Z článku je vedle věcného info cítit obranu proti tlaku, který Malér očekává v reakci ze strany CDMA uživatelů. A diskuze mu dává zapravdu, volně navazuje na nářky (často dost hulvátské) z webových fór s bezhlavým obviňován všeho a všech. ET není dokonalý a potřebuje tlak zvenku, ale nebylo by jednodušší novináře využívat, a ne proti nim bojovat?
Hodnoceni vypovida nikoliv o kvalite clanku, ale o nazorech tech, co ho hodnoti. Pokud se vam me nazory nelibi, tak ho hodnotite spatne. To neznamena, ze ty nazory jsou nespravne. Bohuzel vam vadi, ze nemam na vec stejny - zaujaty - nazor, jako vy. Snazim se na problem divat maximalne nestranne. Nevim, k cemu by byl clanek na tema "Eurotel je smejd, lze a krade" - tim nepomuzu nikomu.
"Hodnoceni vypovida nikoliv o kvalite clanku, ale o nazorech tech, co ho hodnoti."
To je moc pěkně řečeno. A co jiného tedy vypovídá o kvalitě článku než jeho svorné hodnocení několika sty čtenáři ? Jsou snad jeho skutečné hodnoty ukryty někde ve sférách Čistého Rozumu ? Je snad článek určen pro někoho jiného pro čtenáře, kterým by měl všeobecně přinést něco praktického, podnětného a užitečného ? (což by se samozřejmě odrazilo i v jeho hodnocení). Čili jste chtěl asi říct: článek se sice nikomu nelíbil, ale o jeho kvalitě to vůbec nic nevypovídá :-)
Mimochodem navrhovaný název článku "Eurotel je smejd, lze a krade" by byl (bohužel) velmi přesný.
A ještě k té "zaujatosti" (několika stovek čtenářů). Pokud si pořídím službu za 1100 měsíčně, která nefunguje (lépe řečeno fungovala a teď už skoro nefunguje) a zároveň vidím úlisné reklamní texty o této službě - může někdo přirozenou nespokojenost a pocit přímého poškozování zákazníka nazvat "zaujatostí" ? Tím spíše že takových případů jsou stovky, ne-li tisíce. Ovečkovské mlčení je ale bohužel jedním z neblaze proslulých českých rysů ...
Zajimave je, ze kdyz bezely skvele reklamy na eurotel HSCSD (snad sem tu zkratku nenapsal spatne), ktere ma prenosovou rychlost 43 Kb/s a byl tam nakej duchodce, kterej kouka na primy video prenos naky atletiky, tak to bylo OK? Predpokladam, ze nejsem sam, komu je jasne, ze takto efektivni kodek jeste nebyl vynalezen.
Pokud mate pocit, ze Vas poskytovatel sluzby poskozuje, nezbyva, nez si precist smlouvu (ale ani to nemusite) a pripadne se obratit na Radu pro reklamu, Sdruzeni ochrany spotrebitelu, CTU nebo soud. Ale samozrejme muzete taky fnukat na LUPE.
mily pane, koupil jste si "negarantovanou atd.." sluzbu..
to ze neumite/nechcete cist, je vas problem..
jestli verite reklame, tak take (je vase kosile tak "zarive bila", po kapce jaru to odmasti panvicku od bifteku...
atd?
rikam ne, ne a ne..
dale k cene, jak tu nekdo napsal, banky jsou cizi subjekty a jak hezky tu podnikaji coz by si doma ani nedovolily (platit za vybery tezke prachy atd..)
to vam nevadi..(banku taky urcite pouzivate, ale takto na ni nervete..
Víte, jaký je rozdíl mezi značkovým a neznačkovým zbožím? Pokud si od rákosek v tržnici koupíte zaručené pravé Adidasky za 300 Kč a vydrží vám dva měsíce, určitě nebudete nadávat že Adidas je blbá značka. Pokud si ve značkové prodejně Adidas koupíte botky za dva litříky a stane se vám to samé, půjdete jim to omlátit o hlavu.
