Platba kartou trvala dlouho tak možná v době, kdy měl obchodník terminál připojený přes dial-up a na druhé straně bylo obsazeno, dneska to je taky pár sekund. A určitě je rychlejší platba bezkontaktní kartou, kdy ve chvíli, kdy terminál pípne už vracím kartu do peněženky a odcházím.
Zatímco paní přede mnou byla u kasy přes půl minuty jenom než sebrala mince z pultu (kam jí je vysype pokladní, ačkoliv paní má nastavenou dlaň), otevřela kapsičku na mince, tu pečlivě zavřela, otevřela peněženku do části pro bankovky, ty se jí šprajcnou, etc. etc. ;-)
... "pokud jste v Česku plátcem DPH a nakoupíte a zaplatíte online kartou v českém e-shopu, který používá platební bránu slovenské banky, pak ze zákona ručíte za případnou nezaplacenou daň."
Tak tomu nerozumím, přece nemám informaci ani kontrolu nad tím, na jaký účet peníze přijdou. A vlastně ani nevím, jakou bránu prodejce používá. Mám jen fakturu , která je na český subjekt.
Mýlím se ?
V zákoně je opravdu uvedeno, že ručení za daň je u plateb mimo tuzemsko, ale i při platbě na účty, které ekonomický subjekt nemá evidován na FÚ.
Je tam ale formulace věta "ručí za nezaplacenou daň z tohoto plnění, pokud v okamžiku jeho uskutečnění věděl nebo vědět měl a mohl". Čili výklad opět náleží soudu.
Jedna z podstatných vlastností právního státu je předvidatelnost rozhodnutí...
Je zajímavé, že už máme skoro deset let "otevřenou" Evropu, ale když chce někdo využít službu v jiné zemi EU, je to téměř nepřekonatelný problém. Příklady s poslední doby na které jsem narazil já osobně - nákup nového auta s EURO IV na Slovensku = nelze přihlásit v jiném státě, otevření bezplatného účtu u banky v Polsku = nejde (protože nemám adresu v Polsku, polské rodné číslo, polský mobilní telefon), koupě léků na předpis v jiném státě (ale to se už mění). Ale na druhou stranu jsou i firmy a instituce, které to už pochopily.
Tak samozrejmne, ze cesi plati online malo kartou, az budou moct tak jako v jinych nerozvojovych zemich zablokovat platbu kartou, kterou neprovedli, nebo pri vraceni/nevyzvednuti zbozi obchodnikovi stornovat tak jednak budou vic platit kartou a teke prestanou pouzivat traparnu dobirka....
Spis az se snima jejich banka nebude dohadovat na tema, kdo za tu neautorizovanou platbu muze, a bez kecu jim ty prachy obratem vrati na ucet. Existuji destinace, kde tohle funguje - staci zvednout telefon, zavolat ... a za par minut jsou prachy zpet (dtto trebas pri poslani penez na spatny ucet). Banka si pak sama ve vlastni rezii resi zbytek, a svyho klienta tim nijak neobtezuje.
Pri predstave, ze se budu 10let soudit s obchodnikem a bankou sem celej zhavej na to, abych neco platil predem.
Dobrý den, nedá mi to a musím se zeptat:
Co máte za vysavač, že je na něm sériové číslo a to je uvedeno i na dokladu?
Já se schválně podíval a nemám na faktuře za PC, televizi, domácí kino a jiné fičury násobně dražší než vysavač ani jedno seriové číslo a když přišel servisák opravovat pračku, tak taky seriové číslo nevyžadoval.
V jakém světě to žijete, kde se účtuje několik tisíc za dohledání dokladu a ještě to má oporu v zákoně?
Pro něho, že nemusel chodit do bankomatu a vybírat předem přesnou částku nebo s nějakou rezervou větší a riskovat, že mu to někdo ukradne? Že to byla firemní karta? Mně trvá placení kartou kratší dobu, než hotově, tedy pokud mají rozumné připojení. Jo, zaplatit přesně 400 Kč jde lehce, ale když tankuju plnou, je to něco jako 1864.70, a to hotově už zabere víc času.
