Registr vozidel stále nefunguje, někde už raději instalují starý systém uvádí iDnes.cz 12. července. Nový systém prý „v některých městech“ fungoval,ale jen pomalu a s výpadky. V hlavním městě nepracoval vůbec.
Parodie pokračuje ve čtvrtečních odpoledních hodinách – Z nového registru zřejmě zmizela data, ministerstvo ho přesto neopustí hovoří o ztrátě až „půlky datového kmene“. A navíc, ministr dopravy Pavel Dobeš prohlásil, že „systém se v posledních hodinách výrazně zrychlil a nový registr tak bude fungovat dál“. Celé to vyvrcholilo Hyde parkem na ČT24 na který se rozhodně vyplatí podívat. Najdete v něm náměstka ministra dopravy Miroslava Drobného. Ale také ministra samotného, slibujícího návrat k původnímu systému.
Pokuty řidičům proplatí tvůrce nového registru vozidel, slibuje ministerstvo píší Novinky.cz ve čtvrtek večer. Vycházejí právě z tvrzení náměstka ministra dopravy Miroslava Drobného v Hyde Parku České televize. Dočtete se tam i další střípek z mozaiky:
Systém je pomalejší, přiznává firma - Zástupce společnosti ATS-Telcom Martin Tůma připustil, že je nový systém proti tomu původnímu pomalejší. Původní systém byl technologicky stavěný jako terminálová aplikace, která je proti internetovému systému rychlejší. Úředníkům se tak prý na první pohled může zdát, že odezvy systému jsou pomalejší než dříve. Během čtvrtečního testování ale žádná z odezev nepřesáhla tři vteřiny, uvedl Tůma. Zároveň věří, že si na to úředníci zvyknou.
Škody kvůli nefunkčnímu registru vozidel půjdou do desítek miliónů píší v pátek Novinky.cz, ale uvádí, že řadě postižených se nepodaří škody prokázat.
Pokud se pamatujete na problémy s informačním systémem MPSV, tak i zde najdete řado podobností. Včetně dalšího vývoje. Dalo se skoro očekávat to, co se dočtete v článku Chyby jsou pryč, tvrdí ministerstvo. Registr nefunguje, zní z radnic. Na Novinky.cz píší – Do ostrého provozu šla nevyzkoušená verze, kritizuje registr vozidel primátor Brna. Což není nic nového, zcela paradoxně při zavádění tohoto informačního systému skutečně chybí několik měsíců zkušebního provozu.
V pátek odpoledne se z interních zdrojů objevují zmínky o tom, že selhání by mohlo být „sabotáž“. Zvláštní, že na toto řešení krize (ve stylu „ty věci tam nahráli hackeři“) nepřišli hned na samém počátku. Nakonec ale toto řešení „krizové komunikace“ použito není.
Přes víkend se toho mnoho nezměnilo, ministerstvo pokračovalo v klasické taktice, tedy tvrzení, že „registr funguje“, zatímco ti co ho jsou nuceni používat pokračovali v upozorňování, že „nefunguje“. Stále více je slyšet kritika, že pokud už někde systém funguje, je nesrovnatelně pomalejší, než systém předchozí. Úřady tak s novým systémem nestíhají obsloužit žadatele v objemu shodném s původním systémem. V novém registru navíc chybí některé funkce, které starý systém měl. A které úřady potřebují ke své práci.
V úterý 17. července Česká pozice konstatovala, že „Dodavatelská firma porušila snad všechny zásady vývoje IT systémů a nikomu na ministerstvu dopravy to zřejmě nebylo divné.“ Článek také upozorňuje na chybějící proškolení práce s novým systémem (proškolena byla pouze zhruba třetina uživatelů, zbytek dostal „obecný“ manuál čítající 450 stran). A Česká pozice v závěru článku konstatuje:
Jestli tohle není na rezignaci příslušného ministra, tak už nevím, co by mělo být. Jeho nadřízený, kdyby to byla soukromá firma, by mu musel okamžitě, už kvůli vlastní pověsti, dát výpověď.
V středu (18. července) to bude týden od doby, kdy jsme oslovili tiskové oddělení Ministerstva dopravy i dodavatele, tedy ATS-Telcom. Za celý týden jsme se nedočkali jediné reakce, natož odpovědi na pokládané otázky. Ministerstvo dopravy na upomínku aktuálně odpovídá, „omlouváme se, Váš mail v té obrovské spouště otázek a mailů zapadl; děkujeme za připomenutí, pokusíme se Vám co nejdříve odpovědět.“