Teda, článek dobrý, ale ty poslední dvě věty to pohřbily. Čím je osobní vyzvednutí nejdražší? Tím, že ušetřím poštovné (od cca 60,-) a u spousty shopů i "balné", kdy mě stará krabice od sušenek, kus izolepy a 5 minut nekvalifikované práce přijde na 30,-? Nebo tím, že nemusím čekat frontu na poště či se nahánět s PPL? Prostě si to po práci zajedu vyzvednout (lítačku na MHD platím stejně). Náklady = 0,- Ano, stojí to čas, ale to je jen otázkou plánování a time managementu...
Pravdepodobne zapocitavaji jednak cas (coz pro leckoho je dost nedostatkova a tudiz draha polozka) a druhak naklady na dopravu.
Co se dopravy tyce, nedavno sem nekde cetl, ze 70% lidi je ochotno jet do 20km, 40% do 30 km a nekeri i dal pro osobni vyzvednuti "zdarma". Tem evidentne nedochazi, ze i kdyz budu pocitat jen benzin a nikoli amortizaci vozu a oprav,tak pri cene 2,5Kc/km se dostanu na 100,- za 20km tam a zpet, coz je uz vic nez posta (90,-) nehlede na usetreny cas.
Jen pro upřesnění, amortizaci bude dotyčný "cestovatel" muset hradit tak jako tak, takže omezení přímých nákladů jen na benzín není až tak nesmyslné. Ovšem že má někdo čas jet 60 km jen proto, aby "ušetřil" stovku na poštovném, to mě fascinuje; nebude v tom schovaný nějaký další důvod, třeba že to zboží chtějí mít hned teď a ne až za dva dny, navíc třeba s dlouhým čekáním na poště a obtížným parkováním tamtéž?
Jestli jim to někde trvalo 5 minut, tak to jim web musí běžet někde v tramtárii na analogovém připojení vytáčenou linkou.
Nemusí. Stačí, aby e-shop vyžadoval registraci předem, navíc třeba ještě s ověřením mailu. (To je mimochodem věc, která mě velmi pravděpodobně od nákupu odradí, pokud nejsem už pevně rozhodnut koupit právě na tom konkrétním e-shopu.) Kdyby měla platba probíhat kartou a dodání bylo poštou, tak čas taky pěkně nakyne (o vyplnění adresy, čísla karty, a nejspíš o vyplnění potvrzovacího kódu ze SMS) a tentokrát to dokonce ani nebude chybou obchodu.
Jejich test je o ničem, maximálně si u nich několik zoufalých majitelů e-shopů zadá analýzu svých shopů
Kdyby tento test přiměl majitele shopů k tomu, aby se zamysleli nad tím, jaké všechny údaje od zákazníka nutně musí mít předtím, než vůbec může dojít k objednávce, tak já bych ho rozhodně považoval za prospěšný. Protože to, co mě některé e-shopy nutí strpět v rámci objednávky, je dost šílené (a konec konců se tím ty shopy samy ochuzují, protože většinou to strpět ochoten nejsem).
Dělal jsem rekonstrukci jádra + kuchyně a 95% jsem objednal online včetně vany, obložení, sádrokartonářských lišt, linky atd. Placení kartou (kromě jednoho obchodu kde trvali dobírce nebo převodu), doprava PPL nebo jiná, Bylo to tak 6-7 dodávek a všechno proběhlo v pohodě, bez nervů, bez ježdění někam atd. Takže mi odpadlo lození po obchodech, nakládání a vykládání, fronty, bloudění mezi regály atd. Orientoval jsem většinou podle recenzí + většina známých taky přispěla radou. Jestli to trvá 40 vteřin (vteřin, hovado, ty asi píšeš i konzert, ne?) nebo dvě minuty je mi úplně jedno a většině lidí taky.Mimochodem v tom zasraným článku nic konkrétního není, nebo je to schované, chtěl jsem vidě ten seznam obchodů, hledat to nebudu, nauč se psát.
Hodnota článku nula.
No, řekl bych, že důvod bude prostší. Bydlím ve vesnici cca 80km od Prahy. Jenže v té Praze pracuju. Co to znamená? Že si objednnaé zboží vezvednu osobně v Praze (protože to mám za barákem, kde makám). A ejhle - máme tu osobní odběr 80km od bydliště...
Přitom náklady na čas (téměř) nula (vezmu to cestou na oběd). Náklady na cestovné - nula (platil bych je tak jako tak)... A takto to dělá hodně mých kolegů.
Pokud bych musel daleko (nebo moje manželka - také dojíždí do Prahy), tak si nechám zboží poslat do Práce. Ale to už je opravdu dražší varianta.
Přesně tak. Jejich test je o ničem, maximálně si u nich několik zoufalých majitelů e-shopů zadá analýzu svých shopů, zda vyhovují "nějakým" měřítkům. Tj. zřejmě čistě reklamní článek. Víc bych v celé akci "Českýkošík" nehledal.
Můj test jsem udělal jen jako důkaz toho, že desetkrát ťuknout na myš a napsat pár znaků se dá během krátké chvíle a nemusí se u toho člověk ani moc snažit. Skoro bych se vsadil, že toho lze dosáhnout na libovolném funkčním webu/shopu. Jestli jim to někde trvalo 5 minut, tak to jim web musí běžet někde v tramtárii na analogovém připojení vytáčenou linkou.
Mimochodem - nevíte někdo, jestli hodnocení na Heurece probíhá podobně, jako na na zbozi.cz? Už párkrát jsem mezi našimi "konkurenty" narazil na shopy se stovkami kladných hodnocení. Když kliknu na jejich web, nabízejí skladem zboží od hřebíků po plazmové televize, aktualizace zboží a cen na webu proběhla naposledy před 2 roky, ale co je nejzajímavější - všechny ty desítky až stovky kladných recenzí byly naklikány během dvou - tří týdnů někdy na jaře roku 2011 a od té doby ani ťuk... :-).
Odkaz na seznam je tady: http://www.ceskykosikroku.cz/metodika.html. Testovány byly jen e-shopy nejlépe hodnocené na Heurece.
Mimochodem, zkusil jsem rychlonákup na našem e-shopu. Postup byl následující:
1) Otevřu homepage
2) Do vyhledávacího pole zadám přesný název zboží
3) Kliknu na tlačítko "Vyhledat"
4) V seznamu nalezeného zboží kliknu na "Přidat do koše"
5) V překryvném okně "Přidáno do koše" kliknu na "Ukončit objednávku"
6) Na stránce Dokončení objednávky kliknu na "osobní odběr" a zvolím místo odběru (tj. druhý klik na radiobutton)
7) Zadám e-mail pro zaslání potvrzení
8) Zadám telefonní číslo
9) Kliknu na Souhlas s podmínkami e-shopu
10) Kliknu na Odeslat objednávku
Dostal jsem se na něco kolem 30 sekund (podle toho, jak dlouho trvá vkládání názvu zboží plus e-mailu a telefonu). Pokud bych proklikl na zobrazení detailu celého koše, trvalo by to o cca 5 sekund déle (stručnější zobrazení koše je ale samozřejmě vidět i na stránce dokončení objednávky).