Hlavní navigace

Co všechno je nenapadne...

27. 6. 2005
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Internet se rozvíjí. Všichni víme, že bez Internetu bychom neměli placené online porno, placené reklamní bannery, placené online hry a Amazon.com. Je ale udivující, že i dnes, nejméně 10 let po masovém rozšíření Internetu, přicházejí lidé se zcela novými nápady, nevyžadujícími žádné převratné nové internetové technologie.

Ne že bych opovrhoval novými technologiemi! To třeba někdo vezme veřejně přístupná data realitních inzerátů z craiglist.org, zkombinuje je s Google Maps (na kterých se pomalu ale jistě začíná objevovat i Česká republika!) a vytvoří skvělou online aplikaci, ve které přehledně vidíte, co se kde prodává a pronajímá. Takové nápady samozřejmé obdivuji.

Ještě více ale obdivuji nápady, které nejsou zajímavé technicky, daly by se provést i před 10 lety, ale zatím nikoho nenapadly. Třeba on-line prodej PDF betaverze papírové knihy! Co to znamená?

Aktuální „hot“ záležitostí ve světě on-line aplikací je originální framework Rails v jazyce Ruby (volně inspirovaný aplikací Seaside ve Smalltalku). Rails zažívá slušný boom a je problém v tom, že není pořádně zdokumentován. (Tedy, existuje podrobná dokumentace API, ale chybí aktuální tutoriály a vůbec „úvod“ pro začátečníky). Autoři knihy „Agile Web Development With Rails“ se proto rozhodli nabídnout svou knihu ke stažení jako PDF soubor, ještě před tím, než projde korekturami. A nijak lacino! Právo stáhnout si tuto betaverzi (a její updaty) vás přijde na více než 20 dolarů (cca polovinu předpokládané ceny hotové knihy). A nebo si můžete zakoupit elektronickou betaverzi současně s právem dostat papírovou knihu poté, co vyjde.

CIF24

Byl to radikální nápad. Selským rozumem bych vyvozoval, že první, kdo si (nezabezpečené) PDF koupí, ho okamžitě rozšíří mezi kolegy. Nicméně nestalo se to a myšlenka má úspěch.

Zase někdo vymyslel, jak využít Internet k něčemu novému.

Autor článku

Autor je víceméně nezávislým publicistou, překladatelem, programátorem, skladatelem a tak podobně.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).