S Eurotelem je to stejné. Prezentuje se na veřejnosti jako provider, kterému záleží na kvalitě a spokojenosti zákazníků převážně z řad profesionálů. Jeho chování tomu však v případě CDMA neodpovídá.
Nicméně, máte pravdu. Asi by to chtělo zjistit, jestli má ET možnost se ve smluvě dopředu zříci veškeré odpovědnosti za kvalitu či nekvalitu nabízené služby, jen proto, že se jedná o bezdrátové připojení. Takovýto byznys by se mi také velmi líbil: "Cože? vám připadá moje služba špatná - tak to je chyba zcela určitě na vaší straně, já nabízím jen prvotřídní kvalitu"...
Jsem si celkem jist, že pokud tyto problémy (s nemožností připojování na některé servey a za chvilku zase na jiné) nebudou v rozumné době vyřešeny, že se někdo z nás (nebo hromadně) na nějakou instituci obrátí.
Argument s bankou opravdu nechápu. Ano, české banky účtují vyděračské poplatky, ale to, co nabízejí, normálně funguje ... Ještě jsem se nesetkal s tím, že by platební příkaz vůbec nedošel, nebo došel za měsíc nebo nefungovala platební karta apod. (tj. věci, které se za daných podmínek nabízejí). Ano, je to předražené, ale to je jiná story.
nabizi stejny produkt jako v zahranici ve stejne kvalite tezce predrazeny..- na tom se shodneme?
eurotel za urcite (vetsi) penize nabizi neco, co by melo stat x-krat mene... to je ta sama situace... bud stejny produkt za vice penez nebo za stejne penez horsi produkt...
podle me si to musi eurotel/telecom rozdychat tu "negativni" reklamu od par kriklounu ve srovnani s temi co to CDMA nemaji (byt to hodne lidi, uz davno je to na TVHouNou a vyjadruje se k tomu kdekdo...) takze je to z ejjich pohledu minorita nebo si to spocitali, nevim..
koupil jsem negarantovanou sluzbu za tezke penize - je to muj boj ktery si musim vybojovat (kdyz jsem tak hloupej a za techto podminek to beru, tak nervete..)
a reci o jine volbe jsou dojemne, ale spatne..
/ja taky na vesnici nervu ze nemam 3 multikina a 4 bazeny okruhu 10 km MHD... taky nemam moznost volby, takze skripu zubama a jezdim do jednoho kina (aby se mi to neunosne neprodrazilo...)
Ona je spis otazka, zda je vubec legalni neco takoveho prodavat. Ze je to nemoralni, o tom asi neni pochyb.
Jak by se vam libylo, kdybych prodaval maso za X kc KG (umyslne veka pismena), s tim ze KG neni vlastne zadna jednotka a ze to mate vedet. Takze kdyz pridete sam, necham vam to prase cele, kdyz vas prijde 100, tak si kazdy sotva oblizne, ale platite furt jako kdyby ste to prase koupil cele. Neznam opravdu ZADNOU jinou sluzbu, kde by se prodavalo s prominutim virtualni hov.no. Kazda sluzba ma nejake minimalni parametry, ktere zkratka zplnit musi at uz si na smlouvu napisete cokoli.
Pro priklad, kdyz se nechate ostrihat, tak taky vetsinou nedefinujete presne "vlasy delky 10mm po celem povrchu", ale reknete ze to chtete na "jezka". Kdyz to udelaji blbe (treba vas vyholi az na kuzi), tak nejspis dojde k vymene par sprostych slov a odejdete bez zaplaceni. Pokud vas tim poskodi, tak dokonce muzete vysoudit odskodne.
Nechcete 100Mbit za 500Kc/mesic ? Prodam, sdilene nedefinovanym poctem lidi, kdyz to fungovat nebude, poslu vas do onech mist (prece vam nic negarantuju), pokud odmitnete zaplatit za sluzbu ktera nefunguje, podam na vas zalobu. Dobra nabidka ne ?
