Hospodaření časopisu ČT+, který vydává Česká televize, skončilo loni, v první rok své existence, ve ztrátě 12 milionů korun. Veřejnoprávní televize hledá v současné době pro časopis strategického partnera, do budoucna však hodlá zůstat jeho vydavatelem. Vyplývá to z informací, se kterými seznámil Radu ČT na jejím zasedání obchodní ředitel ČT Pavel Krumpár.
Časopis se prodává za 25 korun a slouží zejména pro informování veřejnosti o České televizi. Podle ČT se proto nedá hovořit o ztrátě, ale jako o částce investované do marketingu. Na výsledek hospodaření měla podle ČT mimo jiné vliv chybná distribuce prvního, březnového čísla časopisu; původní počet předplatitelů tak klesl z 33 000 o třetinu. Nižší počet předplatitelů způsobil i nižší výnosy z reklamy. Původní cíl byl 50 000 prodaných výtisků na vydání, což se podle Krumpára nepodařilo.
Někteří členové rady existenci časopisu i přes ztrátu obhajovali. Přepočtená plocha na reklamu a PR by Českou televizi stálo 71 milionů korun. Čistá ztráta je 12 milionů, takže ve srovnání těchto dvou čísel vychází hospodářský výsledek jako přiměřený. Nedá se říci, že by ČT zklamala,
uvedl místopředseda rady Jan Prokeš.
Podle předsedy rady Jiřího Baumruka se na výsledku hospodaření časopisu podepsal jeho rozjezd. Druhý rok bude vypadat jinak. Viděl bych důležité, aby ten časopis byl neustále profesionální, aby byl konkurencí pro ostatní podobná periodika a aby plnil, co plnit má, aby informoval o tom, co se děje v ČT,
řekl.
Naopak člen rady Petr Uhl měl opačný názor; podle něho by ČT takový časopis vydávat neměla. Je to 12 milionů ztráty na 22 000 abonentů, to je asi 500 korun na jednoho. Rada je tady od toho, aby dohlížela na účelné vynakládání peněz a z mého hlediska ty peníze účelně vynaložené nejsou,
uvedl. Podle Krumpára ale není možné vnímat záporné hospodaření časopisu jako „ztrátu“. Ty peníze bychom stejně dali na reklamu do tištěných médií. Není možné se bavit o tom jako o ztrátě, to jsou prostě investované peníze do marketingu,
podotkl.
Zájemci o televizní programy a informace z televizního éteru mají v ČR na výběr zhruba desítku časopisů. Nejčtenějším je podle průzkumu Media Projekt agentur GfK a Median Týdeník Televize, který čte 295.000 lidí na vydání, tedy o šest tisíc více než druhý v pořadí TV Max a o 71.000 více než třetí v pořadí TV mini.
Zdroj: ČTK