Pokud se nezadává pin (malé platby) a karta je bezkontaktní, tak je platba kartou většinou rychlejší, než platba hotovostí. S oblibou tak platím benzín např. u tygra (Pardubáci vědí) - jen nahlásím číslo stojanu, pípnu kartu a s lístkem v ruce během pár vteřin odcházím. Problém ale je, pokud má benzinka terminály z roku dva, to se celá fronta lidí za mnou může uzívat, to raději platím hotově.
Jiste, pravni uprava pripousti svedecvi, scimz vas obchodnik muze poslat doprdele uplne stejne. Sem vazne zvedav, jak budete nasledne prokazovat, ze ste si onu vec skutecne koupil, kdyz od ni nemate doklad, a na ucte mate maximalne castku a ucet na ktery penize odesly. Staci kdyz pak obchodnik bude trvat na tom, ze ste si u nej toto nekoupil. Hodne stesti u soudu.
Ano, existuji taci, kteri doklad nepozaduji vubec, proste si overi to seriove cislo, a dal neresi. Jenze doklady se kupodivu neschovavaji proto, kdyz veci funguji, ale pro okamziky, kdy fungovat prestanou.
Když o dané věci nic nevíte, tak se raději nevyjadřujte, protože se jen ztrapňujete. Obchodník Vás sice může poslat do háje, ale bude to v rozporu se zákonem, takže stačí prodavači vysvětlit, jak se věci mají podle OZ a když stále neví, která bije, tak si zavolat vedoucího prodejny, a uvidíte, že jim to jako doklad postačí. Jinak by je mohla navštívit obchodní inspekce, protože by došlo k porušení zákona. Kdybyste někdy vylezl z jeskyně, tak byste věděl, že v IB se Vám zobrazí i název prodejce, datum uskutečnění obchodu (obchodník si tyto údaje může ověřit ve svém účetnictví, které má ze zákona povinnost vést)
Vyplácí s tím dobírky od firem co nedávají na fakturu, vyplácí s tím čistá ruka zaměstnance a když to přesáhne tak řekněme 100 000 Kč tak se to odnese do banky.
My jsme e-commerci zrusili pred 4 lety a byla to jedna z nejlepsich veci co jsme mohli udelat. Ohledne platebniho terminalu jsme se nedohodli vubec, chteli pausal asi 250 Kč a 3,8%.
Za tech 12 let co mame kamenou prodejnu odesli vybrat peniz a uz se nevratili asi 2 lidi. A to jeste mozna sli domu a koupili to i nas na webu.
Jako zakaznik jsem ale nasranej kdyz neni terminal.
Prave v tech civilizovanejsich destinachcich je vsechno prokazovani na obchodnikovi. Pokud zakaznik nahlasi fraud, banka mu prachy obratem vrati, a pokud obchodnik neni schopen dolozit nejaky rozumny vysvetleni, tak se mu muze velmi rychle stat, ze mu zadna banka zadny ucet nezalozi - proto si to nikdo nedovoli.
Narozdil od CR, kde se v nejhorsim srocko necha krachnout ... a vedle se zalozi dalsi.
Zásadní nevýhodou u dobírky je osobní platba. Při převzetí musíte mít u sebe peníze a to nejlépe ještě v odpovídající výši.
U drobných nákupů to není ani tak problém, ale jakmile máte nákup dejme tomu nad 5 tisíc, pak už to problém představuje. V prvé řadě tuto vysokou částku musíte u sebe mít. Pokud nemáte, pak musíte předtím dojít do bankomatu nebo banky danou částku vybrat. Pokud jste z vesnice, pak tato činnost představuje i půl dne cestováním do několik kilometrů vzdáleného města. A když si to vezmete, tak určitě uznáte, že vybrat a tahat v kapse dejme tomu 50 tisíc z Vás vyvolá strach, že by Vás mohl někdo přepadnout nebo omylem někde ty peníze zahodíte/upustíte/ztratíte.
