normální je to, co se běžně děje, takže ano, tohle je normální, už dvě dekády. Nerozumím, proč si musíš pomáhat nálepkami, že to je vyděrský, stejně tak nevím odkud někoho hodnotíme podle toho jak vypadá jeho web, aspoň tam není milion JS a animací.
Tak ty firmy mají trochu jiné smlouvy, porty je možné nechat otevřít, dokonce některé jsou příplatková služba, ale běžně si firmy nehostují emailové servery na IP adresách od ISP, to bylo tak před 30 lety.
Z čeho usuzuješ, že se musí blokovat pouze adresy, z kterých chodí spam? To bys pak spam občas nebyl schopný zablokovat nikdy, protože IP adresy se dají točit ve velkém. Stejně tak nechceš mít obrovské množství pravidel. Můžeme se bavit o tom, že zohledňování IP adres u emailů je špatnost a že celý ekosystém extrémně zastaral a vůbec se nerozvíjí a jen se přidávají tyhle blokování do úrovně, že dnes jsi v zajetí velkých společostí a skoro nelze si provozovat email sám.
UCEPROTECT používá třeba pasti a monitoruje spam na určitých svých adresách. Funguje takhle dvacet let a sám nic neblokuje, poskytuje pouze statistická data o tom, kudy jak chodí spam. Problém je sám Microsoft, který u osobních emailových schránek se tak trochu se spamem zbláznil, ve firmách aspoň máme možnost ovlivnit jaké filtry a jak poštu budeme čistič, u osobních to nemáš jak dělat.
Pokud někdo má velké množství IP adres, tak má o to větší odpovědnost je mít v pořádku a hlídat si je a ne se schovávat za to, že oni nic, to dělají pouze jejich zákazníci.