Profil Lupa.cz je s 1038 následovníky desátou nejpopulárnější českou firemní stránkou na Google+. Nejvíce nových komentářů nasbíral a nejvíce nových příspěvků přidala v uplynulých týdnech stránka Dotekománie.
To jsou ukázky ze statistik, které od tohoto týdne nabízí český projekt ZoomSphere zaměřený na indexování, analýzu a vizualizaci veřejně dostupných dat ze sociálních sítí. Statistiku firemních stránek na Google+ nabídl zřejmě jako první na světě, proto si ho všimly i zahraniční servery jako Mashable či SocialTimes.
„V noci jsme ZoomSphere překlopili do globální verze. Máme žebříčky dle jednotlivých zemí, a to včetně Google+ Pages, což nikdo kromě nás nemá,” informoval Lupu Jakub Mach z mobilního vývojářského studia MicroMedia, které ZoomSphere, dříve známé jako Fejsbůček, provozuje.
Zaměření na celý svět přináší ovšem také komplikace. Služba je v betaverzi poměrně pomalá. Než se načtou některé detailnější statistiky, o které máte zájem, můžete si jít uvařit kávu. Zmizely z ní také data o sociálních sítí LinkedIn a YouTube. „Globální jsme za cenu dočasného zjednodušení systému, chybějící stats ale rychle doplníme,” vysvětluje Jakub Mach.
ZoomSphere nabízí analytické nástroje také pro Facebook a Twitter, cenná na něm je především možnost filtrovat výsledky podle jednotlivých zemí, kategorií a časových úseků, tedy detailnost dat. U stránek na Google+ sleduje nejen celkový počet fanoušků, ale také počet komentářů, stisknutí tlačítka +1, sdílení, příspěvků od správců stránky a počítá Engagement Rate, tedy míru zapojení.
Zajímavý je i celkový pohled: Nejpopulárnějším firemním profilem světa na Google+ je Android (240 tisíc fanoušků), na Faceboku Facebook (56,8 milionu fanoušků) a na Twitteru Lady Gaga (17,2 milionu fanoušků). I to o jednotlivých sítích cosi vypovídá.