A celkem se trefili. Rozdělená firma ohlásila čistý zisk 5,1 miliardy korun, tedy o 45 procent více než v roce předchozím. Hlavními růstovými oblastmi byla mobilní data, internetová televize O2 TV a aktivity na Slovensku.
„Rok 2015 byl pro naši společnost přelomový. Jako první na světě jsme dobrovolně přistoupili k oddělení fixní a mobilní infrastruktury a po sedmi měsících samostatného fungování můžeme potvrdit, že předpoklady a výhody, které jsme identifikovali v rámci analýz, byly správné,“ tvrdí v tiskové zprávě šéf firmy Tomáš Budník.
Po rozdělení a odtučňovací kůře se firmě povedlo po sedmi letech zastavit pokles výnosů. Podle O2 pokračuje výnosový sešup u korporátních zákazníků, ale u klientů z řad domácností zase příjmy rostou.
„Hlavním důvodem byla vyšší průměrná útrata a významný nárůst výnosů z mobilních dat. Podle ekonomů klesají výnosy ve firemním segmentu na celém trhu. Firmy šetří na zaměstnancích, nechávají jim pouze volání, ale omezují jim data,“ říká tisková zpráva operátora.
Počitadlo smluv s O2 se zastavilo na konci roku na cifře 3,237 milionu s tím, že celkem s operátorem volá o tři procenta zákazníků méně než loni - 4,896 milionu.
Poskočil také parametr, který operátorovi dělá velkou radost – průměrný měsíční výnos na zákazníka. Ten se na konci roku dostal na 290 korun a celoroční průměr se ustálil na 287 korunách. Přestal sice klesat, přesto se ale asi zlaté časy z doby před zavedením neomezených tarifů (388 korun v roce 2012) hned tak nevrátí.
Podíl chytrých telefonů v síti stoupl na 48,5 procenta a s tím souvisí i nárůst poptávky po mobilním internetu. Ten na konci roku 2015 používalo 1,6 milionu zákazníků, tedy meziročně o 17 procent více. Datový provoz v mobilní síti meziročně stoupl o 64 procent, výnosy z mobilních dat o deset procent.
O2 klesá, respektive neroste, počet klientů s pevným internetem. Pevný internet od O2 využívalo ke konci roku 795 tisíc lidí. O desetinu ale poskočil počet uživatelů televize O2 TV, zvýšil se na 202 tisíc.