Názory k článku Co nám dala a vzala televizní krize? Její následky pociťujeme dodnes

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 12. 2020 10:54

    bez přezdívky

    Pokud má ČT málo peněz, tak ať se zbaví např. komerčních sportů, které stejně patří na komerční televize. Také zrušení nákupů všemožných zahraničních formátů pseudosoutěží přinese úsporu a hlavně se podívat na finanční ohodnocení jednotlivců na Kavčích horách, tam se dá asi ušetřit nejvíc.

  • 28. 12. 2020 12:13

    bez přezdívky

    Když nejsou peníze, tak se musí šetřit a ne mudrovat, jaké sporty jsou a jaké nejsou komerční (byť tady je vysvětlení poměrně snadné, protože komerční jsou všechny sporty dělané profesionálně, zatímco nekomerční pak sporty amatérské).

  • 28. 12. 2020 13:16

    bez přezdívky

    Proč nejsou peníze, to je skutečně s podivem. Roky se ČT vymlouvala na to, že musí platit souběžné šíření T a T2, teď už tato položka není.

    Jinak to, že domácnostem vzrostou příjmy nemusí nutně znamenat, že se jim všechno zdraží a budou tedy opět na tom stejném, jako kdysi. To by byl nesmysl. Spousta věcí se roky nezdražuje a není to ani potřeba, úplně stačí, aby se začalo šetřit.

  • 29. 12. 2020 8:29

    Jiří

    Bobošíkové bych nevěřil ani slovo. Ta ctižádostivá populistka se neštítila kandidovat i za komunisty, když se jí to hodilo. (V článku je zmíněno, že kandidovala na prezidenta, ale není napsáno, za koho.)

  • 28. 12. 2020 17:20

    bez přezdívky

    Držím se toho, co je AKTUÁLNÍ a ne co kdo plánuje. Jestliže byla v roce 2000 cena roční předplatní jízdenky v Praze 3800 Kč a v roce 2020 je to 3650 Kč, takže za 20 let došlo ke zlevnění o 150 Kč a nikoliv, že se cosi zdražuje, jak tady naprosto mylně píšete. A tzv. "co bude až..." je irelevantní, to má smysl řešit, až to skutečně nastane a ne porcovat medvěda, který ještě běhá po lese.

    Ceny pohonných hmot samozřejmě vůbec nestoupají a nejsou jenom odrazem nějakých cen ve světě, jak se opět zcela mylně domníváte, ale i toho, jaké daně si stát z každého litru bere, tj. u benzínu je to dnes 12,84 Kč a u nafty 10,95 Kč za litr.

    O odpadech jste se rozepsal vskutku brilantně, leč naprosto mimo, protože např. v Brně byla sazba v roce 2013 ve výši 675 Kč a od roku 2014 do současnosti je to 670 Kč, tj. prakticky 7 let bez jakékoliv změny.

    U telefonování samozřejmě není pokles důsledkem jakéhosi zrušeného monopolu, jak si zase zcela špatně myslíte, protože ten skutečný padl někdy v 90. letech a ten faktický (oligopol) je zde od roku 2000, kdy na trh vstoupil třetí a zatím poslední mobilní operátor. O datech nemluvě, protože ty se nikdy monopolu netýkaly.

    Takže když se vrátíme k ČT (a i ČRo) - není ani ten nejmenší důvod upravovat koncesionářské poplatky směrem nahoru a právě naopak, klidně by mohlo dojít i k jejich snížení.

  • 28. 12. 2020 11:55

    Pamětník

    Které sporty jsou komerční, to zatím zákon o ČT nedefinuje: "e) výroba a vysílání zejména zpravodajských, publicistických, dokumentárních, uměleckých, dramatických, sportovních, zábavných a vzdělávacích pořadů a pořadů pro děti a mládež."

    Třeba olympiády jsou, nebo nejsou komerční? Stejná otázka se může týkat MS, ME, VC a pod. v různých disciplínách. Nebo je nekomerční jen hraní kuliček a Česká házená?

    Nákup zahraničních formátů souvisí se sledovaností, samozřejmě jsou mzdy a platby pro celý televizní průmysl ČT pro mnohé zajímavé a záviděníhodné.

  • 29. 12. 2020 8:47

    bez přezdívky

    Omyl, inflace je růst všeobecné cenové hladiny zboží a služeb a nikoliv jenom růst u základních potřeb.
    Každopádně v této diskuzi nešlo o to, jestli je inflace taková nebo maková, ale o skutečnost, že u celé řady věcí jsou ceny prakticky stejné i v horizontu posledních 20 let, tj. argument o tom, že je potřeba zvedat koncesionářské poplatky proto, že se údajně zvedají ceny i všeho ostatního, tímto zcela padá.

  • 29. 12. 2020 9:08

    bez přezdívky

    Autor na svém profilu uvádí jako datum narození XX. století. Tak by si na televizní krizi mohl trochu pamatovat. A pokud ne, lze snadno vyhledat objektivnější popis tehdejších událostí, než jsou sebestředné vzpomínky Bobošíkové. Takhle to vypadá, jako by ona měla být hlavní postavou. Nebyla, byla jen ženou na špinavou práci. A těch pár lidí, které do Bobovize zlanařila, se posléze ukázali být celkem bezvýznamní. Autor však zcela pomíjí druhou stranu tehdejšího konfliktu (nakonec vítěznou). Někteří z tehdejších aktérů mají přitom stále možnost ČT reálně ovlivňovat, nejen okopávat kotníky.
    Z dnešního pohledu je až úsměvné, že spouštěčem konfliktu bylo pouhé podezření. že Rada ČT zvolila Hodače ředitelem na základě politického zadání. Po 20 letech se lidé nově zvoleni do Rady nijak netají tím, že zadání dostali. A prezident je veřejně vyzývá ke zteči. To bude asi nějaká veřejnoprávnost, kterou se jezdí učit do Číny. Vstupujeme do volebního roku a ČT je (zatím) jediná z velkých televizí, kterou si politici nemohou koupit. Proto nejspíš ten zájem.

