Další vlna podvodných e-mailů míří do schránek českých uživatelů. Česká národní banka na svém webu varuje před phishingovou kampaní, jejímž cílem je aktuálně získat přístupové údaje k internetovému bankovnictví nebo například PIN.
Česká národní banka v této souvislosti zdůrazňuje, že se nejedná o autentickou komunikaci České národní banky, ale o tzv. phishingové útoky, směřující k vylákání osobních údajů dané osoby. Na jejich základě pak mohou být z bankovních účtů daných osob zcizeny finanční prostředky.
Že něco není v pořádku, by uživatelé měli poznat už z toho, že mail s podobnou žádostí od „ČNB“ přijde – centrální banka by totiž jen těžko mohla podobné věci požadovat v e-mailu. Přesto se ale dá očekávat, že by někteří lidé mohli na podvodné maily naletět.
Pokud už podobný mail dostanete, platí stále jediné: nikam nic neposílejte a neotevírejte přílohy.
Česko pamatuje rozhodně sofistikovanější phishingové kampaně, které se maskovaly například jako mail od exekutora, nezaplacená faktura od mobilního operátora nebo výzva k zaplacení expirující domény.