Hlavní navigace

Canal+ Sport začne vysílat příští týden. Jak ji naladit a co bude vysílat?

28. 7. 2022
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

 Autor: Filip Rožánek
Studio nové placené sportovní stanice vzniklo v Praze 9. S odbavováním přímých přenosů jí pomohou kolegové ve Varšavě.
  • Aktualizováno 4. 8. 2022 – Stanice je nově v nabídce T-Mobile TV, Slovak Telekom a Digi Slovakia.

Od 4. srpna 2022 se v éteru objeví nová česko-slovenská placená sportovní stanice Canal+ Sport. Uvidí ji klienti satelitního operátora Skylink a platformy freeSAT. Zapnout si ji mohou také odběratelé internetové Skylink Live TV nebo T-Mobile TV (od tarifu M, pozice EPG 81 až 87, respektive 91 a 92 v případě satelitu). Jednání s dalšími operátory na trhu stále nejsou uzavřena. Na Slovensku bude stanice dostupná pro zákazníky Orange, kteří využívají službu „Skylink TV pre Orange“, klienty Slovak Telekom a Digi Slovakia.

„Zázemí skupiny Canal+ nám pomáhá, polští kolegové mají několik sportovních i filmových kanálů. Jejich know-how nám pomáhá, i technologické odbavení tohoto kanálu se částečně bude dít z Varšavy,“ řekl novinářům Ladislav Řeháček, viceprezident Canal+ pro český a slovenský trh.

Stanice bude vysílat zápasy fotbalové Premier League a několik doprovodných pořadů. Odvysílá úplně všechny přímé přenosy, které budou k dispozici, a všechny budou mít český nebo slovenský komentář. Pokud budou některá utkání souběžná, dostanou diváci internetového vysílání možnost si vybrat, který zápas budou sledovat.

Vysílání začne 4. srpna v 18.00 fotbalovým magazínem Nejlepší góly sezóny 2021/2022 a následovat bude pořad Fantasy Show z vlastní produkce, věnovaný virtuální hře Fantasy Premier League.

V pátek 5. srpna ve 21.00 začíná Premier League prvním zápasem mezi Arsenalem a týmem Crystal Palace. Před ním se mohou diváci Canal+ Sport těšit na premiéru zápasového studia MatchTime, která začne ve 20.20. Během víkendu se odehraje zbylých 9 utkání prvního kola a diváci budou moci kterékoli z nich sledovat v přímém přenosu v jednotlivých zápasových streamech na Skylink Live TV.

Při souběžně hraných zápasech bude vysílán konferenční přenos, který bude z jednotlivých stadionů přinášet nejzajímavější situace podle aktuálního dění, a nabídne tak to nejlepší ze všech souběžně hraných utkání.

Studio se nachází v prostorách společnosti AV MEDIA v Poděbradské ulici v Praze 9. V kulisách se budou natáčet 3 pořady – zápasové studio MatchTime, talkshow Premier Club a magazín o virtuální hře Fantasy Show. 

Studio Canal+ Sport v Praze 9

Studio Canal+ Sport v Praze 9

Autor: Filip Rožánek

Moderátory zápasových studií MatchTime jsou Jaromír Bosák, Marek Skáčik a Martin Minha. Zvát si budou různé hosty, například do prvního pátečního studia přijde exkluzivně trenér pražské Slavie Jindřich Trpišovský. „Budeme mimo jiné vytvářet hypotézy, co se na hřišti děje, a chceme se podívat z dat, jaký hrají jednotlivé týmy fotbal,“ přislíbil jeden z moderátorů Jiří Hošek.

Vizuál pondělní talkshow Premier Club připomíná fotbalovou šatnu. Moderovat ji budou Jaromír Bosák a Matúš Lukáč, které doplní zajímaví hosté, kteří se nebudou bát tvrdého názorového střetu. Vysílat se bude většinou v pondělí od 21 hodin (pokud bude dohrávka, tak od 20 hodin), stopáž je 60 minut. V každém kole bude garantován jeden nebo dva rozhovory s přímými aktéry, včetně největších fotbalových hvězd nebo manažerů jednotlivých klubů.

Magazín o virtuální hře Fantasy Premier League budou uvádět Sonia Krajčová a Karel Tvaroh. Hráči se mohou zaregistrovat do hry už teď a užít si Canal+ Sport ligu, ve které mohou vyhrát lístky na zápasy Premier League a další zajímavé ceny.

„Chtěli bychom, abyste si řekli, až budete vstávat od televize, že to nebyl špatně strávený čas. To je krédo, které prochází celou redakcí,“ poznamenal při tiskové konferenci Jaromír Bosák. 

O komentování přenosů se postará silný tým fotbalových komentátorů, opět v čele s Jaromírem Bosákem. Dalšími členy jsou Matúš Lukáč, Marek Skáčik, Jiří Vrba, Martin Minha, Jan Pěruška, Jan Suchan, Štěpán Hájek a Ondřej Lípa.

Konferenční přenosy budou moderovat Martin Minha a Jan Pěruška.

Pozici fotbalového experta zaujme slavný trenér a bývalý hráč Radoslav Kováč a další bývalá fotbalová esa, jako například Zdeněk Zlámal, Roman Bednář, záložník Marek Matějovský, Jakub Podaný a přímo z Anglie bude do Česka létat Daniel Pudil.

Kromě lokálně produkovaných pořadů bude vysílána také celá řada pořadů z produkce Premier League o její třicetileté historii, osobnostech, ale i zajímavostech ze zákulisí.


Skylink začal produkovat vlastní filmovou tvorbu
Přečtěte si také:

Skylink začal produkovat vlastní filmovou tvorbu

Fotbalová stanice bude teprve začátkem širších mediálních aktivit Canal+ na českém trhu. „Provozovat dlouhodobě jeden sportovní kanál nejenom není rentabilní záležitost, ale neodpovídá to ani pozici Canal+ jinde. Jsme připraveni se rozkročit i do oblasti filmové a seriálové, jak víte, koupili jsme firmu SPI International,“ nastínil Ladislav Řeháček.

Regionální manažer konstatoval, že Canal+ umí díky vlastnictví Skylinku agregovat obsah a šířit ho, neboť obsluhuje asi 1,3 milionu domácností. Stále mu však chyběl prémiový obsah. Zázemí francouzské mediální skupiny nyní dovoluje soutěžit o exkluzivní sportovní práva a další lukrativní obsah v rámci většího celku. 

WT100

Znělky k pořadům MatchTime a Premier Club vyrobilo studio Oficina, dekorace pro Premier Club jsou dílem společnosti Film Dekor a technické zázemí zajišťuje firma Smart Informatics. Pro grafické analýzy bude využíván systém Piero od kanadské společnosti Ross Video. „Díky němu dokážou naši experti vizuálně zanalyzovat situace ze zápasů s dosud neviděnými možnostmi. Tento systém umožňuje například znázornit rychlost střely a běhu nebo vzdálenost od brány či jiného hráče,“ podotkla stanice Canal+ Sport.

Systém Piero

Autor: Filip Rožánek

Datové analýzy pro rozbor zápasů obstará firma 11Hacks. Dodá objektivní data a matematické modely, které využívají týmy a skauti hráčů.

Autor článku

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).