    29. 12. 2020, 09:10 editováno autorem komentáře

  • 29. 12. 2020 15:18

    bez přezdívky

    ČT opravdu nic zvyšovat nepotřebuje, naprosto bude stačit, když začne šetřit, ale to zde již opakovaně zaznělo a nejenom z mé strany. A jestli se ČT zvedají náklady, tak rozhodně ne primárně kvůli inflaci, protože ta se nedotýká ani pohonných hmot, ani nákladů na šíření signálů (u SAT na Astře dokonce 1/3 platí Skylink, což dříve nebylo a ČT si vše hradila sama a v případě pozemáku pak skončil souběh T a T2) a ani spousty jiných věcí. A jestli jdou ceny nahoru u nákupu práv na sportovní utkání, tak ať je prostě ČT nekupuje (což platí hlavně pro sporty s neúčastí CZ zástupců, např. všemožné fotbaly typu UEFA 23.8.2020 Paris Saint-Germain - Bayern Mnichov apod.).

    Poplatky za odpad jsou dlouhodobě stejné nejenom v Brně, ale i v dalších krajských městech, což na počet obyvatel dělá víc, než vaše Praha (kde jste si zvolili Piráty, tak je máte v plné parádě, vč. navýšení ceny za odpad, což ale není moje starost).

  • 28. 12. 2020 22:34

    bez přezdívky

    Vaše velká smůla je, že se ceny v čase dají velmi snadno dohledat, takže si nemůžete vymýšlet. Ceny pohonných hmot od roku 2001, aby se člověk bavil jenom o novém Miléniu, si laskavě najděte na webu Českého statistického úřadu a nevařte z vody, kde je údajně kupuji já (pokud vás to tedy zajímá, tak u čerpací stanice ONO a za cenu o 1 Kč na litru nižší, než jsem je kupoval v roce 2001).

    Poplatky za komunální odpad v Brně, což je druhé největší město v ČR, odráží populačně velkou část republiky. Pokud by vám to nestačilo, tak se podívejte na třetí největší město v ČR, Ostravu - tam se platí 498 Kč už od roku 2005, tj. 15 let.

    Ještě poznámku k tomu vašemu postu výše, že klesá cena elektroniky, u které nedochází k technologickému vývoji - taková elektronika neexistuje, akorát vy to vůbec netušíte, protože to celé už jde mimo vás...

    Dál nehodlám s vámi nic dalšího rozebírat, protože je naprosto jasné, že valná většina cen, jenž se přímo dotýkají základních potřeb domácností, se prostě dlouhodobě nemění, případne i klesá a není tedy ani důvod, aby se měnily nějaké koncesionářské poplatky. Samozřejmě vám nic nebrání posílat na KH klidně víc, jako bohatý důchodce si to jistě můžete dovolit (teď vám navíc vláda poslala "rouškovné", takže nejspíš nevíte co s penězi a podle toho pak i vypadají vaše notně pomýlené příspěvky v diskuzi).

  • 28. 12. 2020 14:23

    Kamil Zmeškal
    Podporovatel

    Sport se mi na ČT moc nelíbí, nicméně je to v zákoně a dělat to tedy musí, OK, beru. Je to ale otázka míry, zda má být sport první/druhá (podle období) nejdražší věc, co ČT provozuje: https://i.imgur.com/4cyv6po.png (z výročky za 2019)

    Kdyby byl sport někde mezi divadlem a dokumenty, tak bych to asi nějak zkousl. Přijde mi ale zbytečné, aby ČT platila docela velké částky za práva na sportovní akce, které se vysílají i v komerčních TV a soupeřila s nimi, kdo práva získá.

    Do rozboru, co je profesionální a co ještě amatérské, zda jsou drahé přenosy fotbalu (čehokoli) špatně a naopak např. přenos šachového turnaje OK se pouštět nebudu, to nemá jednoduché řešení. Stejně tak zda na ČT patří olympiáda, kde sice sportovci reprezentují naši zemi, ale zase ta cena práv...

  • 30. 12. 2020 12:45

    bez přezdívky

    Dělal jsem novinařinu 15 let. To, co se produkuje nyní, to není novinařina! Prakticky neexistují nezávislá média. Je mi líto, ale KAŽDÝ někomu patří a fedruje JEHO názory nebo alespoň JEHO zájmy. A to - bohužel - včetně REFLEXU. Nejostudnější je ale MLADÁ FRONTA DNES!!! Novináři minulých let se musejí obracet v hrobě... :-(

  • 29. 12. 2020 15:07

    bez přezdívky

    Napřed napíšete, že inflace je "Růst reálných cen základních potřeb", pak zase píšete, že "Inflace je obecně růst cenové hladiny". Zjevně v tom máte pěkný hokej a vůbec nevíte, o čem inflace je.
    A znovu zopakuji, že pro tuto debatu o koncesionářských poplatcích je inflace irelevantní, přičemž pokud jde o ceny, tak naštěstí se u mě nejedná o pocity (to je spíš váš případ), protože výše jsem jasně zdokumentoval věci, které mezi základní potřeby domácností patří, a u kterých se ceny nemění. Že se vám to zrovna nehodí do krámu sice chápu, leč v tom vám opravdu nepomohu...

  • 29. 12. 2020 18:12

    bez přezdívky

    Zamotáváte se do svých vlastních příspěvků a teď si naivně myslíte, že nějakým slovíčkařením z toho vykličkujete ven (jako obvykle). Raději se věnujte tomu, čemu rozumíte a téma inflace vynechte, protože v něm nejste ani minimálně znalý a každý další váš post na toto téma to jenom zřetelně dokazuje.

