Česká televize vstoupila od září do dvouměsíční zkušební období, během něhož bude interně testovat označování pořadů, u kterých bude nutné zařadit piktogram informující diváky, že se jedná o formát, jež je vhodný pro diváky starší 15 let. Na dnešním zasedání Rady České televize o tom informoval generální ředitel veřejnoprávního média Petr Dvořák. Testovací režim probíhá u pořadů, které se vysílají v prime time na kanálech ČT 1, ČT 2 a ČT art, a jsou do něho zapojeni dramaturgové zmíněných stanic. Výsledky následně předloží vedení Radě České televize, ministerstvu kultury a Radě pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV).
Z ARCHIVU: Poslanci opět otevřeli možnost spojení České televize a Českého rozhlasu
S označováním vhodnosti pořadů přišla Česká televize už loni v srpnu u dětské televize Déčko. Jedná se o symbol 8+, tedy přístupnost pro diváky starší osmi let. Jde o pořady, které by svým pojetím mohly být pro děti mladší příliš složité. Signál se tak na obrazovce rozsvítí třeba ve chvíli, kdy budeme vysílat Děsivé dějiny od BBC, jejichž humor je pro menší děti obtížně pochopitelný,
uvedl tehdy výkonný ředitel Déčka Petr Koliha a dodal: Oficiální labeling pořadů u nás není legislativně zakotven, jde proto o dobrovolný vstřícný krok dětské televize vůči dětem a rodičům.