České Radiokomunikace přizpůsobí inzerentům hybridní vysílání „na míru“

27. 10. 2015
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ VIDEO – Prostřednictvím HbbTV manažera chce operátor televizím nabídnout kompletní konfiguraci této technologie. On-line prostředí má vysokou dávku zabezpečení proti zneužití zvenčí.

Devět možností pro inzerci v rámci hybridního televizního vysílání chtějí v budoucnu nabízet klientům České Radiokomunikace, dominantní poskytovatel vysílacích služeb na našem trhu, který tuto technologii připojil na všechny své pozemní digitální televizní multiplexy. České Radiokomunikace počítají, že velké televize začnou hybridní vysílání HbbTV používat ve velkém v příštím roce. V roce 2017 operátor předpokládá necelého půl druhého milionu aktivních přijímačů s touto technologií. Další nárůst penetrace HbbTV přijímačů očekává operátor před vánočními svátky.

K TÉMATU: ČRa: V Česku je přes sedm set tisíc televizorů připojených k HbbTV

První možností pro inzerenty má být takzvaný „Red button branding“. Jde de facto o hlášku, která vyzývá diváka, aby stiskl červené tlačítko. Možnost je využívaná například v Německu. Velmi zajímavou funkcí pro inzerenty je i takzvaná „Microsite produktu“. S touto možností už přišla například televize Prima (Vodafone) nebo hudební Óčko (Konto G2). Mikrostránka může být dedikována pro jednotlivé město i kraj. Jsme schopni lokalizovat diváka a promítnout mu reklamu pro jeho konkrétní město. Tuto možnost budou bezpochyby milovat všechny firmy, které mají pobočky po celé republice, uvedl manažer Jiří Lichý.

NAPSALI JSME: Hybridní vysílání se u kanálů Primy nejvíce „chytlo“ na Primě Cool

Další možností je takzvaný „Banner na HbbTV stránkách“. Na tomto modelu funguje například televizní program. Tento prvek je možné implementovat i do on-line videoarchivu. Čtvrtou možností inzerce je takzvaný „Banner ve startovacím menu“. Jedná se o jednu z položek, kterou lze umístit do HbbTV menu. „Click2Play“ je položkou, kdy se po stisknutí červeného tlačítka objeví krátké video. Používá se například pro propagaci nových filmů. České Radiokomunikace tuto možnost promovaly u zahraničního modelu, konkrétně u posledního dílu ságy Hunger Games s herečkou Jennifer Lawrence (opět Německo).

ČTĚTE TAKÉ: Óčko zahájilo veřejné testy Twitter aplikace pro hybridní vysílání HbbTV

Televize určitě uvítají i takzvaný „Sponzoring pořadu“. České Radiokomunikace budou moci tuto možnost nasadit ve chvíli, kdy televize nasadí aplikaci pro konkrétní pořad, například Ano, šéfe!, Ulici a řady dalších. Díky sponzoringu pořadu bude možné celou aplikaci „obarvit“ do barev inzerenta. Sedmou možností je „Videoreklama v archivu“. K ní není třeba asi více dodávat. Půjde o inzerci v rámci přehledu pořadů stanic. S touto možností přišla německá televize VOX u pěvecké show The Voice, jejíž dva ročníky u nás vysílala Nova.

NEPŘEHLÉDNĚTE: Začíná StarDance, Česká televize spustila speciální hybridní aplikaci

České Radiokomunikace chtějí do budoucna nabídnout i možnost takzvaného televizního sázení. Věk diváka ale pochopitelně může být problém, proto by měla být do aplikace nasazena verifikace, kterou bude nutné provést na mobilním telefonu, konstatoval Lichý. Zařízení mají být spárována po načtení zařízení pomocí QR kódu. Velmi podobný bude i způsob televizního nákupu (e-shop). Pravděpodobně nejatraktivnější pro inzerenty bude nasazení interaktivního linku během vysílání reklamního spotu. V praxi bude fungovat tak, že tato možnost se aktivuje přesně ve chvíli, kdy je vysíláno promo konkrétní firmy.

ZE SLOVENSKA: Slovenská Markíza opět s testy hybridní televize HbbTV

Jako ideální reklamní kampaň si České Radiokomunikace představují mix formátů, kdy jeden bude podporovat druhý. Dává to smysl a umožní velmi dobře cílit do jednotlivých pořadů, zdůvodnil Lichý. Výhodou je, že tyto reklamní kampaně bude možné měřit prostřednictvím Google Analytics. Inzerent tak dostane velmi přesný přehled o tom, jak bude reklamní kampaň úspěšná. Nasazení hybridního vysílání chtějí České Radiokomunikace nabídnout televizím formou jednotného konceptu. Tuto možnost mají mít nejen stanice dostupné v rámci některé ze sítí tohoto operátora, ale i konkurenčních multiplexů.

ČTĚTE TAKÉ: Hybridní vysílání adaptuje řada evropských zemí, nejde o pouhý „výkřik do tmy“

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

Vývoj jedné aplikace vyjde na 60 až 150 tisíc korun. Chceme docílit kompatibility aplikací napříč všemi televizemi a platformami. Jednoznačně se přikláníme k tomu, aby za nějaký paušální poplatek mohla televize aplikaci využívat. Aplikace budou běžet na našich úložištích, konstatoval Lichý. České Radiokomunikace proto přišly s takzvaným „HbbTV manažerem“, který budou televizím nabízet v řádu desítek tisíc korun měsíčně. Uživatel aplikace bude mít pro konfiguraci mimo jiné v on-line prostředí k dispozici správu barevných tlačítek. On-line manažer je podle operátora velmi dobře zabezpečen proti zneužití zvenčí, včetně ověření pomocí SMS.

ČRa – reklamní obsah v HbbTV 27–10–2015.pdf by Lukáš Lucky Polák

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).