Česká televize zařadila nové identy, pro Déčko je vytvořily děti do 12 let

11. 9. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

„K jednotlivým nápadům jsme přistupovali velmi citlivě, tak abychom dětem koncept nezměnily, jen je jemně navedly na animaci,“ sdělila výtvarnice ČT :D Niké Papadopulosová.

Čtrnáct dětí z animačního kroužku Roztoč ve věku od 6 do 12 let dostalo pod vedením lektorky Anny Krtičkové možnost vytvořit pro tematický kanál Déčko sadu krátkých identů, které se budou objevovat v jeho vysílání. Veřejnoprávní médium je nasadilo do vysílání od včerejšího dne. Identy se tu neobjevily bez účelu, ale k příležitosti prvních narozenin, které stanice oslavila na konci srpna. Z nápadů nejprve vznikaly drobné mini příběhy, ze kterých grafické oddělení Déčka vytvořilo přesnější storyboardy, podle kterých děti příběhy animovaly.

NEPŘEHLÉDNĚTE: Petr Dvořák získá odměnu 2,3 milionu, radní ocenili zejména spuštění Déčka

K jednotlivým nápadům jsme přistupovali velmi citlivě, tak abychom dětem koncept nezměnily, jen je jemně navedly na animaci, která bude „jejich“ a zároveň bude obrazově působivá a vhodná do televize, uvedla ke vzniku dětských identů hlavní výtvarnice dětského kanálu ČT :D Niké Papadopulosová a dodala:. Děti animovaly různými technikami. Využily ploškové animace, klasické kreslené, ale i animaci s použitím materiálů např. modelíny, hraček, sirek, potravin apod. Hotové animace, fragmenty a pozadí od dětí zpracovávala grafička a animátorka Pavla Dudová, která jednotlivé komponenty složila, částečně dotvořila, barevně upravila, dočistila a na konec přidala logo ČT :D.

ČTĚTE TAKÉ: Česká televize získala za ovečky na Déčku „grafického Oscara“, uspěl i Film+

Déčko je mezi dětmi oblíbené právě proto, že podporuje jejich kreativitu a zapojuje je aktivně do tvoření. Samy si vybraly název a logo programu, samy pojmenovaly Duháčka a nyní se i samy zapojují do jeho výtvarného pojetí. Do soutěže Duháčkův rok nám každý měsíc posílají přes tisíc krásných obrázků a k pohádce „Jak Duháček k barevným pírkům přišel“ dodaly nápady a výtvarné zpracování. Funguje to tedy oběma směry: Déčko dětem, ale i děti Déčku, což je ideální, konstatoval ředitel dětského kanálu České televize Petr Koliha. Každý ident je krátký sedm až deset vteřin.

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).