U platby předem tato činnost odpadá. Objednáte, zaplatíte kartou a jakmile dopravce dorazí, tak jen balík převezmete a podepíšete papír. Žádné zdržování se placením a případné hledání drobných. Což je výhoda pro oba. Já se nemusím starat o peníze a dopravce se nemusí zdržovat placením. Vyřízeno raz dva a ušetřené minuty.
OMG. Kde to žijete? Mám takový pocit, že placení kartou zrovna nefandíte. To Vám neberu, ale že kritizujete Vy neznamená, že stejné musí kritizovat všichni.
Tazatel se ptal v čem je dobírka špatná, já jsem mu jasně a reálně odpověděl. Dobírku jako takovou neodsuzuji. Klidně ho dál používejte.
Tento příklad je naprosto reálný. Minimálně v mém případě. Pro mě je rozhodně pohodlné platit kartou předem než ztrácet čas výběrem peněz z bankomatu, protože u sebe doma nemám pod polštářem tisícovky, a pak papírkami otravovat dopravce. O drobných ani nemluvě. Platit hotově/kartou v obchodě/supermarketu je něco jiného, tam jsou to koruny nebo sto koruny.
Asi máte mylnou představu o limitech. V prvé řadě každá banka to má jinak. Třeba už i tím, že někteří nemají žádný týdenní limit. Jen denní a měsíční. A výše limitu ve výchozím stavu je ve skutečnosti mnohem vyšší než si myslíte. Zvláště pokud jde o ten denní. Třeba u mě u mBank mám denní limit 40 tisíc a to jsem to nijak neupravoval, takže předpokládám, že u nich je to v základu. Jinde si myslím to nebude jinak.
Váš nízký limit mi utvrzuje v tom, že platební kartu berete spíše jako nutné zlo. Že se bojíte, že Vám někdo vybílí účet. To Vám neberu. Nejste sám. Ale správným používáním a použitím selského rozumu se není ničeho bát. Já už kartou přímo platil (myšleno zadat kartu přímo webu a ne přes platební portál) i v zahraničí a žádné neautorizované platby nebyly.
ok muze se stat pani platila v tom obchode kartou evidentne poprve... ale jak pak by ta sama pani dlouho platila kdyby poprve dostala do ruky penezenku? vsadim se ze jeste dele, nez by prisla na to kde ma drobne, kde papirove, nez by si ty penize poradne prohledla, kam se strkaji, kolik jich k zaplaceni potrebuje, atd... urcite by ji to trvalo dele ;)
Obchodnik jednoduse nebude reklamaci vubec resit, protoze mu nebylo dolozeno, ze prave tento vysavac byl zakoupen u nej. On v principu neni vubec povinen archivovat trebas prave ta seriova cisla, a je tudiz na kupujicim, aby dolozil doklad, nesouci nacionale obchodnika, se seriovym cislem daneho vyrobku.
Pripadne obchodnik (zcela opravnene a v souladu se zakonem) nauctuje nekolik tisic za dohledani dokladu.
Ja musim v prve rade zabezpecit takovy chod firmy aby vse fungovalo a aby jsme na sebe vydelali. Jsou tisice veci ktere nemame, kavu zdarma, okvetni listky ruze na podlaze a ani platebni terminal. A to nejsme obor s 4-5% marzi, tam by nas terminal zabil.
Jinak je zajimavy, ze takove ty povsechne rady, ze pro zakaznika vsechno, i kdyby jsme meli krachnout maji vetsinou ruzni Hasalikove, nikdy mi ale takto dobre neporadil provozovatel podobneho typu obchodu.
Domnívám se, že toto ustanovení se dotýká bezhotovostních plateb ve smyslu klasických platebních převodů.
