Hlavní navigace

Británie zahájila masivní digitální kampaň

10. 5. 2006
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: 322915
10. 5. 2006

Od 5. května běží ve vysílání veřejnoprávní BBC a na obrazovkách komerčních televizí ve Spojeném království série upoutávek a informačních šotů o přechodu na zemské digitální vysílání a jeho výhodách. Kampaní provází její symbol, přátelský robot Digital Al, který lidem tlumočí informace a pomáhá zemi s digitalizací. Cílem projektu je zvýšit povědomí Britů o tom, že čas vypnutí analogové televize se blíží, a doporučit zákazníkům, aby v obchodech vyhledávali zboží označené logem digitálního „tiku“. Kampaň lidem představuje sdružení Digital UK, které které jim poskytne nezávislou radu a pomoc s DVB-T.

Televizní šoty se vysílají ve stejných časech po celé Británii na všech klíčových programech. Tak široká souhra a spolupráce veřejnoprávní BBC a komerčních stanic nastala ve Spojeném království prvně v dějinách televize. Robot Digital Al mj. přerušuje tradiční reklamy firem Sony a Guinness, aby diváky informoval o vypínání analogového vysílání a sdělil jim infolinku a webovou adresu sdružení Digital UK.

WT100

Ke kampani, která bude probíhat měsíc, se od 8. května připojil také rozhlas. Projekt má i svoji regionální část, která je zaměřená na Border, West Country a Wales, tedy na místa, kde analogová televize přestane vysílat už za dva roky. Do domácností zmíněných části Británie přijde více než tři miliony informačních letáků. Informace budou dostupné také v obchodech a národních poradních centrech.

Čtenáři DigiZone.cz si mohou britskou kampaň prohlédnout na stránkách sdružení Digital UK.

Autor článku

Autor pracoval do ledna 2011 ve zpravodajství TV Z1. V redakci DigiZone.cz působil od startu v říjnu 2005 do dubna 2008 jako redaktor, pak i zástupce šéfredaktora.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).