Teda, článek dobrý, ale ty poslední dvě věty to pohřbily. Čím je osobní vyzvednutí nejdražší? Tím, že ušetřím poštovné (od cca 60,-) a u spousty shopů i "balné", kdy mě stará krabice od sušenek, kus izolepy a 5 minut nekvalifikované práce přijde na 30,-? Nebo tím, že nemusím čekat frontu na poště či se nahánět s PPL? Prostě si to po práci zajedu vyzvednout (lítačku na MHD platím stejně). Náklady = 0,- Ano, stojí to čas, ale to je jen otázkou plánování a time managementu...
Pravdepodobne zapocitavaji jednak cas (coz pro leckoho je dost nedostatkova a tudiz draha polozka) a druhak naklady na dopravu.
Co se dopravy tyce, nedavno sem nekde cetl, ze 70% lidi je ochotno jet do 20km, 40% do 30 km a nekeri i dal pro osobni vyzvednuti "zdarma". Tem evidentne nedochazi, ze i kdyz budu pocitat jen benzin a nikoli amortizaci vozu a oprav,tak pri cene 2,5Kc/km se dostanu na 100,- za 20km tam a zpet, coz je uz vic nez posta (90,-) nehlede na usetreny cas.
Jen pro upřesnění, amortizaci bude dotyčný "cestovatel" muset hradit tak jako tak, takže omezení přímých nákladů jen na benzín není až tak nesmyslné. Ovšem že má někdo čas jet 60 km jen proto, aby "ušetřil" stovku na poštovném, to mě fascinuje; nebude v tom schovaný nějaký další důvod, třeba že to zboží chtějí mít hned teď a ne až za dva dny, navíc třeba s dlouhým čekáním na poště a obtížným parkováním tamtéž?
No, řekl bych, že důvod bude prostší. Bydlím ve vesnici cca 80km od Prahy. Jenže v té Praze pracuju. Co to znamená? Že si objednnaé zboží vezvednu osobně v Praze (protože to mám za barákem, kde makám). A ejhle - máme tu osobní odběr 80km od bydliště...
Přitom náklady na čas (téměř) nula (vezmu to cestou na oběd). Náklady na cestovné - nula (platil bych je tak jako tak)... A takto to dělá hodně mých kolegů.
Pokud bych musel daleko (nebo moje manželka - také dojíždí do Prahy), tak si nechám zboží poslat do Práce. Ale to už je opravdu dražší varianta.