    A jestliže uvedu, že se cena nemění u předplatních jízdenek na veřejnou dopravu, nemění se u pohonných hmot, nemění se u energií, razantně poklesne u telefonních hovorů a mobilních dat a u spotřební elektroniky, tak se vám to sice nemusí líbit, ale nic s tím nenaděláte, protože čísla jsou neúprosná. Já si je - na rozdíl od jiných diskutujících - necucám z prstu, ale vycházím z informací ČSÚ.

    Pokud už jste účelově vypíchl to máslo (a třeba o mléce, cukru a bramborách raději nepíšete, protože tam je cena prakticky stejná tehdy jako dnes, ze základních potravin podražil jenom chléb), tak byste neměl zapomínat, jaké platy/mzdy byly před těmi 10 roky vs. platy/mzdy teď.

  • 29. 12. 2020 19:09

    bez přezdívky

    Ale Mlho! Já psal o roční předplatní jízdence, opravdu napřed čtete a nepouštějte se zbrkle do diskuze.
    S tím benzínem pak bavíte, protože jestli jste to nezjistil, tak máme rok 2020 a ne rok 2019, takže já aktuálně kupuji u ONO benzín za 25,90 Kč za litr a co se letmo dívám na ceny jinde, tak jsou kolem 27,50 Kč za litr, tj. méně než v roce 2000, jinak průměr si snadno najdete, stejně jako fakt, že se cena za 20 let takřka nezměnila. Skutečně nevím, co se tady snažíte dokázat, protože zatím jenom dokazujete, že jste zcela mimo a neumíte ani přepsat údaje, jenž vám stát servíruje jak na stříbrném podnosu...

    "Moje" nesmysly jsou z oficiálních údajů ČSÚ: https://www.czso.cz/csu/czso/vyvoj-prumernych-cen-vybranych-potravin (stačí si nastavit od roku 2010, aby se jednalo o vámi uváděných 10 let zpátky) a jak to tak vypadá, tak reálné nesmysly zde píšete jenom vy a opět jste se ještě neprobudil a žijete kdesi o rok zpět.

    Vámi uváděné údaje pak mají nulovou vypovídající hodnotu, protože celou dobu je řeč o základních potřebách, a ne že sem vylepíte odkaz na spotřebu cigaret a alkoholických nápojů (i když lze pochopit, že to třeba pro vás základní potřeba je).

    ČT na zvýšení mezd nemusí nikde brát, protože je ani nemusí zvyšovat. Jestli vám - opět - něco uniklo, tak na KH mají finanční ohodnocení velmi nadstandardní už dnes, takže v žádném případě není důvod k navyšování.

  • 28. 12. 2020 12:57

    Pamětník

    Ale proč nejsou peníze? Není to třeba obyčejnou inflací, vyššími cenami energií a služeb? Statistika jasně říká, o kolik se zvedly příjmy domácností od doby posledního zvýšení TV poplatků a o kolik se zvedl výběr z nich? Lidé kolem ČT nemají právo na zvýšení platů, jako všichni ostatní? Ale, z cizího se snadno šetří.......

    Jak kdo dělá sport automaticky neurčuje, který sport je profi a který amatérský.

  • 28. 12. 2020 13:52

    bez přezdívky

    Namátkou se nezvedla třeba cena za veřejnou dopravu u roční předplatní jízdenky (dokonce mírný pokles oproti roku 2000), v některých městech za svoz odpadu, pohonné hmoty se také drží na zhruba stejných cenách již od začátku tisíciletí (nebo dokonce s poklesem oproti létům 2010-2015), razantně poklesly ceny za telefonní hovory a mobilní data, cena za distribuci el. energie také přibližně stejná, spotřební elektronika s poklesem cen atd. To skutečně nemá smysl vše vypisovat, údaje lze snadno dohledat ve statistikách.

  • 29. 12. 2020 3:11

    bez přezdívky

    První, co mi blesklo hlavou, byla zpráva, že ČT přispěla 18 miliony na fiktivní výrobu filmu Poslední z Aporveru.
    Když se podívám do Výroční zprávy, dočtu se tam (s. 25):

    "Zcela mimořádná je role ČT v podpoře českého audiovizuálního a filmového průmyslu. Žádná jiná srovnatelná televize v EU nehraje tak zásadní roli v tomto odvětví jako ČT. Vyniká to zejména při pohledu na činnost televizí ve středoevropském prostoru, které na podobnou aktivitu prakticky rezignovaly. Roli podporovatele v těchto zemích přebral stát anebo taková podpora vůbec neexistuje a celý audiovizuální a filmový průmysl je proto v útlumu. Skutečnost, že je Česká televize největší koproducent domácích filmů, je pak výjimečná i v celoevropském srovnání.
    ČT jako jedna z mála televizí v Evropě podporuje umělecké a festivalové filmy, dětskou a animovanou tvorbu, debuty a studentskou tvorbu."

    Co přesně to má společného s veřejnoprávní službou?

  • 29. 12. 2020 7:59

    Pamětník

    Klasický filmový průmysl funguje jen za předpokladu, že náklady na komerční filmy jsou se ziskem uhrazeny ze vstupného do biografů, případně prodejem vysílacích práv pro TV.

    Tohle všechno samozřejmě většinou nefunguje v oblasti, uvedené ve VZ: "...umělecké a festivalové filmy, dětskou a animovanou tvorbu, debuty a studentskou tvorbu.". Proto ale nemusíme být ochuzeni o tyto žánry a alespoň má ČT co vysílat, když její vlastní filmová tvorba by byla ještě dražší. Nakonec považuji za chvályhodné, že nejsme od ČT odkázáni jen na cizí tvorbu, její programová skladba je pestřejší a nejme krmeni jen zahraničními velkofilmy, kriminálkami a pod., které přirozeně patří spíše na komerční stanice. Nakonec 18 milionů je drobeček v rámci 7 miliard rozpočtu ČT.