Mam jeste druhou, za 500Kc prodam garantovanou min 64kbit linku bez dalsich omezeni, na privatnim rozsahu s moznosti fwd portu. Maximum je omezeno pouze aktualnim zatizenim site.
ale vy brepto, CDMA jste si vybral tu druhou volbu...
a s tim masem nemate pravdu...
pujdu do kramu, vidim maso na vaze, cenovku a rikam - chci, nechci (davam do kosiku, tzv. volni jednani..)
vas pripad by to byl kdybyste prevzal cernou igelitku neidentifikovatelne vahy a objemu a spolehl se na PR rec ze je v tom parmska sunka kg za 25 kc....
jenze cesi jsou "vycurany" furt si myslej ze na tom vydelaj a pak rvou
" „E-maily přijmete téměř okamžitě, dokonce i s velkými přílohami.Hudbu, video i další formy multimediální zábavy budete stahovat velmi rychle.Šetřete svůj čas a surfujte na internetu bez zbytečného čekání na načtení stránky, stahujte z internetu i velké soubory pětkrát rychleji než běžným internetovým připojením“.
Realita:
Podle posledního testu (21.01.2005 10:34) je rychlost připojení vašeho počítače
DOWN: 87.144 kbps (10.893 kB/s)
UP: 30.512 kbps (3.814 kB/s)
odezva(min,avg,max): 660ms / 760ms / 940ms
Podle posledního testu (23.01.2005 13:52) je rychlost připojení vašeho počítače
DOWN: 34.48 kbps (4.31 kB/s)
UP: 22.296 kbps (2.787 kB/s)
odezva(min,avg,max): 539.9ms / 818ms / 980ms
Co je to "vysokorychlostní internet" ?
"Definice vysokorychlostního internetu, se kterou Národní politika pracuje je: takový druh přístupu uživatelů k poskytovaným zdrojům a službám, který
koncové uživatele neomezuje v tom, co a jak hodlají dělat, kdykoli to chtějí dělat. Pro rok 2005 považuje schválený dokument za minimální hranici
vysokorychlostního přístupu nominální rychlost 256 kilobitů za sekundu."
Myslím že není o čem moc diskutovat. Jestli toto není klamavá reklama a přímé poškozování spotřebitele, pak už nic.
Tak tohle jsem vyprovokovat nechtěl. Je možné, že by se uživatelé CDMA už nikdy nedokázali oprostit od pavlačové strkanice a začali nakládat s problémy racionálně?
Musím říci, že otrávit "doposud nestranného" novináře je tah zdarma věnovaný druhé straně. Vzdávám to.
Clanek je psan, aby informoval ctenare, nikoliv aby mu udelal dobre.
Ad "nekolik stovek ctenaru" - clanek hodnotilo 27 ctenaru. Cetlo ho nekolik tisic.
Ad mlceni: stouram do toho, co ma podle me smysl. Takze jsem psal o vypadcich, o infolince. O soucasnych problemech - problemy s pripojovanim na stranky, plany eurotelu s dalsim rozvojem site - to resim primo s eurotelem - clanek je az vystupem k tomuto. Tedy komunikace neprobiha tak jak mozna ocekavate, ze napisu ze Eurotel lze a krade, a cekam ho hezkeho mi k tomu reknou, ale patram po pricinach a v pripade ze si problemu nejsou vedomi, tak je snazim se dotlacit k tomu aby si ho uvedomili a zacali ho resit (coz se povedlo loni s T-Mobile a jejich chybkou s EDGE), a az pokud pokrci rameny "u nas je vse v poradku" ma smysl se do firmy oprit a rikat, ze to delaji spatne. Bohuzel kazdy si predstavuje, ze jedinym zpusobem jak vest diskusi s firmou, je nadavat jak to delaji spatne a podobne - to je vsak az posledni stadium, nejdrive by mela fungovat normalni diskuse. Chapu, ze jinak se diskutuje normalnimu zakaznikovi, jinak me. Ale napriklad dokud Eurotel si internet nepotvrdi, ze ma problem s pripojovanim na nektere sites (a ubezpecuju vas, ze to NENI problem vsech pripojeni k CDMA, takze je asi trochu problem to dohledat), tak infolinka ani nemuze odpovidat nic jineho nez odpovida, protoze k tomu nemaji instrukce.
