Základní otázka, jenž musí položit každý investor zní: "Řekněte mi kdo bude Váš typický zákazník? Čím se živí, co dělá, kolik má peněz a co si kupuje?"
Já osobně jsem nebyl na veřejných WC už od dob komunismu! Protože pokud jsem v cizím městě, tak jdu na WC v kavárně, restauraci, v hotelu nebo u obchodního partnera v jeho prostorách (když je jednání nebo prezentace opravdu na půl dne).
Podle mě typický návštěvník veřejného WC nejde do normální restaurace nebo jinam, protože chce ušetřit doslova "každou korunu". Volné prostředky nemá téměř žádné a pravděpodobně disponuje pouze horou dluhů a neváží se k němu ani žádné velké reference a ani není nositelem nějak ocenitelného know-how.
Tedy i přes kvantitu této cílové skupiny, bude její koupěschopnost naprosto mizivá! Proto se absolutně nevyplatí tímto směrem investovat nebo se jakkoli namáhat.
Investice může být v tomto případě naprosto minimální. Stačí jediný člověk, který Vám dá dohromady db veřejných WC a pak Vám vytvoří vrstvu např. Google maps. Z toho ale nebude žádný zisk protože google maps nebo mapy.cz jsou zadarmo. Leda by někdo vytvořil samostatný program pro Android, iOS, Symbian nebo WP7, který by byl placený např. 15 Kč. .. pak by se už o návratnosti dalo mluvit. Pochybuji ale, že by za takový program někdo platil. Různých vrstev nad různými mapami je v rámci systémů zdarma mraky. Osobně myslím, že to do výše uvedených aplikací někdo dříve nebo později doplní mj. i ta WC.