  • 28. 12. 2020 13:34

    Pamětník

    Opravdu se musela ČT vymlouvat na souběh DVB-T a DVB-T2? Mnozí si myslí, že tyto vícenáklady, ale i u komerčních stanic, měla vykompenzovat téměř miliarda Kč od státu.

    Neznám vaší domácnost, ale v té naší se inflace a ostatní vícenáklady projevují. Také ekonomové tvrdí, že každé zvýšení příjmů následně kopírují prodávající v cenách. Nebo můžete uvést seznam věcí, které tvoří základ výdajů domácnosti a roky se u nich nezvedla cena?

  • 28. 12. 2020 22:39

    Filip Jirsák

    Když už jste na tom webu Českého statistického úřadu,. podívejte se tam na inflaci. Inflace je totiž přesně ten údaj, který hledáte – říká, zda celková cenová hladina roste nebo klesá. Zjistíte, že vaše tvrzení, že se valná většina cen dlouhodobě nemění nebo dokonce klesá, není pravda.

  • 28. 12. 2020 22:59

    bez přezdívky

    Mě vůbec nezajímá nějaká inflace. Zajímají mě reálné ceny základních potřeb, o čemž byla řeč, a kde to dlouhodobě stagnuje, což si každý ostatně může snadno dohledat. Výjimka je ten poplatek za komunální odpad v Praze, ale co si lidé zvolili za svoje zástupce, to mají :-) V jiných městech, ať už krajských či menších, se výše toho poplatku vesměs nemění (opět lze snadno dohledat).
    A že se zvedají např. ceny tabákových výrobků nebo alkoholu (díky vyšším daním) je sice smůla, leč toto za základní potřebu považovat nelze (u někoho, pravda, možná ano :D ).

  • 30. 12. 2020 7:32

    bez přezdívky

    Zbytečnou debatu zde vedete jenom vy, protože koncesionářské poplatky se zvedat nebudou, a to ani, i když si to vehementně přejete :-)))

    Kdo, kdy a kde ten údajný průzkum o tom, že lidem nevadí navýšení koncesionářských poplatků, dělal? Asi mně něco uniklo, nicméně výsledky takových průzkumů jsou prakticky vždy poplatné zadavateli. Opravdu neznám nikoho, kdo by chtěl dobrovolně za něco platit víc, než kolik platí teď. Navíc tedy při zdražení koncesionářských poplatků nedostane koncesionář nic navíc, služba bude stále stejná. Akceptovat by šlo jedině to, pokud by se naplnila dřívější vize, že se bude platit 150 Kč měsíčně s tím, že z ČT zmizí všechny reklamy (možná takto nějak se průzkum dělal). Zcela jistě ale ne, že jen tak zaplatím víc a dostanu to stejné, co dostávám teď.

    Asi služeb DPP nevyužíváte (nebo ne moc často), ale vězte, že spousta lidí jezdí veřejnou dopravou opakovaně, takže ony 4 Kč si znásobte počtem jízd. A samozřejmě i počtem členů domácnosti (nebo aspoň části členů), protože bývá obvyklé, že z jedné domácnosti využívá veřejnou dopravu víc lidí.

    Jestli se dožiji důchodu nebo ne je moje věc a vaše zbytečná starost, nicméně nikdo nic důchodcům nezávidí a ať si klidně užívají zaslouženého odpočinku. Co ovšem vadí je, že se posíá nějaké "všimné-rouškovné", které nemá naprosto žádné logické zdůvodnění a jedná se čistě o předvolební úplatky a populismus, což bohužel bude muset zaplatit každý daňový poplatník.

  • 30. 12. 2020 8:18

    Pamětník

    Ale tady nejde o to, že konkrétně já bych chtěl zvyšovat koncesionářské poplatky, i když bych proti tomu nebyl, ale, že hlavně vy byste je nejraději ještě snížil, nebo zachoval natrvalo. Což je v nákladových podmínkách posledních let nesmyslné.

    O "údajném" průzkumu referovalo několik nejznámějších agentur a proto se divím, že vám to uniklo. Vše se dá napravit a můžete prozřít třeba na https://zpravy.aktualne.cz/domaci/osm-z-deseti-lidi-je-pro-financovani-ceske-televize-a-rozhla/r~c6df5fa4b14911ea80e60cc47ab5f122/

    V poslední covidové době se skutečně vyhýbám službám DPP, ale pokud to nevíte, moje věková kategorie je má zadarmo. Čili až stovky tisíc pražských i venkovských seniorů nepřinesou do pokladny DPP ani korunu, čímž se váš výpočet nákladů domácností poněkud hroutí. Další, mladší skupina seniorů a děti, opět jezdí za snížené jízdné. Počet jízd za den je už zcela mimo výpočet rodinných rozpočtů, na celkový počet jízd a zisk z jízdného to nemá vliv.

    Chápu, že, jak splníte podmínky pro odchod do důchodu, diametrálně se u vás změní pohled na tuto obrovskou skupinu spoluobčanů. Už je nebudete všude napadat a uboze zesměšňovat jako některé jednotlivce, ale ani jako celek. Budete mít jiný názor na různé kompenzační příplatky a neočekávám, že je vy osobně odmítnete přijmout. Vždyť už to půjde z kapes těch druhých. Ani zdůvodňování už vám nebude chybět, to zajišťují ti, co o tom rozhodují, bez ohledu na váš názor.

    Tak, už se blíží konec roku a i já letos končím s vámi, i když mi občas dělalo radost vyvracet některé vaše, zde publikované, zvrácené názory. Do roku 2021 vám přeji více shovívavosti, méně vzteku i zbytečných komentářů na tomto webu.

  • 28. 12. 2020 23:22

    Filip Jirsák

    Růst reálných cen základních potřeb se nazývá inflace (vyjádřená indexem spotřebitelských cen). Jak si každý může snadno dohledat, inflace v posledních letech byla nenulová.

