Nedostatečné informace jsou nejčastějším prohřeškem tuzemských e-shopů. Celkem inspekce na začátku roku provedla 308 kontrol, porušení předpisů zjistila v 255 z nich. „V oblasti elektronického obchodování přetrvávají nadále nedostatky spočívající zejména v klamavém jednání, kdy provozovatelé používají nepravdivou informaci, která může vést spotřebitele k rozhodnutí ohledně koupě, které by jinak neučinil,“ tvrdí mluvčí ČOI Jiří Fröhlich.
Problémy byly objeveny i v obchodních podmínkách internetových prodejců, kdy spotřebitelé nebyli řádně informováni o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění reklamace, včetně údaje o tom, kde lze reklamaci uplatnit.
Od začátku května totiž navíc musí mít všechny obchody upravené obchodní podmínky. Nově totiž musí prodejci informovat zákazníky o tom, že v případném sporu je možné využít mimosoudní cestu a že pro e-shopy a většinu obchodníků to bude řešit Česká obchodní inspekce (ČOI).
Inspektoři se zaměřili především na obchod Kompletvse.cz. Právě na něj v posledních týdnech dorazila dlouhá řada stížností. „Všechna podání směřují na to, že po uzavření distanční smlouvy a zaplacení kupní ceny dopředu na účet je objednávka ze strany prodávajícího zrušená a peníze zaslány zpět nejsou,“ dodal Fröhlich. Navíc podle mluvčího nemá firma, uvedená jako provozovatel, s e-shopem nic společného a kvůli zneužití firemních identifikačních údajů podala oznámení na policii.