To, ze nekomu sluzba nefunguje jak ocekaval je smutne, nezbyva nez konstatovat, ze mel moznost precist si smluvni podminky a smlouvu. Pripojeni muze zrusit nebo prodat - vic k tomu neni co rict. Uz z pricnipu bezdratove site lze pocitat s tim, ze bude evetsi procento problematickych zakazniku nez u dratove site, a proste zatim nemam pocit, ze by problemu "mel jsem signal, nemam, dete do ******" bylo tolik, aby to bylo opravdu krizove. To, ze ma nekdo horsi podminky prijmu, protoze bydli moc daleko od vysilace a proste nema tak dobry signal - na to nelze opravdu rict nic. to je proste riziko bezdratove site.
O cem se muzeme bavit je, zda je reklama Eurotelu eticka. ohaneni se prohlasenim vlady o definici vysokorychlostniho internetu je sice hezke, ale v praxi na prd. Pokud myslite, ze Eurotel lze, obratte se na prislusnou profesni asociaci - Rada pro reklamu.
Osobne spatruju zasadni soucasne problemy:
- nahodne nepripojovani se k nekterym serverum
- pokles prumerne rychlosti souvisejici s narustem zakazniku (prumerna rychlost cele site je stale kolem 256 kbps, ale neni pochyb o tom ze lokalne asi klesa z duvodu vytizeni). Problem je, ze instalace a predevsim schvaleni BTS od CTU nejaky cas trva.i
Hezký, jenže CDMA od ET je právě ta černá igelitka s nedefinovatelným (leč silně zamřelým) obsahem, o jehož kvalitě nemám možnost se v prodejně přesvědčit a navíc ji, při zjištění že je to šmejd, nemůžu ani vrátit!
jak to ze ne? koupite-li si normalni produkt, muzete ho vratit.. ze se nechate nachytat na "dotovanou" cenu a podepisete smlouvu na 1-2 roky... to je vase blbost..
kdyz koupite dotovany telefon s pausalem tak taky nemuzete hned skoncit...
Problem je, ze dotovana sluzba predpoklada (pri serioznim poskytovateli), ze je funkcni po celou dobu uvazku. Mobilni telefon si clovek klidne koupi dotovany, protoze vi ze i za rok se dovola. U CDMA Eurotel vnutil uzivatelum "dotovane" sluzby dost zbesilou cenovou politikou za modem (ktery nelze koupit jinde levneji), nabidl nejakou dobu na vyzkouseni (po kterou jela sluzba jako z praku) a po zakoupeni se parametry sluzby vyrazne zhorsily. Pak se mohou dotovani uzivatele (at uz je rozumne se upisovat nebo neni) pravem citit podvedeni. Nejde o to, ze sluzba nekde jde a nekde nejde (coz se u mobilnich siti stava) jde o to, ze se kvalita sluzby plosne rapidne zhorsila a to i na mistech kde je pokryti garantovano eurotelackou mapkou.
Mícháte jabka a hrušky.
Dotovaný telefon kupovat nemusím, protože mám možnost si koupit kdekoli jinde jiný. Nabídka na trhu je velká a alternativ spousta. Jenže co můžu dělat v případě, že CDMA je pro mne (a mělo být pro spoustu dalších) jediným slušným přístupem k internetu? (tím ,,pro mne´´ nemyslím svoji osobu, na CDMA naštěstí závislý nejsem). V době kdy, se služba zprovozňovala, to byla velmi solidní možnost, jak se k rychlému internetu dostat a to i v místech, kde ADSL nebylo, není a ještě dlouho nebude. Jenže přesně tohle se někomu zřejmě nehodilo do krámu (je lehké si domyslit o koho jde.) Stále se nemohu zbavit dojmu, že v tomto státě existuje skrytá, leč mocná síla, která dělá všechno pro to, aby občanům co nejvíc znepříjemňovala život a které se rozvoj informačních technologií nelíbí. Výsledek je ten, že to, co je na západ od nás levnou samozřejmostí je u nás nefungujícím luxusem a každý, kdo se pokouší tento stav změnit, naráží na uměle vyvolávané překážky. Věřím tomu, že kdyby ET nebyl pohlcen Telecomem, vypadalo by CDMA mnohem lépe.