Pokud platíte platební kartou, tak peníze jsou Vám strženy z kartového účtu na účet vaší banky, která pak peníze "rozdistribuuje" dál. Z pohledu zákazníka tedy peníze z jeho kartového účtu odešly na účet vaší banky. Co se s penězi dál děje, už je mimo kontrolu držitele karty.
Tady je k tomu článek: http://relax.lidovky.cz/bruselska-smernice-pro-preshranicni-peci-pro-cechy-zatim-neplati-py5-/zdravi.aspx?c=A131019_210816_ln-zdravi_mct
Jde o dokument SMĚRNICE EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY 2011/24/EU ze dne 9. března 2011 o uplatňování práv pacientů v přeshraniční zdravotní péči.
Výjimky se najdou. Já třeba jednou zažil týpka, co chtěl zaplatit bezkontaktně. Jenže zjistil, že nemá na účtu dost peněz. Protože zboží chtěl, zahlásil, že si jen převede peníze z účtu na účet a začal z mobilu řádit v internetovém bankovnictví. Daná kasa se kvůli němu na hodně dlouho zastavila a obchod musel přechodně otevřít další.
Je třeba brát průměr a v tom vychází lépe platba hotovostí.
Než tu začnete poučovat lidi před výstupem z jeskyně, vězte, že je na vás prokázat, že jste onu věc zakoupil zakoupil kde uplatňujete reklamaci, ale musíte prokázat i že to je ona věc , sér. číslo atd. Účetnictví obchodníka neslouží k tomu aby vám dělal archív nahrazující váš bordel v dokladech. Takovéto agresivní pitomce znající jen svá práva, vypoklonkuje každý prodejce, chováte-li se jako suverén, už když berete za kliku. Takového idiota zákazníka, je lepší přepustit konkurenci.
Myslite ze existuje pripad, ze nekdo koupil "vysavac" zaplatil kartou a protoze nemel doklad tak obchodnik pri reklamaci tvrdil, ze vysavac koupil jinde? Neco co jako resite?
Ty absolutni rozpory v pozorovani toho co se deje a co jak funguje prikladam nejakym osobnostnim problemum reklamujicich, protoze existuji lide, kteri za 25 let nemeli ani jeden problem a pak existuji lide, co maji problem nekolikrat denne, tedy ne primo s reklamacemi, ale i se sluzbami, zamestnavatelem a jinde.
Tak pokud mam po kazdem nakupu nejaky kruty pribeh se spatnym koncem, tak budto bych mel skocit z mostu nebo se lecit. Toliko k dlouhemu vlaknu s tematem reklamaci.
A protoze jako zakaznik jste nasranej kdyz terminal neni tak nasirate denne ostatni protoze u vas ho nenajdou, to je panecku logika....
Ala dobirka - je to archaicky prezitek komunismu / ceske posty co by mel co nejdrive umrit. Normalni obchodnik nesebere penize z karty do te doby nez zbozi opousti sklad a jak psal nekdo nahore staci zavolat a penize jsou zpatky v pripade podvodu.
Bohuzel na to CR asi neni pripravena a dlouho nebude - takovejch ojebavek co jsme videli pri posledni navsteve za 14 dnu jsem venku nevidel za rok. A to pak bohuzel je potreba dokazovat ze to zbozi nedorazilo neboze bylo vracene prodejci...
Vy máte nejspíš nějaký mindrák, jinak to nevidím. Nechápu, co furt melete o nějakém sériovém čísle. Reklamoval jsem už desítky věcí, podotýkám, že vždy oprávněně a reklamace mi byla uznána, NIKDY prodejce nezajímalo SN. Třeba oblečení a potřeby do domácnosti těžko budou mít nějaké SN. Podle výpisu z účtu jsem reklamoval třeba boty v A3 sportu, tam mi sice prodavačka sdělila, že je třeba doklad o koupi, ale když si zavolala kolegyni, co reklamace vyřizuje, tak ta potvrdila, že výpis z účtu stačí. Ostatně většina prodejců to má napsané i ve vlastních obchodních podmínkách. A ČOI je povinna zabývat se každým podnětem...jinak tu jsou i jiné organizace (dtest apod.), ale to už je jsou spíše extrémní případy. Možná by Vám neuškodilo nastudovat si zákony...ale chápu, že si mermomocí musíte dokázat, že máte pravdu...i když je očividné, že vaříte z vody...
