FINANCE.czFINANCE.cz

Názor k článku Co přijde po neustávající krizi webovských prodejen? od David Nebeský - Ještě nedávno bylo v módě Amazonu a jemu...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 10. 2000 13:47

    David Nebeský (neregistrovaný)
    Ještě nedávno bylo v módě Amazonu a jemu podobným tleskat a věštit světlé zítřky a všichni jim tleskali a věštili světlé zítřky. Nyní je v módě věštit zánik a všichni věští zánik.

    Amazon možná nakonec opravdu padne, to však neznamená, že obchodní prostředníci na Internetu vymřou. Autor jako příklad vymření přestředníků uvedl výhodnost Mojo nation a Napsteru - to se zdá jako dosti hloupá chyba, protože i to jsou prostředníci. Jsou jen trochu jiného typu, ale opravdu jen trochu.

    Prostředníci mezi výrobcem a zákazníkem jsou životně důležité pro obě strany - to ví každý zákazník, který něco nemůže sehnat (výrobce hledaného výrobku přece existuje a určitě ho chce prodat). Ví to ale i výrobce, který platí nehorázné sumy supermarketům za zalistování jeho výrobku, který pak je nucen dodávat téměř pod cenou. Přestože by pro něj byla zdánlivě výhodnější prodávat ve vlastní značkové prodejně, chce-li uspět, musí nabízet v supermarketu.

    Na Internetu to je úplně stejné. Nakupovat přímo od výrobce je nesmysl - kdo mi například poradí, který z konkurenčních výrobků je lepší? Kdo mi zaručí, že výrobce, o kterém jsem nikdy neslyšel, mě neokrade? A konečně: chci si opravdu rohlíky kupovat jinde a jiným způsobem, než sýr a ten zase jinde než máslo?

    Rozdíl mezi internetovým obchodem plně využívajícím možnosti technologie a sítí peer-to-peer je nepatrný a může se v budoucnu snadno setřít. Prostředníci prostě zůstanou.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).