Bacha, je to ATS telcom a nikoliv telecom. A dle možného insidera se zdá, že možná to ve skutečnosti dělá za ATS někdo jiný http://ivanbednar.blog.idnes.cz/c/279025/Barta-a-jeho-parta.html I ATS se párkrát odvolávalo na subdodavatele. Chtěl bych vědět, kdo tedy má v rukou databázi, po které by nejeden zločinec skočil, vždyť by to byla ideální databáze pro výběr aut na zakázku. Chceš tu a tu značku, té a té barvy, takový motor - tady máš adresy majitelů! Ovšem když je databáze pomíchaná, možná by to ani mafie nechtěla ;-)
Taký bych rád nějaký příběh " ideálně od nějakých bušičů programátorů uvnitř. Nějaký pěkný příběh od nějakého studentíka programátora." :)
Má to dva háčky. Buď takové příběhy neexistují. Nebo se objevují nějaké střípky, které nelze nijak ověřit a nejsou ani citovatelné. Typicky mail s "interními" informacemi na jehož konci je dodatek typu "v žádném případě necitovat, nejmenovat ani nepoužit, je to jenom pro vaši interní potřebu".
Nevím, proč by měl být v tomhle kontextu užitečný "nějaký pěkný příběh od nějakého studentíka programátora", doufám aspoň tedy, že na registru nepracovali ;-) Trochu zasvěcený rozbor je na http://www.ceskapozice.cz/byznys/podnikani-trhy/kolaps-registru-vozidel-jestli-ani-tohle-neni-na-odstoupeni-ministra .
Takový příběh by ly hezký, ale je nereálné, že by někdo takto pustil informace. Jednak proto, že by tím nejspíše porušil smlouvu o mlčenlivosti, kterou určitě se zaměstnavatelem má a jednak proto, že žijeme v ČR, kde se nikdo netrestá selhání a korupci, ale za to, že na toto konání upozorňujete.
Ministri si naopak za vytecnou praci prece zaslouzi nejake ty statisice nanvrch: http://www.novinky.cz/domaci/273500-drabek-navrhuje-zvyseni-platu-politiku-a-soudcu-az-o-desetitisice-mesicne.html
Zrovna od Lupy bych očekával sehnání pravdivých informací o celém případu, ideálně od nějakých bušičů programátorů uvnitř. Nějaký pěkný příběh od nějakého studentíka programátora.
Souhrn linků na lživé články v mainstreamových médiích opravdu není to, co bych od Lupy chtěl a čekal.
Přitom by to bylo exkluzivní, protože všechna média se spokojila s prohlášením ministra "že systém funguje, každý kdo přijde odejde úspěšně vyřízen". Je to jasná lež. Jen na internetu lze najít mraky vyjádření lidí, kteří přišli a nepodařilo se je vyřídit.
Včera jsem se pokusil v cca 14.30 zaregistrovat nové auto v Praze na Jarově:
- nevydávali 2,5 hodiny před zavírací dobou pořadová čísla,
- u 10 okének čekalo cca 20 klientů, dalších deset ještě čekalo na pořadová čísla,
- na dotaz, zda budou pořadová čísla vydávat, jsem dostal odpověď, že nevědí protože systém právě zcela "spadnul",
- pracovnice u okénka hlásila,že zadání a kontrola adresy ji trvala 12 minut (!!!),
- na dotaz zda je možné prodloužit převozní značku mi byl dán telefon na Magistrát,
- magistrátní pracovník mi řekl, že díky "debilnímu" systému prodloužení nejde, ale je možné dostat u prodejce novou převozní značku.
Takže jsem ztratil 2 hodiny, najel 50 km a mám na 14 dní možnost jezdit novým vozem v ČR mimo dálnice (do ciziny nemohu a na dálnici také ne). Náhradu škody budeme samozřejmě po MD vyžadovat.
Se závěry v článku v České pozici souhlasím: aplikaci připravovala banda naprostých amatérů, ATS-TELECOM evidentně nemá pro "systémovou integraci" podobných systémů jediného odborníka a ministr s oběma náměstky by měli po včerejší blamáži rezignovat.
Otazkou je, zda-li by se Lupe podarilo ten zdroj uchranit. Kdyby se provalil skutecny stav veci, ktery jen podle toho co bylo zverejeno musi byt asi strasny (napriklad kdyz az za provozu zjistili, ze databaze maji take indexy ...), tak by jej urcite zazalovali za unik "tajnych" informaci.
Ostatne neni tajemstvim, ze v pripade mnoha firem je nejvetsi firemni tajemstvi prave to, jak moc neschopne lidi zamestnavaji.