CentralWay vstupuje do HyperInzerce a Autobazar.eu

10. 9. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Investiční skupina CentralWay vstupuje do společnosti HyperMedia provozující u nás například HyperInzerce.cz a do slovenského projektu Autobazar.eu. HyperMedia provozuje 16 portálů s návštěvností 1,043 milionu RU měsíčně a díky vstupu investora bude projekt expandovat na trhy v Německu, Rakousku a Švýcarsku. Centralway získává 34% podíl v HyperMedia, a.s.

Investiční skupina CentralWay vstupuje do společnosti HyperMedia provozující u nás například HyperInzerce.cz a do slovenského projektu Autobazar.eu. HyperMedia provozuje 16 portálů s návštěvností 1,043 milionu RU měsíčně a díky vstupu investora bude projekt expandovat na trhy v Německu, Rakousku a Švýcarsku. Centralway získává 34% podíl v HyperMedia, a.s.

Skupina HyperMedia, jejíž počátky sahají do roku 2003, se zaměřuje zejména na provozování inzertních serverů jako HyperInzerce.cz nebo HyperReality.cz a katalogových nákupních rádců jakými jsou kupříkladu KatalogAutomo­bilu.cz či KatalogMobilu.cz. V srpnu 2009 podle statistik Netmonitoru její stránky navštívilo přes 1,043 milionu reálných uživatelů, přičemž nejnavštěvovanějším portálem v portfoliu je se 744 tisíci reálnými uživateli a téměř jedním milionem vložených inzerátů inzertní server HyperInzerce.cz.

HyperMedia spustí první varianty HyperInzerce pro západoevropský trh již v listopadu tohoto roku. Půjde konkrétně o švýcarskou, německou a rakouskou verzi na doménách HyperAnzeigen.de, respektive .at a .ch. Zároveň spustí v těchto zemích i úzce propojenou službu Adresář Firem. Na českých stránkách AdresarFirem.cz se dnes prezentuje více než 85 000 společností.

V prvním kvartále roku 2010 by měly být spuštěny další verze HyperInzerce – například francouzská nebo britská. Postupem času budou spuštěny i mutace dalších webů, zejména realitních (HyperReality) a v oblasti HR (HyperPráce). V této oblasti společnost již nyní působí na slovenském a polském trhu – zde zhruba před dvěma týdny spustila lokalizované verze HyperReality.cz.

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

Autobazar.eu založil v roce 2006 Michal Obeda, který byl doposud také jeho jediným majitelem. Inzertní portál zaměřený na prodej automobilů všech druhů, specializovaných nástaveb, motocyklů ale také třeba lodí a vodních skútrů se dokázal rychle etablovat na domovském slovenském trhu a s měsíčním počtem 400 000 unikátních návštěvníků je ve své oblasti leaderem. Postupně se prosazuje i v České republice.

Centralway získává v projektu 34% podíl a plánuje jeho expanzi na další zahraniční trhy. Autobazar.eu přitom již nyní obsahuje vedle české a slovenské také polskou, německou, italskou a anglickou jazykovou mutaci. Systém jazykových mutací, který využívá Autobazar.eu, je unikátní v tom, že vedle samotného uživatelského rozhraní automaticky překládá do příslušných jazyků i samotné inzeráty.

Autor článku

Autor byl v letech 2008 – 2012 šéfredaktorem serveru Lupa.cz. Stál u zrodu řady projektů. Je spoluzakladatelem Energomonitoru, v CZ.NIC vedl projekt Turris. Je předsedou místní organizace Pirátské strany v Brandýse – Staré Boleslav.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).