Tak rok 2019 byl hlavně rokem konsolidace českých eshopů a proto není divu, že se hodně mluví o velkých značkách, které brzy "spapaj" nebo v rámci konkurenčních výhod "odrovnaj" hodně těch menších. Týká se to samozřejmě především shopů na bázi Nákup / Prodej. Výrobci maji naštěstí jiný prostor v rámci marží.
Loni zaniklo podle střízlivých odhadů cca 3000 eshopů.
Dalších cca 1000 ale zmizelo právě formou konsolidace, tedy sloučením s někým dalším - netvrdím, že to byly vyloženě velké rány, ale jednak když se to nasčítá, tak to malé objemy nejsou a u některých specifických oborů to zas tak malá změna nebyla (třeba pohlcení ereading ze strany palmknih u CZ ebooks bylo dost významné)...
A pohlcovali i ti opravdu velcí, třeba mall. cz menších eshopů zase koupil pěkných pár a zase to v součtu nebyly vyloženě "drobné".
Prostě možná v roce 2019 nebylo tolik "revolučních" konsolidací, naproti tomu drobnějších kroků bylo pěkných pár...