Tohle už je trochu mimo mísu, ne že by mi to vadilo; když kobyla dodělává, tak kolem sebe nejvíc kope. Uděláte líp, když půjdete p. Berdárovi olizovat půlky.
Přeji dobrou chuť!
a)
Co to melete o schvalování od ČTU - ET jede na dávno přidělených frekvencích ve frekvenčním plánu - a na dávno postavených NMT sajtech.
b)
pripojení uzivatele zrusit nemohou - smlouva je na dva roky a prodat uz vubec ne
Chtěl bych ještě pro upřesnění doplnit, o čem se tu vlastně vede diskuze. Zásadním problémem není nedostatečné pokrytí signálem, ale přetíženost sítě. Data tečou i na signále na modemu zobrazeném jednou čárkou. Problém je, že stávající síť je přetížena, a nízká datová propustnost celého zařízení se řeší snižováním - až případným úplným zastavením datových přenosů a to prioritně lidem s nejnižším signálem. Z modemu odchází informace na BTS (nebo jak se to jmenuje) o úrovni signálu, tam se přidělí rychlost a ta se reguluje podle vytíženosti a úrovně signálu na modemu. Tedy z fyzikálního hlediska je přenos solidní rychlostí možný co se týče úrovně signálu ale co se týče politiky eurotelu nikoliv. Je to zcela zřetelné, protože večer, kdy se přihlásí více uživatelů je stav nejhorší a až někdy po 23:00 hod se začne lepšit. Uživatelé by z mého pohledu neměli být diskriminováni za to, že mají nižší úroveň signálu. Na to se to pořád svádí, ale ...
V modelové situaci, kdy by všichni, co dnes platí měli 90 proc. nebo 100 signálu, ti s tím slabším signálem (90) by měli stejné potíže jako reálně mají lidé se signálem např pod 30 procent. Není to tedy o tom, kdo má jaký signál, ale o nedostatečně dimenzované síti vzhledem k počtů uzavřených smluv. A nic se neřeší, naopak se vesele uzavírají smlouvy, o nihž eurotel dávno ví, že budou přinášet nové problémy, ale bude vesele mlžit a zastírat. Ať si přizvukovači eurotelu říkají co chtějí, ale já bych tohle nikdy nedělal, protože to prostě není fér.
Jedna drobnost - to co popisujete, rozdelovani sitovych prostredku, neni politikou eurotelu, ale zpusob, jakym CDMA zachazi se siti. Jelikoz ucelem scheduleru je maximalizovat vyuziti pasma, dostavaji prednost uzivatele, u kterych je zarucena vyssi datova propostnost.
Není to tak úplně přesně.
Přenosová rychlost se snižuje s nižší kvalitou signálu, nicméně časový podíl u méně kvalitního přijímače se prodlužuje na úkor kvalitnějších, i když nepokryje deficit zpomalení. Tedy u CDMA 2000 jde spíše o pozitivní diskriminaci.
