Pokud chcete, aby vaši fanoušci něco udělali, řekněte si o to. Chcete-li, aby sdíleli (retweetovali), tak je o to v příspěvku požádejte. Potřebujete-li je přimět ke komentování, položce otázku. Větší diskuze vyvolá větší kontroverzi a zájem. Pasivní sdělení zpravidla žádné výrazné aktivity nepřináší.
Search Engine Journal čerstvě zveřejnil výsledky studie, která se věnovala čistě tomu, co se stane, když v tweetu na Twitteru prostě zažádáte „Please Retweet“ či „Please RT“. Výsledky potvrzují to, co bylo popsáno výše.
Pokud zveřejníte tweet bez výzvy k akci, neznamená to, že by se nedočkal dalšího sdílení (retweetů). Ale z celkové počtu retweetu získaných v testu to bylo pouze 11,4 %.
Pokud doplníte výzvu v podobě „Please Retweet“ či „Please RT“, tak to dost zjevně zabere. Tweety s výzvou k akci vytvořily 72,4 % z retweetů v testu.
Důležité ale je i to, že „Please RT“ vs „Please Retweet“ se liší v poměru 29,2 % k 43,3 %. Vysvětlení je přitom poměrně jednoduché: jakkoliv je samotný „retweet“ problematické slovo, tak „RT“ je pro řadu uživatelů Twitteru úplně neznámou zkratkou. Pochází totiž z počátku Twitteru, kdy se retweetovalo uvedením "RT " na začátku tweetu.
SEJ zmiňuje ještě jinou studii, přímo od Twitteru. Ta se ale týká připlácených čistě reklamních tweetů (promoted tweets). Tam bylo efektivnější uvedení CTA s žádostí o retweet na začátku tweetu.
Poslední údaje ze studie od SEJ udávají, že nejvíce se retweetovalo v úterý (26,4 % retweetů), následoval pátek a sobota. Nejméně pak ve čtvrtek (12,9 % retweetů). Zjištění sice zajímavé, ale u podobných údajů (tedy využití sociálních sítí podle dnů a hodin) víme, že jsou velmi závislé na zemi a sociodemografii uživatelů.
Důležité samozřejmě je i to, že žádosti o retweet (a vůbec jakékoli výraznější formy CTA) je nutné užívat s mírou.