Dosavadnímu provozovateli NetMonitoru, agentuře Gemius, končí smlouva na konci roku 2016. Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) proto v září vyhlásilo výběrové řízení na nového provozovatele měření návštěvnosti.
Zájemci mohli podávat nabídky do 13. listopadu a v této lhůtě se jich přihlásilo celkem pět: Gemius, GfK, Ipsos, Median a se společnou nabídkou přišly firmy TNS Aisa, Kantar Media a comScore, uvádí SPIR na svém webu.
Zatímco u NetMonitoru bude z čeho vybírat, u AdMonitoringu pravděpodobně zůstane situace nezměněná. Do výběrového řízení se totiž přihlásil jediný zájemce: stávající provozovatel, společnost Nielsen Admosphere.
Vyhlášení výsledků obou tendrů plánuje SPIR na únor 2016, pak by nový provozovatel měl nasadit a otestovat svoje řešení.