Pokud chceme slyšet kvalitní hudbu v rádiu, tak už to není rozhodně česká. Nejsou u nás skladatelé nebo interpreti, kteří jsou schopni si složit nejednu dobrou skladbu, dobří staří skladatelští matadoři a interpreti už nejsou buď mezi námi, nebo si užívají na svých nemovitých sídlech a nebo někteří oprašují staré časy. Doba muzikálového nášupu už taky pominula. Proto nás zachraňuje zahraniční a dřívější domácí tvorba.
hudební vkus je něco, co se s každou generací mění, takže pokrýt celou populaci je nemožné. Něco jiného je mluvené slovo, publicistika, zprávy ... to má Radiožurnál profesionální a asi bezkonkurenční. Už před časem mne napadlo, jestli by nebylo možné mít Radiožurnály třeba tři, mluvené slovo by byla společná kostra a hudební výplň by byla na každé stanici generována pro jinou skupinu posluchačů. Dokud měnili ve studiu lidé gramodesky, tak tohle bylo nemožné, ale dnes dokáže počítač ve zlomku sekundy sestavit playlisty tak aby celkový čas 2-3 skladeb byl plus mínus pár vteřin stejný, zbytek zajistí fade. A všichni by mohli být spokojení (od dechovky přes art rock po metal nebo techno)
Pre rádiá určite nemôže byť meradlom obľúbenosti predaj. Totiž keď si niekto kúpi CD, nikto nevie kvôli akej skladbe. Taktiež nikto z rebríčka predaja nepríde na to, či si CD pustil iba raz, alebo si ho púšťa týždeň, mesiac, pol roka... CD si poslucháč kúpi raz, ale ako dlho ho počúva? A tiež z predajnosti rádiá nevedia, aká hudba sa páči ktorej cieľovej skupine. Rádiá samozrejme zaujíma aké skladby ich poslucháči chcú počúvať, majú na to svoje metódy, určite však nie rebríček predaja, to je pre rádiá nič nehovoriace
Österreich 3 jsem jako kluk poslouchal ve Zlíně na malém rádiu, umístěném na okenním parapetu. Právě proto, že hudební dramaturgie této stanice byla fantastická. Český rozhlas by si především měl uvědomit, že je "český". Je ostuda, že neustále dokola točí anglosaské hity 80.let, a české zpěváky a jejich současnou tvorbu ignorují. Také se dnes plive na výbornou tradici - nasazování novinek. Nový hit jsme vždy nejdřív slyšeli z rádia, a teprve pak jsme si šli koupit desku. A jestli rozhlas neví, které interprety a skladby vybirat? Stačí mrknout na hitparády prodeje. To bylo vždy u hudby spolehlivé měřítko oblíbenosti.
Co je špatného na anglosaské muzice z 80let? Toto období je považováno právem jako nejlepší v historii pop music. CRo1 ho začal hrát docela hodně a to je moc dobře, jen více a klidně i přitvrdit - šířší paletu od Pink Floyd, Genesis - P.Collins, Police
- Sting, Van Halen, Eric Clapton, P.Gabriel, Kiss, J. Cocker atd.
Pak se může OE3 i přiblížit.
A podle prodeje českých interpretů se má řídit CRo1?? Bože, jen to ne!!!
Eva a Vašek, Kabáti, Michal David, produkce na TV Šlágr?
Čro1 se poslední dva roky hudebně hodně zvedl.
Taky se mi hudba poslední doby na R-Zurnalu líbí,jen by to možná fakt chtělo více české hudby,samozřejmě ale ne Davida nebo dechovku,máme spoustu kvalitních zpěváků a skupin a řadu z nich na radiožurnálu hrají,jen by to chtělo ještě trochu rozšířit,přidat více interpretů popřípadě více písní od těch stávajících,
Myslím, že R-ZURNAL je "mainstreamovější" už delší dobu. Kromě omezení mluveného slova (to je ta dynamizace?) už není mnoho prostoru pro změny, aby se o této stanici stále dalo hovořit jako o médiu veřejné služby. Podobný trend je patrný i u regionálních stanic ČRo, které se také "zjednodušují".
Nehudební Plus je naopak ostrůvek pozitivní deviace pro náročnější klientelu, rozhodně mu dávám přednost.
Tak zrovna Helena mi nevadi. Má mnoho kvalitních písní, které Čro1 klidně bez problému muže hrát. Jsou sice lepší popikařky(Bílá, Špinarová, Rottrová), ale tuny horších, predevsim její neteř, AnnaK, M. Jandová, Verona), které bych na Cro1 vubec nepouštěl. To nejsou zpěvačky.
Od Heleny mam rad starší veci z 80let, treba duety s Kornem jsou dodnes u nás bezkonkurenční. Na Cro1 se dříve stěžovalo pravem dost českých interpretů. Namátkou treba Ledecký, skupina Lucie, Buty...