Do jaké míry je web závislý na reklamě? Z uvedeného rozdělení je patrné, že jen poslední tři typy serverů jsou závislé na výnosech z reklamy.
Uvedené rozdělení serverů dle příjmů se mi líbí, ne již závěry. Že jsou na reklamě závislé jen 3 poslední skupiny, nevypovídá o ničem - pokud nevím, kolik serverů do této skupiny patří a kolik peněz si mezi sebe rozdělují. Pokud sem patří většina (kteří mají zaměstnat většinu lidí, kteří se na Internetu živí), nebylo by to příjemné zjištění.
Daleko závažněji se však jeví skutečnost, že právě provozovatelé posledních tří skupin serverů nevidí nebezpečnost ve spojování magazínů, zábavy a vyhledavačů do portálů. Jejich zájmem by mělo být především omezit riziko podnikání. Spojením tří služeb, jež jsou závislé na tomtéž zdroji příjmů, je naopak riziko posilováno.
K tomu jen klasicky: ano i ne. Často může být 1+1>>2. Jedná se o již klasický spor ve spojování médií, který probíhal po celá 90-tá léta mezi rádii a televizemi. V jejich případě se přou mnohé skupiny, zda je lepší působit v rámci 1 média (např. budovat si různé kanály placené televize) nebo budovat mediální koncerny jako RTL (desítky rádií a televizí dohormady). Selským rozumem řečeno: každý se snaží urvat z omezeného reklamního koláče (vyčleněného na TV a rádia) co největší díl, musí však přitom myslet, na kolik ho takový boj přijde.
Vyjádřil jste to přesně - přesto se domnívám, že je zde více "potřebných" projektů, než je reklamy, která je uživí (a všichni doufáme, že je to jen "prozatím").
IMHO má smysl vlastnit televizi, radio a deník v jedné lokalitě.
Myslím, že to vidíte příliš vyhraněně - neřekl bych, že je na to jasná odpověď.
Jednou variantou je přehazovat si 1 cílovou skupinu mezi více médii (např. fotbal v rádiích, TV, Internetu, tj. spojovat reklamní balíky, jak to dělají i agentury na Internetu), 2. oslovit více různých skupin v rámci 1 média.
Z toho, jak to funguje v jiných médiích, jsou v různých případech vhodné různé přístupy. A Internet by neměl být výjimkou.