rekl bych ze pokud si vymezime relevantni trh jako "vyhledavani na internetu osobami se zkusenostmi s internetem 2 a vice let", google uz svou dominanci urcite ziskal :)
Trh se už z principu vyjadřuje tržbami. Ne návštěvností ani počtem vyhledávání, ale tržbami. To je to co zajímá akcionáře, ne kolik lidí přijde na homepage nebo na jiné služby. Pokud tvrdí někdo něco jiného, tak většinou proto, že má vysokou návštěvnost, ale minimální výtěžnost z ní.
Nicméně v obou ukazatelích (tržby i používání) je u nás Google výš než Atlas i Centrum a v obou dvojka za Seznamem.
To by mne zajimalo, jak jste tvrzeni uvedene v poslednim odstavci zjistil, kdyz Google nic z toho (navstevnost natoz trzby) neuvadi.
Jedine co lze odhadnout je podil na vyhledavani - podle toho odkud lide chodi, ten je vyssi, ale s celkovou navstevnosti to tak byt nemusi. Nerikam ze neni, ale vidim to dost na vazkach.
A pokud jde o prijmy, tak tam bych byl jeste skeptictejsi, preci jenom Google nema v Cechach moc silne obchodni zastoupeni.
no jde o odhad samozrejme, jak pisu tyka se uzce vymezeneho segmentu "hledani pokrocilych uzivatelu". Pripojoval jsem k internetu spoustu lidi a vim, ze "novacci" si to hned brousi na seznam, kdyz pripojite nekoho kdo uz byl pripojenej dele od konkurence, velmi casto ma hlavni stranku google.
Uznavam ze ostatni sluzby seznamu, jako mapy apod., pouziva asi i vetsina pokrocilejsich uzivatelu, protoze jsou zkratka dobre(coz se o hledani a katalogu rici neda)..mozna to souvisi i s tim, ze pres mapu (zatim) na seznamu nelitaji otravne bannery a mnozstvi reklamy je jeste tak nejak v norme(presto mam preventivne zpanuty adblock, ktery mam pro google vypnuty, protoze vysledky adwords byvaji celkem casto relevantni hledanemu vyrazu)
CO se tyce trzeb..to je otazka dlouhodobosti strategie. Google muze mit i pri vyssi navstevnosti mensi trzby z reklam, kdyz jich ma ve vysledcich minimum, od prvniho vysledku zobrazi jen relevantni odkazy podle jejich objektivni vahy a na hlavni strance zadny. Seznam muze trzit mnohem vice, pokud sve uzivatele bude otravovat letajicimi bannery, prvni stranka hledani budou same placene odkazy a v sekcich katalogu bude prvnich 5 stranek placenych odkazu. Vysledkem bude ale opet vyse popsana situace..uzivatele se rozkoukaji po internetu a utecou ke google. Za par let bude google mit srovnatelne trzby se seznamem pri vyrazne vyssim podilu z hlediska navstevnosti.