Zajímavá myšlenka? Jistě, ale ...
A těch "ale" je až příliš. Samotný program je celkem triviální, napsat takový, včetně toho, že bude multiplatformí, by jistě dokázaly nejméně desítky autorů. Ale kdo vytvoří a bude udržovat příslušnou databázi? Jak by mohl získat a aktualizovat data? Z veřejných zdrojů? Jsou vůbec takové? Já je neznám. A pokud jsou, jak jsou udržovány v souladu se skutečností?
Hledat v cizím městě v případě náhlé potřeby veřejnou toaletu je jistě dost frustrující. Ale najít v té situaci podle "skvělého programu" toaletu již roky neexistující by bylo frustrující mnohonásobně více.
Osvědčené řešení, jedno pivo nebo jedna káva v jakékoliv restauraci, aby personál nefrfňal, je osvědčené a hlavně vždy použitelné řešení.
Není jednoduší skočit do nejbližší hospody, příp. si tam dát ještě něco dát něco malého? Snad v každé ulici je nějaká hospa, o KFC nebo mekáči ani nemluvě, tam si člověk nemusí ani nic dávat ;-)
-
Když se mi bude chtít na wc, tak určitě nebudu zkoumat na mobilu, kde na mapě je nějaký hajzlík, o aktuálnosti dat ani nemluvím.
Tuto mapu můžete zobrazit a upravovat na adrese
http://maps.google.cz/maps/ms?f=q&source=s_q&hl=cs&geocode=&aq=&vps=3&jsv=329b&brcurrent=h5,0&ie=UTF8&hq=&hnear=Praha&oe=UTF8&msa=0&msid=210983279459748048892.0004a078aa1217c131899
Stačilo kdyby se toho chytli u Seznam.cz a vytvořili takovou vrstvu nad mapy.cz. Nyní mají již i aplikaci pro Android a tak by db veřejných WC byla snadno dostupná zde. Další z možností je vytvořit takovou (uživatelskou) vrstvu pod Google maps. To zvládne i běžný uživatel pokud by si s tím dal práci.
Základní otázka, jenž musí položit každý investor zní: "Řekněte mi kdo bude Váš typický zákazník? Čím se živí, co dělá, kolik má peněz a co si kupuje?"
Já osobně jsem nebyl na veřejných WC už od dob komunismu! Protože pokud jsem v cizím městě, tak jdu na WC v kavárně, restauraci, v hotelu nebo u obchodního partnera v jeho prostorách (když je jednání nebo prezentace opravdu na půl dne).
Podle mě typický návštěvník veřejného WC nejde do normální restaurace nebo jinam, protože chce ušetřit doslova "každou korunu". Volné prostředky nemá téměř žádné a pravděpodobně disponuje pouze horou dluhů a neváží se k němu ani žádné velké reference a ani není nositelem nějak ocenitelného know-how.
Tedy i přes kvantitu této cílové skupiny, bude její koupěschopnost naprosto mizivá! Proto se absolutně nevyplatí tímto směrem investovat nebo se jakkoli namáhat.
Investice může být v tomto případě naprosto minimální. Stačí jediný člověk, který Vám dá dohromady db veřejných WC a pak Vám vytvoří vrstvu např. Google maps. Z toho ale nebude žádný zisk protože google maps nebo mapy.cz jsou zadarmo. Leda by někdo vytvořil samostatný program pro Android, iOS, Symbian nebo WP7, který by byl placený např. 15 Kč. .. pak by se už o návratnosti dalo mluvit. Pochybuji ale, že by za takový program někdo platil. Různých vrstev nad různými mapami je v rámci systémů zdarma mraky. Osobně myslím, že to do výše uvedených aplikací někdo dříve nebo později doplní mj. i ta WC.
Takhle jsem si nedávno řekl, že by mohlo být fajn zmapovat stojany na kola ( tinyurl.com/stojanky ) Akorát sám toho člověk moc nezmapuje a donutit dostatek lidí dodávat data je prakticky nemožné. Škoda no. Přijde mi, že takovéhle nápady, ať už jde o záchodky nebo cokoliv jiného mohou být fajn, ale bez dat nejsou uživatelé a bez uživatelů nejsou data…