Propagace české MTV byla na výbornou
Ředitel televize Nova Petr Dvořák přirovnal koncem roku 2008 programovou strategii skupiny Nova k jakési flotile, kde hlavním vlajkovým plavidlem je právě česká komerční jednička a okolo ní se shlukují další malé lodě. Jde třeba o Novu Sport, Novu Cinema a v neposlední řadě také MTV Czech. Flotila vyplula a funguje skvěle,
konstatoval v posledním rozhovoru pro Hospodářské noviny generální ředitel TV Nova Petr Dvořák. Hudební televizi MTV se ale na začátku příliš nedařilo. Publicitu měla zajištěnou sice výbornou nejen díky tzv. cross promotion, tedy propagaci na ostatních komunikačních kanálech Novy, a to nejen těch televizních, ale od začátku ji trápil fakt, že v nabídce některých operátorů stanice úplně chyběla. Bohužel to byl případ velkých společností jako např. UPC Česká republika a Digi Czech Republic. Problém byl pravděpodobně v tom, že obě společnosti jsou multiteritoriální, a tak zařazení české verze MTV v těchto programových balících nebylo jednoduchou záležitostí. Podmínky pro zařazení jsou zkrátka nastaveny jinak.
Televizi Nova se nepodařilo na počátku uzavřít smlouvy se všemi operátory, které slibovala v tiskových materiálech.
Problémy s distribucí u UPC a Digi TV
Zákazníci UPC Digital a také analogové kabelové televize od UPC se o umístění české MTV do programových nabídek dozvěděli nejprve z webových stránek 16. listopadu, následně pak přebrala tuto zprávu i ostatní média. To zákazníci satelitní platformy Digi TV na tom byli mnohem hůře. Zatímco Nova a UPC věnovaly této skutečnosti každá vlastní tiskovou zprávu, rumunský balík kanálů se k něčemu podobnému vůbec neodhodlal, jak je u jeho provozovatele ostatně „dobrým“ zvykem. Pokud by o tomto kroku některé weby nenapsaly, je možné, že by se o něm zákazníci Digi TV vůbec nedozvěděli. A možná ti pasivní, co po informacích nepátrají, dosud nevědí o tom, že k nějaké změně došlo. To ale pochopitelně není chyba TV Nova. Uvádíme to zde proto, že právě česká komerční jednička doposud na nedostupnost české MTV v některých sítích velmi prodělávala. Ostatně o tom nedávno poměrně obsáhle informoval ekonomický deník E15. Nova však tato čísla nekomentovala. Podle listu Nova prodělává na nezařazení české MTV měsíčně částku čítající statisíce korun.
Bez českého obsahu asi velký zájem o MTV nebude
Na českém trhu již osmým rokem působí hudební televize Óčko, která za tu dobu položila srozumitelná pravidla hry. Především je jasné, že český divák potřebuje lokální obsah, tedy nejen české a slovenské interprety a jejich videoklipy, ale také tuzemské pořady. První vlaštovkou je sice na MTV formát Wishlist, hitparáda, kterou sestavují sami diváci, ale to je málo. Výroba vlastních pořadů není levnou záležitostí, a tak se do ní Nova zbytečně nehrne. Je vidět, že i ona se v období ekonomické krize chová velmi opatrně. Ostatně o tom svědčí představené programové schéma pro jarní měsíce, které obsahuje jedinou novinku, kterou je publicistická Vizita. Generální ředitel Novy Petr Dvořák sice na tiskové konferenci serveru DigiZone.cz odpověděl, že v programu jsou hned čtyři nové seriály, ovšem v reálu jde pouze o pokračování stálic, jež jsou sázkou na jistotu. Na nějaký tuzemský obsah si tak pravděpodobně budeme muset počkat do podzimu, ne-li později. Nasazovat nové formáty v období okurkové sezóny, tedy letních měsících, by byl naprostý nesmysl.
Našli jsme programově model, který by nekanibalizoval náš program, ale nikdy nám to nevycházelo ekonomicky,
řekl serveru DigiZone.cz generální ředitel hudební televize Óčko, která svého času chtěla MTV také provozovat.
Šéf Óčka: Česká MTV potřebuje lepší počeštění
Kdybych byl na místě televize Nova, která považuje MTV jako svůj doplněk komplexní nabídky inzerentům, vylepšoval bych pouze kvalitnější „zčeštění“ zahraničních pořadů, což jsou vlastně všechny pořady,
řekl serveru DigiZone.cz generální ředitel televize Óčko Jiří Balvín, který však celý tento projekt považuje již od začátku za velmi náročný. Znovu opakuji, že Óčko jednalo s MTV bezmála tři roky, našli jsme programově model, který by nekanibalizoval náš program, ale nikdy nám to nevycházelo ekonomicky, protože na takto minoritní typ programu nemůžete prodat potřebné množství reklamy, aby byl tento kanál ekonomicky soběstačný,
dodal Balvín. Podle jeho slov však pro svůj úspěch MTV lokální obsah potřebuje, na druhou stranu by si však tím oba programy konkurovaly, což považuje za zbytečné. Současná programová skladba je přesně tím doplňkem, co na trhu chybí, ale logicky se musí jednat o program minoritní,
konstatoval generální ředitel Óčka.
Blíží se start dalších dvou hudebních stanic v češtině
V poslední době jakoby se s hudebními stanicemi roztrhl pytel. Nejprve tu mělo Óčko stabilní pozici, o které se dá hovořit téměř jako o monopolu. Programy jako Musicbox, musiq 1 a další asi nikdo za konkurenci nepovažoval. 29. listopadu loňského roku odstartovala česko-slovenská verze MTV a jak se ukázalo, zdaleka nepůjde o poslední tuzemské hudební televizní programy. Na pomyslné dveře již klepe Muzika CS společnosti SPI International, a jak jsme se včera dozvěděli, také chystaný program Retro Music Television, který shodou okolností budou provozovat zakladatelé Óčka Jiří Němeček a Pavel Attel. Nechceme tím říct nic jiného, než že by si Nova měla s úpravami české MTV pospíšit, protože by mohla také propásnout šanci se dobře uchytit. Na druhou stranu však u nás neexistuje médium, které by si nezakládalo na promotion, tedy propagaci svých projektů. Tiskové materiály od Novy jsou vždy pastvou pro oko. Ostatně o tom svědčí i propagační materiály k jarnímu programovému schématu, které jsme dali čtenářům k dispozici zde. Než ale bude česká verze MTV pro diváka stravitelná, bude do této lodě muset Nova investovat ještě nemalé prostředky.