Český Telecom je oblíbeným cílem ironických poznámek a množství ošklivých článků řady nepřátelských novinářů, kteří nechtějí uznat obrovský a takřka nezištný přínos Českého Telecomu celému světu. Domníváme se, že je třeba tomuto přístupu nastavit zrcadlo a rádi bychom proto všem našim čtenářům pomohli otevřít oči, aby pochopili, že to s nimi Český Telecom ve skutečnosti myslí dobře.
Na úvod je třeba zdůraznit, že i na stránkách našeho serveru se za bývalého vedení objevovaly nepřátelské články, které zcela bezdůvodně štvaly proti Českému Telecomu a jeho aktivitám. V zájmu vyváženosti našeho zpravodajství vydalo nové vedení našeho serveru okamžitě pokyn, který všechny autory zavazuje k objektivnímu přístupu. O Českém Telecomu by se proto na Lupě mělo odnynějška psát už jen dobře.
Bahno, jež představuje novináře, kteří se dnes u nás Telecomu věnují, naplno odhalila nedávná petice za zachování monopolu, kterou nadšeně podepsaly desítky tisíc našich spoluobčanů, shodou okolností zejména zaměstnanců Českého Telecomu. Zatímco veřejnost byla peticí nadšena, novináři dílem její existenci zatajovali, dílem se do ní strefovali ironickými poznámkami a zpochybňovali její vážnost. Něco takového je v demokratické společnosti naprosto nemyslitelné a neviditelná ruka trhu by měla tyto štváče vyhodit z jejich míst v redakcích. Inzertní oddělení Českého Telecomu už v tomto smyslu učinilo příslušné kroky, což jen znovu ukazuje, že Telecom přispívá i k budouvání šťastné a demokratické občanské společnosti.
Podle našeho názoru přitom Český Telecom v minulosti své filantropické aktivity až přeháněl, což vede až k tomu, že je ohroženo finanční zdraví společnosti. Za loňský rok hospodařil Český Telecom s pouhými šesti miliardami zisku, což ukazuje evidentní nutnost provést další upravu cen. Pokračovat by mělo také rebalancování cen: je evidentní, že je třeba zdražit místní hovory alespoň o dalších 62,5 procent jako v roce 1999, protože jinak budou stále levnější než telefonování do Ulánbátaru, po jehož dalším zlevnění zákazníci Telecomu stále naléhavěji volají.
Zcela nepřijatelné jsou v této souvislosti úvahy o tom, že by měla být zavedena volba operátora či dokonce přenositelnost čísla. Podle našeho názoru zde již dnes existuje dostatečně rozvinuté konkurenční prostředí, protože si každý může vybrat, zda bude volat prostřednictvím sítě Českého Telecomu nebo bezdrátovým způsobem, přímo z okna. Zbytečným luxusem je také přenositelnost čísla. Pokud by státní správa bez náležitého uvážení neprováděla nebezpečné experimenty se zaváděním dalších operátorů a ponechala Českému Telecomu jeho dosavadní postavení, které se velmi osvědčilo, nikdo by tuto zcela zbytečnou přenositelnost čísla nepotřeboval: Český Telecom v rámci své sítě zachování čísla závazně garantuje již dlouhou dobu, pokud ovšem jeho interní předpisy nestanoví jinak.
Politici by si měli uvědomit odpovědnost, kterou mají za další směřování tohoto státu. Ve všech zemích vedla liberalizace trhu ke snížení cen za telefonování, což zcela jednoznačně vedlo k poklesu zisku monopolního operátora. Tento trend prokázala řada nezávislých studií a je proto nesmyslné se pokoušet opakovat něco, co nikde na světě nefunguje. Český Telecom se však snaží bojovat ze všech sil za náš lepší zítřek a proto ve spolupráci se senátorem Fischerem uspořádal pro naše poslance a senátory měsíční výjezdní zasedání v Dominikánské republice (all inclusive), kde jim velmi jasně vysvětlí, co je pro blaho jich všech nejlepší.
Doufáme, že se nám tímto článkem podařilo alespoň částečně vyvrátit nánosy lží, které o Českém Telecomu šíří jeho zavilí novinářští nepřátelé, a upřímně slibujeme, že další podobné články budou následovat.
Starší, související články: