "přistupují k některým věcem jinak"
Možná je to tím, že já v počítači Google nemám.
Ano, je to mnohem více frustrující než si v jistém doplňky do blacklistu přidat růžné #app-cookie-container, .cookie-notice, .gdpr.dialog, cookie-consent.js
8. 8. 2024, 17:27 editováno autorem komentáře
no já si pod tím novým vyjádřením Google představuji něco takového, jako nyní "splash" okno v anonymním režimu, kde máte přes celou obrazovku pop-up, zdali Google povolíte - či zakážete sbírat o vás informace.
takže něco takového možná bude vyskakovat při každém otevření okna / záložky? Tím to bude mít user hned na očích a nebude to muset nikde ve změti nastavení hledat.
já vám tak neskutečně závidím tu vaši nadpozemskou inteligenci.. bravo.. vy jste to vychytal! Ti zlí giganti (Google, Meta, Bing a spol) na vás naprosto nic nemají.. o nějaké ad personě či automatické dopočítávání pravděpodobných cílených subjektů jste v životě nic neslyšel..
ale jo. spěte klidně,.. se svým incognito modem jste naprosto v bezpečí.
„Bez 3rd party cookies je velmi obtížné monitorovat uživatele i v případě, že firma provozuje více webů a uživatel přejde z jednoho na druhý. “
Pokud vím, tak většina prohlížečů posílá v hlavičce řádek referrer, to se má taky měnit?
Přijde mi vtipné pořád řešit sušenky, když sledovat se krásně dá i bez nich na základě věcí, co jsou odjakživa součástí http/tcp/ip.