  • 28. 12. 2020 16:12

    Pamětník

    Čerstvé informace: "Pražský dopravní podnik plánuje výrazné zvýšení cen ročních kuponů. Ze současných 3650 korun by cena měla stoupnout na zhruba 5500 korun.
    Absolutně nejlevnější bylo roční jízdné v Praze v historii samostatného Česka hned v roce 1993. Roční tramvajenka tehdy stála 1700 korun.
    V dalších letech cena postupně narůstala. Zlom přišel až v roce 2015, kdy tehdejší vedení magistrátu v čele s Adrianou Krnáčovou rozhodlo o takřka čtvrtinovém zlevnění ročního kuponu na stále platných 3650 korun."

    "Zvýší se i poplatek za svoz odpadů
    Poplatek za ukládání odpadu na skládky není totožný s poplatkem, který občanům stanovují obce za svoz odpadů. Pokud je v obci stanoven poplatek podle zákona o místních poplatcích, pak je jeho výše dnes maximálně 1000 Kč a s novým odpadovým zákonem by měla být po dohodě se Svazem měst a obcí České republiky maximálně 1200 Kč, protože v současnosti již reálné náklady některých obcí dosahují až této částky.

    „Růst skládkovacího poplatku je na základě zkušeností z okolních států tím nejúčinnějším motivačním nástrojem k cestě za zvyšující se recyklací odpadů. Skládkovací poplatek v posledních letech několikanásobně stoupá ve státech na východ od nás. Západní země mají poplatky už řadu let mnohonásobně vyšší. Navýšení poplatku nám dlouhodobě doporučuje Evropské komise a OECD,“ upozornil ministr Brabec."

    Ceny PHM jsou odrazem světových cen ropy a hlavní příčiny výkyvů jsou politické, celkově ale pro tuzemské spotřebitele úroveň mírně stoupá.

    Pokles ceny za telefonování a data více souvisí s rozbitím monopolu ze strany státu a EU.

    Klesá cena elektroniky, u které nedochází k technologickému vývoji a byla by ve srovnání s novými modely neprodejná. Nebo snad klesla cena 4k a 8k TV, přijímačů pro DAB+?

    Nebyly by nějaké lepší argumenty k postupnému poklesu cen?

  • 29. 12. 2020 19:31

    Pamětník

    Tak už si vyberte, který váš argument je ten správný. Ten: "Ceny pohonných hmot se mění neustále jak na houpačce,", nebo tvrzení, že "cena PHM se posledních 20 let nemění"? :p

    29. 12. 2020, 19:31 editováno autorem komentáře

  • 29. 12. 2020 19:26

    bez přezdívky

    Ceny pohonných hmot se mění neustále jak na houpačce, ale pokud se podíváte pořádně: https://www.czso.cz/csu/czso/ceny-pohonnych-hmot-od-roku tak je dneska plus/minus cena stejná jako takřka před 20 roky. Tady prostě není o čem debatovat ani s vámi a ani s tím druhým, protože si neumíte najít oficiální čísla a soustavně fantazírujete jenom proto, abyste nějak podpořili tu vaši pomýlenou tezi, že je potřeba zvedat koncesionářské poplatky kvůli tomu, že se zvedají ceny i jinde.

    Jistě, ředitel ČT má spoustu argumentů, aby se zdražovalo, to dá rozum. Naštěstí to ale není on, kdo by o případné úpravě rozhodoval :-)))
    A ČT nešetří, ale brečí, že má málo peněz.

    29. 12. 2020, 19:26 editováno autorem komentáře

  • 29. 12. 2020 20:10

    bez přezdívky

    Prozradím vám jedno tajemství - roční předplatní jízdenku proto, že se díky ní dá ušetřit a nemá smysl plácat něco o jízdenkách jiných, které jsou dražší. To už jste mohl rovnou začít šermovat tím, kolik stojí cesta TAXI...

    O základních potřebách jsem zde jako první nepsal, opět si neumíte přečíst diskuzi a bezhlavě se vrháte odpovídat - takže to byl user Pamětník, který včera v 13:34 hod. jako první napsal " které tvoří základ výdajů domácnosti" a pak se pokračovalo už jenom v duchu těch základních potřeb. Přičemž co do nich patří, na to si musí každý odpovědět sám. Ale cigarety a alkohol to opravdu nejsou.

    Jsem velice rád, že končíte, protože vaše komická vložka včera a dnes (do jinak celkem plodné debaty) už začínala nudit :-)

  • 5. 1. 2021 16:35

    bez přezdívky

    Ať přemýšlím, jak přemýšlím , nenapadá mne žádné řešení, jak odstřihnout veřejnoprávní tv od politického vlivu. Nebo myslíte, řešit to tak že jednou pošle do rady ČT svého zástupce včelařský spolek a podruhé zase rybářský spolek ? Anebo bude losovačka ? Mají na to různé spolky tam posílat kompetentní osoby ?? Tohle nikdy fungovat nemůže.
    Jinak vždy a kdekoliv platí, že rozhodující slovo má ten, kdo dá dohromady většinu hlasů. A je jedno, zda jde o parlament anebo bytové družstvo.. To, že někdo nevyužívá svého voličského práva je jeho problém..

  • 29. 12. 2020 10:28

    Filip Jirsák

    Mýlíte se. Inflace je obecně růst cenové hladiny. Proto se v případě potřeby specifikuje, o jakou přesně inflaci jde. A to já jsem napsal – jde o index spotřebitelských cen, tedy výdaje domácností. A to je přesně to, o čem se tu celou dobu bavíme. Váš pocit, že jsou ceny prakticky stejné, neobstojí v porovnání s tvrdými daty. Jediné, o čem to vypovídá, je vaše neschopnost uvažovat racionálně.

