Na internetové stránce schované na rakouské doméně cimrman.at (s aliasy jaracimrman.cz a djc.cz) se usídlil Cimrmanův zpravodaj, který evokuje dobu Cimrmanovu stejně dobře jako všechny vizuály divadla. Tvůrci vycházeli z autentické předlohy, deníku Národní Obroda z roku 1903, kterou na web přenesli včetně zmuchlání a typografických nepřesností. Takto zpracovaná grafika je nejzajímavější technologickou součástí stránek. Za zmínku stojí ještě flashové zábavné hry (zvukové Pekseso neboli PEKelně SE SOustřeď na ozvučené válečky a originální osmisměrky), spořiče obrazovky a tapety. Zejména osmisměrky jsou pro zkušené, kteří dobře znají konkrétní postavy vystupující v cimrmanových hrách.
Divadlo Járy Cimrmana, ač se o to firma Svěrák, Smoljak & spol. nemůže vzhledem k povaze souboru snažit vyloženě komerčně zaměřeným marketingem, má propracovanou promotion s jasně čitelným rukopisem a striktní „corporate identity“. Tu se pro Internet podařilo zprostředkovat poměrně věrně. Za méně tradiční formou tiskoviny rakouského mocnářství doplněnou specifickým obsahem se skrývá více méně klasická struktura prezentace. V základním zadání, které Globe Internet od Divadla Járy Cimrmana dostal, bylo totiž vytvořit web, který by měl alespoň nějakou reálnou informační hodnotu. Slovní a kontextové hříčky, které jsou pro cimrmanovskou identitu charakteristické, jsou tedy hlavně doplňkem, který má za úkol udržovat návštěvníka při vědomí, že se ocitá v zóně nebezpečné mystifikace a zvýšené hravosti. Nezkušeným uživatelům možná přijde navigace stránek chaotická, protože hyperlinky, tu textové, jinde zase grafické, jsou všemožně provázané. Rejstřík Cimrmanových pojmů se například někde jmenuje Ze života génia, což zjistíte až po několika kliknutích. U těchto typů stránek jde však především o zábavu, takže těžko může vadit, že na nich strávíte delší dobu, než pochopíte všechny náležitosti. Právě ke zmíněnému rejstříku mám mnohé výhrady – vysvětlivky jsou totiž jen narážkami na repliky z cimrmanovských her, pro návštěvníka třeba jen průměrně znalého je slovník nezajímavý, protože v něm tápe – a příliš se nebaví. Škoda, že tato rubrika není tolik popisná jako Telegrafické zprávy.
Stránky obsahují několik drobných nepřesností, které bude potřeba doladit: Několik her má u svého popisu nastavené datum a místo premiéry na 12. 13. 2065 v Divadle Divadlo – a nevypadá to, že by to byla další hra divadla s návštěvníkem stránek. U jednoho z členů souboru jsou zase místo her, v nichž účinkoval, uvedeny názvy rolí.
Podle Jakuba Ditricha z Globe Internet probíhala spolupráce mezi divadlem a webdesignéry ideálně. Soubor dodal texty (přizpůsobené době přelomu 19. a 20. století), Globe Internet zpracovala vše ostatní. K dispozici byl tým čítající devět lidí (!), což spolu s časem potřebným na přípravu webu (od prvního kontaktu po slavnostní uvedení zhruba čtyři a půl měsíce) představuje parametry poměrně náročného projektu. Nemohu se ubránit dojmu, že pokud by se nejednalo o práci takového charakteru, snažil by se tým o devíti lidech zpracovat prezentaci mnohem dříve. Podmínky v tomto případě však byly úplně jiné než komerční a šlo zejména o zábavu.
Umístění stránek na rakouské TLD bylo nutností, s níž se však tvůrci vypořádali po svém: Protože společnost Felax neuvolnila doménu cimrman.cz ani po několika urgencích, museli profesionální mystifikátoři vysvětlit i tuto věc. Cimrmanův zpravodaj se totiž podařilo zrekonstruovat ze starého zpravodaje, který Cimrman vydával a který vylepoval na veřejné budovy (veby). Když však začaly věstníky vedle něj vylepovat i bolševici, zbyly mu po zásahu policie jen veřejné domy. Nakonec zpravodaj distribuovaly dominy, služebně nejstarší ženy ve veřejných domech, které s důtkami v rukou dohlížely na dodržování dodavatelsko-odběratelských vztahů. Díky jedné z nich, Annemary Tilbachové, se dochovalo torzo Cimrmanova zpravodaje, který se pro účely prezentace podařilo zrestaurovat.
Součástí webu je i nenásilnou formou prezentovaný obchod s kazetami, CD a DVD, kde je možné objednat všechny dosud vydané tituly Divadla Járy Cimrmana. Bohužel postrádám rezervační systém, jeho absence je však pochopitelná – představení divadla jsou trvale beznadějně vyprodaná, Internet tedy není potřeba chápat jako důležitý obchodní kanál. Platí to ostatně pro celou prezentaci, která je spíše doplňkem ke všem aktivitám souboru, jež se zjevně budou nadále odehrávat ve zcela jiných než internetových sférách.