Já dělal (už je tomu teda asi 17 let) na drahách brigádně průvodčího a neumím si to představit. Je hezké, že čtečka má hledání, ale když už máte v ruce jízdní řád nebo nějakou brožuru, hledáte v ní mnohem rychleji. Další věc je napájení a poruchy, kniha se jen tak lehce nezničí, rozhodne se nestane, že si třeba rozbijete displej :)
Další věc je aktualizace dat, předat nějaký papír umí každý a je to otázka 5 vteřin - natáhnu ruku s papírek do okna a strojvedoucí si to vezme. Ale aktualizace dat ve čtečce, no nevím nevím...
Ale kapacita čtečky vám umožňuje s sebou nosit takovou knihovnu, kterou byste na zádech ani náhodou neodnesl, navíc právě aktualizace se dá zařídit celkem elegantně centrálně...
Nemám nic proti tomu aby si nejkritičtější info lidé stále brali v "papírové" podobě, ale cokoliv pod tuto mission critical úroveň je opravdu už dneska daleko elegantnější nosit v čtečce než nenosit vůbec (člověk má dost tvrdé fyzické limity co vše si s sebou je schopen tahat "v papíru", nemluvě už vůbec o tom udržovat to aktuální...
Takže jako vždy, nemusí jít nutně o úplnou náhradu ale o rozumné doplnění/rozšíření jedné technologie druhou.
Je to o rozhraní, ale v zásadě jste schopen na čtečce najít vše výrazně rychleji.
Displej jen tak nerozbijete a když, tak ta pravděpodobnost je nejspíš menší, než že vám vypadne list ze sešitu či ho někdo polije kafem
Aktualize může probíhat bezdrátově, aniž někdo bude natahovat ruce.
Napájení bude nejspíš řešeno také v tom tendru, nejspíš budou své čtečky odevzdávat po službě a ráno dostanou nabité a aktualizované.