  • 29. 12. 2020 20:01

    bez přezdívky

    Cena může být jak na houpačce, ale prakticky stejná. Vy to samozřejmě nechápete, stejně jako nechápete, že i různé ČS mají různé ceny. Ovšem beru vaše myšlení, protože jedinec, který valnou většinu života prožil v systému, kdy ceny nalajnoval Federální cenový úřad, si dost těžko zvyká na něco jiného.
    Jinak já ve svém prvním příspěvku o pohonných hmotách psal toto "pohonné hmoty se také drží na zhruba stejných cenách již od začátku tisíciletí", to jenom, aby nedošlo k nějaké mýlce.

  • 29. 12. 2020 10:36

    Pamětník

    Tento "omyl" ale pramení z toho, jak jste na počátku tvrdil, že ČT nepotřebuje zvyšovat koncesionářské poplatky, protože za těch 11 let, co se platí dnešní výše, se náklady ČT nezvedly, protože u vás náklady někde dokonce poklesly. Odmítl jste parametr inflace, i když nyní uvádíte, že to je "růst všeobecné cenové hladiny zboží a služeb" a to jsou právě položky, které se promítnou i do hospodaření ČT.

    Argumentujete tím, že tankováním u ONO lze sezónně ušetřit i 50 Kč na plné nádrži, že se někde v Brně snížily poplatky za "popelnice", možná i za "tramvajenky", což jsou komodity za které ČT, podle vás, asi utrácí nejvíce a mohla by zde ušetřit a vám snížit TV poplatky.
    Ty vaše zdejší báchorky jsou už nestravitelné­.......

  • 29. 12. 2020 17:45

    Filip Jirsák

    A jéje, „bez přezdívky“ se zase bude tvářit, že nerozumí základním pojmům. Ale o to víc o tom chce diskutovat. Já jsem nepsal, že inflace je „růst reálných cen základních potřeb“. Napsal jsem to opačně – růst reálných cen základních potřeb je inflace. A do závorky jsem vám rovnou napsal, která konkrétní inflace to je.

    Inflace je pro debatu o meziročním zvyšování koncesionářských poplatků samozřejmě relevantní. Protože inflace vyjádřené indexem spotřebitelských cen se všeobecně bere jako indikátor cenové hladiny, používá se pro valorizaci důchodů, platů, pro vyjednávání o mzdách. Neukázal jste jediný důvod, proč by se zrovna v souvislosti s koncesionářskými poplatky měla brát v úvahu jiná inflace.

    No a s tím, že jste něco „jasně zdokumentoval“ – vy to myslíte vážně, že? Tak pro vaši informaci – nezdokumentoval jste nic. Napsal jste pár věcí, o kterých si myslíte, že se cena nezměnila. V některých případech vám to hned bylo vyvráceno. Ale hlavně – uvedl jste pár věcí, které tvoří menšinu spotřebního koše. To vaše tvrzení, že se ceny základních potřeb domácností nemění, lze vyvrátit jediným protipříkladem. Třeba čtvrtka másla stála před deseti roky kolem 30 Kč, teď stojí přes 45 Kč. Ceny ostatních potravin rostly také, i když o něco méně. No a když počítáte do základních potřeb domácností elektroniku a benzín, potraviny tam snad patří také, ne?

  • 29. 12. 2020 19:51

    Filip Jirsák

    bez přezdívky: Děkuji, že jste ještě více zvýraznil, jaké nesmysly tu pořád píšete. Tvrdíte, že se ceny základních potřeb nezměnily – a pak musíte pečlivě vybírat, že jednorázová jízdenky do základních potřeb nepatří, zatímco roční jízdenka v Praze ano. „Základní potřeby“ je váš výmysl – nikdy jste nenapsal, co do nich patří a co ne. Každopádně by mne zajímalo, jestli rýži, vepřové maso, jablka, vejce a další jídlo řadíte mezi cigarety nebo alkoholické nápoje.

    No nic, myslím, že už jste předvedl své demagogie až až. Končím, debata s vámi nemá žádný smysl.

  • 29. 12. 2020 20:28

    bez přezdívky

    V první řadě jsem psal, že ČT musí začít šetřit a uvedl jsem (i jiní diskutující) konkrétně kde. Takže tvrzení o zvyšujících se nákladech prostě nelze akceptovat, navíc to koncesionáře nejspíš ani příliš nezajímá.

    Ptal jste se, kde tankuji, tak jste dostal odpověď. Nevím, co ještě řešíte.
    A znovu vám zopakuji, že nejenom Brno, ale i další krajská města mají cenu za odpad stejnou a dohromady se bavíme o větším počtu lidí, než je Praha. Takže skutečně nechápu, proč zde píšete jenom o Brně a záměrně opomíjíte další města.
    Roční předplatní jízdenka je v Praze 3650 Kč a v roce 2000 byla tamtéž 3800 Kč, takže o čem pořád debatujete? Jestli vás to štve, že se cena snížila, tak dobrovolně něco DPP pošlete a budete mít klid :-)
    Jinak počet ročně přepravených osob DPP je 1 172 529 000, takže nikoliv podle mě, ale podle lidí samotných je to velmi významná věc, která se na rozpočtu domácností projevuje a lze ji brát jako základní potřebu.

    Souhlas, opravdu jsou vaše příspěvky naprosto nestravitelné a popravdě jsem kromě ředitele ČT nezaregistroval vůbec nikoho, kdo by chtěl dobrovolně platit víc. Možná až budu důchodce jako vy a stát mně začne posílat "rouškovné" apod., tak nebudu vědět co s penězi a změním názor...

  • 29. 12. 2020 23:25

    Pamětník

    To, že zde vedete urputnou zbytečnou bitvu za omezení rozpočtu ČT, je vás soukromý názor, budiž vám přáno. Ale žádný jiný diskutující. Jen jeden se podivuje nad náklady na podporu menšinového filmu a další nad výběrem vhodných sportů pro ČT. O žádném snižování koncesních poplatků se nezmiňují.

