ČT 4 se přejmenuje na ČT sport
Upravené korporátní logo i nová loga všech čtyř programů začne od 1. září používat Česká televize. Výraznou grafickou změnu, kterou už ve svém kandidátském projektu loni na podzim zmiňoval nynější generální ředitel ČT Petr Dvořák, dnes televize představila v pražské galerii Dox. Logo vychází z historicky původního loga Československé televize a pro Kavčí hory jej upravilo grafické studio Aleše Najbrta. Vytvořilo pro něj i zcela nové písmo TV Sans.
„Česká televize neměla jako jeden z mála světových vysílatelů na obrazovce svoje korporátní logo, ale pouze značku daného kanálu. My nyní logo ČT na obrazovku vracíme,“ prohlásil Dvořák. Dosavadní číslice jako značení jednotlivých programů ČT tak doplní pozměněné korporátní logo, v případě sportovního kanálu ČT 4 pak dojde k přejmenování. „Místo současného názvu ČT 4 začneme od září používat nový název ČT sport,“ uvedl marketingový a obchodní ředitel ČT Jan Svoboda.
Je možné, že se přejmenují i další programy
Přejmenováním sportovní Čtyřky si Kavčí hory podle Dvořáka ponechávají možnost přejít i u dalších programů z dosavadního číslování na jejich přesnější pojmenování. Proto si prý ČT nenechala od studia Aleše Najbrta vytvořit logo připravovaného dětského kanálu ČT 3. „Zatím nevíme, jak se bude tento program jmenovat,“ uvedl Dvořák. Společně s upravených korporátním logem ČT a logy všech programů televize chystá ještě na letošní podzim velké změny ve vizualizaci programů ČT 1 a ČT 2.
„Na podzim chystáme poměrně revoluční změny v programování Jedničky a Dvojky,“ prozradil Svoboda. Právě podzimní schéma prvních dvou programů ČT bude poprvé sestaveno z pořadů, které vznikly již za Dvořákova vedení. Veřejnoprávní televize neskrývá ambici oslovovat prvním programem až 20 procent dospělého publika (nyní to bývá okolo 16 procent), u Dvojky pak okolo pěti procent. V celkovém součtu všech čtyř kanálů by se pak podle dřívějšího prohlášení programového ředitele Milana Fridricha měla ČT pohybovat okolo 35 procent (dnes mívá do 29 procent).
Nové logo stálo Kavčí hory 430 tisíc korun
Nové logo a korporátní identitu bude ČT nasazovat postupně. Podle Jana Svobody počítá s mnohaletým souběhem využívání stávající i nové podoby loga: „Jde o výměnu vizitek, dopisních papírů, polepů a podobně. Zatím není jisté, zda už od září vyměníme velké otáčivé logo ČT na hlavní budově na Kavčích horách, ale i s tím počítáme.“ Za samotné logo ČT zaplatila studiu Aleše Najbrta 430 tisíc korun, náklady na „přelogování“ celé oficiální prezentace ČT nevyčíslila.
Změna loga je podle Petra Dvořáka jen počáteční fází proměny celého vizuálního stylu ČT. Logo televize zveřejnila již nyní, protože dnes si jeho podobu nechala registrovat u Úřadu průmyslového vlastnictví, jehož databáze je volně přístupná na internetu. Původní zcela nové logo, které pro ČT vytvořil před pěti lety Štěpán Malovec, nakonec televize vůbec nevyužije.
Vývoj loga Československé a později České televize v letech 1963 až 2012.
Nová podoba loga České televize.
Plastická podoba loga České televize.
Nová podoba loga České televize na vozech a budově Kavčích hor.
Kamera, reportážní mikrofon, visačka a vizitka s novým logem České televize.
V této podobě uvidí loga České televize diváci na obrazovce.
Nová podoba loga kanálu ČT 1 ve vysílání.
Nová podoba loga kanálu ČT 2 ve vysílání.
Nová podoba loga kanálu ČT 24 ve vysílání.
Nová podoba loga kanálu ČT 4 ve vysílání.