To co říkáte je jistě pravda, ale stále to nemění nic na mém názoru. Síť je poddimenzována a není adekvátní počtu a činnosti uživatelů (která je regulována FUP, která je taky diskutabilní). Já jsem do smlouvy nešel kvůli TV reklamy, ale pro nedostupnost jakékoliv jiné varianty v místě mé firmy. Podnikám v oboru informatiky a GPRS, které jsem používal dosud nebylo dostatečné. Trochu mi vadí, že eurotel situaci nehodlá ani stabilizovat. Přiznal, že v mé oblasti (Bruntál) nehodlá síť posilovat. Stávající stav je takový, že jen v sobotu nebo kolem třetí hodiny ráno, kdy je v síti méně lidí překročím rychlost GPRS (ovšem jen pro příjem, odesílání je podobné jak na GPRS na jednom timeslotu). Uživatelů je tolik, že eurotel nemůže prostě všechny připojit pravděpodobně ani s minimální prostupnosti, tak musí zkrátka někoho odříznout. Že je to proces na úrovni fyzikální není důležité. Dle mého názoru by měl být přístup k uzavírání smluv přesně opačný. S jistou opatrností uzavírat nové smlouvy do úrovně, kdy síť pojede pro všechny v nejhorším případě pomalu a nepůjde stabilně tam, kde je signál nedostatečný pro datové přenosy bez ohledu na vytíženost. Zkrátka a dobře mít síť naddimenzovanou, aby mohli dostát svým povinnostem vůči klientům. Ať přiznají otevřeně stav věcí a navrhují řešení. Já jsem dostal v podstatě příslib, že stav se lepšit nebude.
Sit nejde zase nejak maximalne naddimenzovat. Zaprve by to zbytecne lakalo tzv. stahovace, kteri by proste vytizili na 100% kazdou sit a pritom by z nich ET nemel moc penez, takze by na nich prodelaval, zadruhe jedna se o MOBILNI pripojeni, takze neni nikde receno kde se ktery uzivatel pripoji, takze naddiminzovat sit v Bruntale a pak tam nekdo prijde s dobrou wifi a mate sit prazdnou je taky na nic
Tak se proste vratte zpet na GPRS, budete to mit levnejsi i stabilnejsi. A mate dobry signal? Ja mam cca 30%, jsem na Sev. Morave a nemuzu si stezovat, rychlost pres vetsinu dnu kolem 20-50KB, v noci pak i 80-100KB. Upload pak 10-15KB. Problem prave u Vas muze byt v tom signalu, mate-li podepsanou smluvou na dlouhou dobu, kupte si lepsi antenu a uvidite ze mozna chyba neni u ET, protoze mate-li opravdu upload jen 1KB jak u GPRS, je jasne ze si proste modem nemuze rict o vic dat nez na tom GPRS, takze nejake rychlosti se nedockate. Za to by ET nemohl. A ze Vam to jde pomalu neznamena ze jinak to v Bruntale nebezi dobre.
Ja jsem s pripojenim spokojeny, za ty penize by mi nikdo mimo mesto nenabidl stahnout, kdyz potrebuji, az 15GB za tyden
Bohužel nemáte pravdu. Je jen otázkou času, kdy vy na tom budete stejně jako já, až se přetíží síť u Vás. Pár lidí se dostane s lepším signálem před Vás a budete mít připojení pomalejší a pomalejší, až se vám bude pravidelně v určitou dobu zastavovat. Myslím, že už teď určité zpomalení cítíte, vycházím ze skutečnosti, že teď je nákup služby velice výhodný. Pak budete telefonovat do eurotelu vy a řešit problémy. Signálu budete mít stejně a na vašich 30 procent budou reagovat tak, že je to bohužel málo a že máte smůlu, je to mobilní připojení, tak si někam zajeďte, kde je lepší signál. Pěkné, že ? To si nevymýšlím. Vím, že svého času to tu fungovalo i na jednu čárku. Teď už nestačí ani tři a bude hůř, protože se uzavírají nové smlouvy. Zatím nemůžu říct, jestli se něčeho pak dovoláte, třeba to eurotel nějak zařídí. Je možné, že mi nějak nakonec výjdou vstříct a já pak prohlásím, že nakonec se s nimi člověk domluví. Uvidíme.
Ano i proto jsem podepsal jen na rok, takze za mesic to muzu klidne zrusit a prejit jinam kdyz mi daji lepsi. Ale zatim, i kdyz pres den treba casto pocitim FUP, je to stale nejlepsi dostupne pripojeni a za tu cenu bych lepsi nesehnal myslim ani ve vetsim meste, vzhledem k tomu jak jej potrebuju vyuzivat. A za ten rok se mi to stokrat splatilo. Byt stale na GPRS tak uz jsem z toho pomaleho nacitani sedivy...