    Na druhé straně existuje nedávný průzkum, kde dvě třetiny domácností by zvýšení poplatků o 15Kč akceptovalo, bez negativního vlivu na jejich rozpočet. Což je důležitější, než kolik zrovna vy ušetříte v ONO a na tramvajence. Možná na vás udělala dojem statistika s miliardou cestujících DPP, ale jaksi jste přehlédl, že za přepravné utratili jen 4 081 217 000.-Kč, což je méně než 4 koruny za každou jízdu a ty se samozřejmě nedostaly jen do rozpočtů pražských domácností.

    Patologická závist nad příjmy důchodců je u vás standardní, ale když se budete u toho takhle vztekat, tak se možná ani důchodu nedožijete. Tak byste přišel i o každoroční možnost, podle aktuální inflace, kterou mimochodem neuznáváte, pobírat zvýšený důchod. Tuto "vymoženost" ale bohužel ČT nemá, proto vůbec vznikla všeobecná diskuze o tom, jak řešit její zvyšující se provozní náklady.

  • 5. 1. 2021 10:14

    bez přezdívky

    Čtu zdejší diskusi a nestačím se divit. Vážení, uvědomte si následující. Vždy, když za něco platíte , položíte si občas otázku , co za své peníze dostanete. Co dostanete za své peníze u ČT ? Komerční seriál ? Anebo milionkrát reprízovaný starý film ? Nikoliv, já od ČT očekávám něco jiného.
    A ohledně té svobody a nezávislosti ČT . Nenapadá mne žádný jiný lepší systém jak tuto instituci řídit. Holt máme demokracii. Zvykejte si na to. Takže do Rady patří i lidé nezapadající do demobloku , který mimo jiné nezískal ve volbách většinu. Chápu ty, kterým se systém zdá nespravedlivý. Proč má mít taková pastrana jako TOP09 vůbec nějakého svého zástupce v Radě. Vzhledem k volebnímu výsledku z minulých voleb...

  • 6. 1. 2021 7:58

    bez přezdívky

    Tak jasně. Odbory jsou ryze apolitický subjekt. Až na to, že každý odborový funkcionář je členem ČSSD. Univerzity...do­brý...ale... kdo rozhoduje o tom, která univerzita dostane jaký státní příspěvek ? Nejsou to zase jenom volení politici ? A kolik tady máme univerzit , které jsou na státu nezávislých ?? Které žijí jenom ze školného, které vyberou od svých studentů , případně ze svých patentů a jiných než státních příjmů ? Takže ať vyjdeme kdekoliv, vždy skončíme u volených politiků.

    To, že se v demokracii mohou podílet všichni to je pravda. Nicméně, ten kdo je v menšině se sice podílet může , ale stejně nic neprosadí.

  • 28. 12. 2020 17:56

    Pamětník

    Pouhá manipulace. Kolik stála tramvajenka v Praze v roce 2014, oproti 2000?

    Vlastníte auto a kupujete do něho benzín/naftu? Kde, že vám cena průběžně nestoupá? Daně jsou druhá věc a ty opět klesají?

    Poplatky v Brně neodráží celkovou situaci v celém státě. Já např. ve svých výpisech mám s lety se zvyšující poplatky za odpady/popelnice.

    Ale máte pravdu, kdyby ČT před mnoha lety zrušila autoprovoz, ušetřila by po pár letech na tramvajenkách. Tehdy. Taky by mohla Kavčí Hory přestěhovat do Brna, a to se vyplatí.

    Pokles cen telefonování jsem samozřejmě nerozporoval a příčiny jsou podružné, stejně jako u jiných položek.

    Klidně si tady vyhlašujte důvody snižování koncesionářských poplatků, naštěstí to nemá na nic vliv.

  • 31. 12. 2020 18:35

    Nickless account

    "Dělal jsem novinařinu 15 let. To, co se produkuje nyní, to není novinařina!"

    tak ukazte nejake vase prace z minulosti, at muzeme posoudit zda to jste produkoval vy, by slo za novinarinu oznacit..

  • 4. 1. 2021 14:17

    bez přezdívky

    Poplatky jsou stejné od roku 2008. ČT od té doby znásobila počet programů, zvedly se ceny a mzdy a T2 tehdy neexistovalo. Řeči o přefinancování ČT jsou zástupné úplně mimo realitu.

  • 29. 12. 2020 18:41

    Filip Jirsák

    necucám z prstu, ale vycházím z informací ČSÚ
    Proč lžete? Ty informace jste si vycucal z prstu. Jednotlivé jízdné v MHD silniční – 1 jízdenka – rok 2000 6,96 Kč, rok 2019 12,17 Kč. Benzin Natural 95 – 28,21 Kč (2000), 31,76 Kč (2019). Motorová nafta 26,67 Kč (2000), 31,63 Kč (2019). Odvoz popela a pevných odpadků 1252 Kč (2000), 1787 Kč (2019). Jedině ta elektronika je plus mínus na svém. Pokud byste to bral od roku 2008, kdy se naposledy zvyšoval TV poplatek, i v tomto období se všechny uvedené ceny zvýšily.

    Můžeme pokračovat dalšími vašimi nesmysly – brambory 7,02 Kč (2000), 9,29 Kč (2008), 19,46 Kč (2019). Mléko polotučné pasterované 12,54 Kč (2000), 17,28 Kč (2008), 20,79 Kč (2019). Cukr krystalový je jedna z mála potravin, která zlevnila: 22,21 Kč (2000), 20,16 Kč (2008), 14,34 Kč (2019).

