Souhlasím s tím, že tvář prostředníků se může změnit. Nesouhlasím však s tím, že je jedno, zda si zboží objedná u prostředníka nebo u výrobce.
Kupuji-li zcela konkrétní a drahý výrobek, který nepotřebuje žádné doplňkové služby (např. kamion cihel) a kde jsou minimální transakční náklady, je výhodnější nákup u výrobce. Ve všech ostatních případech nikoli.
Oním prostředníkem nemůže být Síť - tedy technologie. Může jím však být systém, ve kterém se mj. ukládají informace. Dobrým příkladem je eBay. Mohlo by se zdát, že tam prodávající prodává své zboží přímo kupujícímu. Ale není tomu tak - prodej zprostředkovává prostředník, který přidáv významnou hodnotu - informace. Bez těch informací by nikdo nic nekoupil. Poslal byste snad na druhý konec světa 100 dolarů a doufal, že vám druhá strana pošle vycpaného krokodýla bez jakýchkoli informací z třetí strany?
On-line prostředník soustředí nabídku a poskytne k ní informace a zákaznickou podporu. Na jejím základě generuje objednávky. Ty potom vyřídí výrobce a logistická firma. Jinak to nemůže fungovat, alternativou je jen žádný prodej on-line (s výjimkou oněch kamionů cihel). Nikdo si nebude kupovat potraviny u šedesáti různých výrobců - půjde vždy do jednoho ochodu, ať je on-line nebo "kamenný".