Pominu-li fakt, že slovensko je opravdu vzdálená cizina, tak alzáč má na slovensku pobočky (přinejmenším v Bratislavě a Košicích), tak proč by nemohl využívat slovenského operátora, pokud dokáže zajistit totéž, co ten český a navíc levněji. Tomu se říká tržní soutěž, nebo tak nějak. Česká śpořitelna obecně patří mezi dražší banky, což ovšem kompenzuje hustou sítí poboček, zděděných po české státní spořitelně a představou dlouhé tradice (byť při bližším pohledu se ukáže, že česká je už jen názvem a jedná se o klasický případ prodeje zavedené značky .. tím samozřejmě nechci nijak popírat důvěryhodnost skupiny śpar).
Kromě toho jsme v evropské unii, takže v by to mělo být (až na případnou jazykovou bariéru) totéž, jako kdyby využíval služby operátora z jiného okresu. Nakonec za dva roky (k 1.3.2016) až se ve všech zemích EU (tedy i u nás bez ohledu na to, jestli platíme korunou či eurem) zavede jednotný platební systém SEPA, bude muset totéž platit i pro bankovní převody.
To bylo keců o volném pohybu (osob, zboží a služeb i kapitálu). Najednou zjišťujeme, že k tabáku, alkoholu, benzínu, dětem, léčivům .... možná přibývají i bankovní služby.
Mohl bych oponovat - paní vytáhla kartu, nevěděla, kam ji vložit, když jí to pokladní ukázala, nemohla se trefit, když se trefila, byla karta obráceně; to už značně znervózněla a nemohla si vzpomenout na PIN, někam pro něj lezla a pak se ještě překlepla ... :-).
To je samozřejmě extrém, ale jak jsem psal výše, podle vlastní zkušenosti platba kartou spíše trvá déle nežli hotovostní.
Co se modemování týče, mám zkušenost (ovšem už značně zaprášenou) ze zámoří. Platba kartou v trafice trvala tak 10 sekund, modem zavrzal, prakticky okamžitě se chytil na protistranu a bylo to. U Člověk byl (resp. je :-) zvyklý, že než běžné modemy navážou spojení, dost dlouho na sebe popiskují; tam to asi měli nastaveno natvrdo.
Vami zminovany poplatek strhava karetni sit, nastavuje ho vsak banka.
Tedy VISA/MasterCard strhava 1-2% (dnes myslim ze az 5), ale konkretni vysi nastavuje banka, pro kterou je karta vydana.
Tedy ne VISA//MC problem, ale nenasytnost a hlavne neschonost nasich bank vydelavat jinak nez na poplatcich. Jen se kouknete, jaky je hlavni zdroj prijmu typicke ceske banky a typicke banky v GB/USA/Canada.
Kdyby měly e-shopy koule, jako např. jeden z největších světových obchodů - Overstock, už dávno by přijímaly i bitcoiny.
Není pravda, že riskují ztráty kvůli vysoké volatilitě, to už dávno řeší služby jako BitPay.
Stačí se podívat do světa, jak se přijímání bitcoinu rozšiřuje: http://www.btctip.cz/btc-obchody-a-sluzby/
U nás se moc kartou neplatí a proto jsou poplatky vysoké, aby stále více obchodníků váhalo s nasazením a lidi museli stejně pořád nosit hromady hotovosti a tak ani neměli potřebu platit kartou, když už tu hotovost v peněžence mají. Naprosto logické, já je chápu :)
Na druhou stranu já kartu nepoužívám a rozšiřování toho vše zdražujícího systému nefandím.