    A víte, jakou mají ty mnou uváděné údaje výhodu oproti vašim výmyslům? Můžu odkázat na zdroj, kterým je ČSÚ: https://www.czso.cz/csu/czso/ceska-republika-od-roku-1989-v-cislech-aktualizovano-11122020#03

    tak byste neměl zapomínat, jaké platy/mzdy byly před těmi 10 roky vs. platy/mzdy teď
    Bin-go. A teď zkuste přemýšlet, kde na to zvýšení mezd asi ČT vezme, když se TV poplatky nezvýšily.

  • 5. 1. 2021 14:46

    Filip Jirsák

    Co je „demoblok“? Volbami asi myslíte volby do Poslanecké sněmovny. Ty ovšem nemají mít s Radou ČT vůbec nic společného. ČT není státní televize, ani parlamentní televize. To, že Radu ČT volí Poslanecká sněmovna je takové zjednodušení („potřebujeme nějaké zástupce občanů, kteří zvolí radní ČT – už volíme poslance, tak proč by těmi zástupci nemohli být zrovna poslanci“.). Bohužel je už desítky let jasné, že je tohle zjednodušení špatně, protože to znamená politicky vliv na ČT.

    V Radě ČT nesmí mít zástupce žádná politická strana. To je přímo v rozporu se zákonem.

    Navíc máte i špatnou představu o demokracii. Parlament má zastupovat 100 % občanů ČR, ne jen voliče „vítězné“ strany (kterou volilo 30 % voličů, tedy 18 % občanů).

  • 5. 1. 2021 17:58

    Filip Jirsák

    Tak radši nepřemýšlejte a zkuste se inspirovat v jiných státech. Z volených politických institucí tu nemáme jenom Poslaneckou sněmovnu, ale třeba také Senát a kraje. Máme tu univerzity, církve, odbory, spolky atd.

    Jinak vždy a kdekoliv platí, že rozhodující slovo má ten, kdo dá dohromady většinu hlasů.
    To možná platí kdekoli, ale pouze s výjimkou míst, kde funguje demokracie. V demokracii se na rozhodování mohou podílet všichni. Nikde to nefunguje dokonale, což ale neznamená, že máme na demokracii rezignovat.

  • 30. 12. 2020 19:59

    Filip Jirsák

    Nechápu, proč to „včetně Reflexu“. Od Reflexu už spoustu let nikdo soudný nic rozumného nečeká. To je jako kdybyste napsal „bohužel včetně Blesku, Týdne, Echo24. Neviditelného psa“… Nicméně myslím, že existuje vlastně relativně dost médií, které jsou dost nezávislá na to, aby stálo za to je podporovat – třeba ČT, ČRo, Deník N, Respekt, Reportér, Hospodářské noviny, Deník Referendum, A2 Alarm…

  • 6. 1. 2021 18:14

    Filip Jirsák

    Pořád je shromáždění rektorů nebo třeba akademické senáty univerzit mnohem více vzdálení Parlamentu, než poslanci.

  • 9. 1. 2021 23:26

    Nickless account

    "Ať přemýšlím, jak přemýšlím , nenapadá mne žádné řešení, jak odstřihnout veřejnoprávní tv od politického vlivu."

    zkuste zagooglit klicova slova "Bavorsky model"

  • 29. 12. 2020 19:14

    Pamětník

    A to si myslíte, že vaše slovíčkaření má větší váhu?

    O cenách, třeba v ONO, toho asi ví víc spolumajitel firmy: "TankOno zdražilo benzín i naftu v pátek odpoledne, s cenami naposledy hýbalo 27. dubna 2018. Nově stojí litr naturalu 95 30,50 Kč. Tolik stál naposledy u stejného řetězce 9. prosince 2014. „Nákupní ceny rostou, už nebylo možné cenu držet pod třiceti korunami,“ vysvětlil spolumajitel firmy Jiří Ondra."
    Dnes je to sice jinak, ale přesto nemůže platit to vaše, že cena PHM se za posledních 10 let neměnila, ani u té vyhlášené ONO.

    Samozřejmě, že pro vás budou mít slovíčka představitele ČT menší váhu, než ta vaše. Ale třeba vloni uvedl: "Česká televize nebude pro stávající rozsah poskytovaných služeb minimálně do roku 2021 požadovat úpravu výše koncesionářského poplatku. Posledních deset let je v nezměněné výši 135 korun, jeho reálná hodnota je ale vzhledem k růstu cen o 24 Kč nižší. V rozhovoru to řekl generální ředitel České televize Petr Dvořák. Sice zatím dokážeme vyrábět stejný objem původní tvorby jako v předchozích letech, ale narážíme na růst cen všech vstupů, ovlivňuje nás vývoj pracovního trhu a tlak na zvyšování mezd a reálná hodnota televizního poplatku.“
    Čili ČT už vlastně šetří, podle vašich představ.......

  • 30. 12. 2020 0:16

    Fanny

    Bude příští rok článek o 10 letém výročí konce TV Prima a začátku Prima Family? Myslím si, že by bylo zajímavé shrnout její počátky a dohodu s regionálními stanicemi včetně vleklého soudu o tom, jestli bude vysílání z Jižních Čech odbavovat českobudějovická TV Gimi nebo televize z Pelhřimova (název už si nepamatuji), vznik sítě R1 a konkurenční RTA (včetně technického řešení odpojování - jestli někdo někde přepojoval kabely nebo to bylo automatizované). A k tomu pak ještě informace o tom, jak jednotlivá regionální studia vyřešila konec vysílání na TV Prima a zda fungují ještě dnes - některá skončila, jiná pokračovala samostatně (ZAK, Genus), další se připojila k vysílání regionalnitele­vize.cz (R1 Jih). Zajímavostí určitě bylo, že TV Gimi měla stejné logo jako Prima (jen s jiným nápisem) a přesto se přidala ke skupině RTA (očekával bych spíš R1). Nebo proč třeba vznikla víceméně zbytečná R1 Dakr? Tahle témata mě napadla teď v rychlosti, ale určitě by se tam našlo spoustu dalších zajímavých informací.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).