Meziměsíční vývoj (vs. únor 2015)
Cílová skupina 15+
Seriál Policie Modrava a nové díly reality show Výměna manželek pomohly v březnu hlavnímu programu skupiny Nova k nejvyššímu růstu průměrného celodenního podílu na dospělém publiku ze všech televizí měřených peoplemetry. Nova si polepšila o 0,63 procentního bodu na hodnotu 24,30 procenta. Mimořádné sportovní události pomohly k rekordnímu růstu ČT Sport, jež si oproti únoru připsala 0,57 procentního bodu a vykázala průměrný celodenní podíl 4,90 procenta. Dařilo se i Primě love, jejíž podíl narostl o 0,32 procentního bodu na 2,51 procenta. Naopak největší pokles zaznamenala Nova Cinema, která se propadla o 0,87 procentního bodu na hodnotu 4,29 procenta. Klesala i TV Barrandov, a to o 0,32 procentního bodu na hodnotu 3,85 procenta.
MINULÝ MĚSÍC: V únoru nejvíc posilovala Nova, krok s ní držela i Nova Cinema. Propadala se ČT 1
Z hlediska meziměsíčního vývoje výkonů celých televizních skupin se nejlépe dařilo České televizi, která v součtu průměrných celodenních podílů všech šesti svých programů na publiku starším 15 let stoupla o 0,81 procentního bodu na hodnotu 30,21 procenta. Kromě nepatrného poklesu dětského kanálu ČT :D stoupaly všechny veřejnoprávní programy. Stoupala i skupina Prima, která si ve srovnání s únorem připsala 0,26 procentního bodu na hodnotu 21,26 procenta. V jejím případě si polepšily jen dva ze čtyř programů, mírný pokles vykázal hlavní kanál a dokumentární Prima Zoom. Horší souhrnný podíl na dospělém publiku starším 15 let než v únoru zaznamenala skupina Nova, která si ale i tak podržela pozici lídra – pohoršila si o 0,32 procentního bodu na hodnotu 32,93 procenta.
Cílová skupina 15–54
U mladšího publika ve věku 15 až 54 let, na které se programově i obchodně soustředí skupina Nova, si v březnu v průměrném celodenním podílu na sledovanosti nejvíc polepšila ČT Sport. Oproti únoru její podíl vzrostl o rovný jeden procentní bod na hodnotu 5,21 procenta. Výrazně si polepšila i Prima love, která si připsala 0,54 procentního bodu na březnových 3,22 procenta. Dařilo se i hlavnímu kanálu Novy, jenž rostl o 0,39 procentního bodu na hodnotu 27,04 procenta (růst to byl ale výrazně nižší než u širší divácké kategorie 15+). Největší pokles v březnu zaznamenala Nova Cinema, jež se propadla o 1,29 procentního bodu na březnový podíl 5,91 procenta. Významně klesal i podíl „ostatních“ neměřených stanic, konkrétně o 0,79 procentního bodu na hodnotu 8,92 procenta.
MINULÝ ROK: V březnu rekordně rostl hlavní kanál Novy, Česká televize se po olympiádě propadla
Jestliže u dospělého publika nad 15 let Česká televize jako celek v březnu stoupala, u mladšího publika od 15 do 54 let si v souhrnném celodenním podílu na sledovanosti oproti únoru pohoršila. Jinými slovy, pokračoval trend stárnutí jejího publika. U mladých její podíl klesl o 0,94 procentního bodu na hodnotu 25,27 procenta. Výrazně klesala i skupina Nova, která si pohoršila o 0,83 procentního bodu na souhrnný podíl 38,14 procenta. Kromě Novy Cinema mírně klesaly i programy Fanda a Telka. Jako jediná z „velké trojky“ si v březnu u mladšího publika polepšila skupina Prima, jejíž souhrnný podíl narostl o 0,64 procentního bodu na hodnotu 21,04 procenta. To je výrazně vyšší nárůst než v širší cílové skupině všech dospělých diváků nad 15 let.
Meziroční vývoj (vs. březen 2014)
Cílová skupina 15+
V meziročním srovnání s březnem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT Sport. Její podíl narostl o 1,97 procentního bodu na hodnotu 4,90 procenta. Dařilo se i zábavnému kanálu Smíchov, který si připsal 0,56 procentního bodu na letošních 1,62 procenta. Výraznější nárůst zaznamenala také Prima love, která si polepšila o 0,43 procentního bodu na 2,51 procenta. Naopak rekordní meziroční pokles připadl na ČT 1, jež si oproti loňskému březnu pohoršila o 1,01 procentního bodu na letošních 14,95 procenta. Obdobně klesal i hlavní kanál Primy, jehož podíl spadl o 0,94 procentního bodu na 13,60 procenta. Významný je i pokles zpravodajské ČT 24 o 0,67 procentního bodu na hodnotu 4,10 procenta.
Česká televize si jako jediná ze tří největších televizních skupin v zemi meziročně polepšila v souhrnném celodenním podílu na publiku starším 15 let za všech šest svých programů. Oproti loňskému březnu její podíl vzrostl o 0,81 procentního bodu na hodnotu 30,21 procenta. Nebýt ale rekordního nárůstu sportovního kanálu, Kavčí hory by si meziročně pohoršily, stejně jako obě velké komerční televizní skupiny. Nejvíce klesala skupina Prima, a to o 0,40 procentního bodu na podíl 21,26 procenta (především kvůli hlavnímu kanálu), skupina Nova zaznamenala minimální pokles o 0,06 procentního bodu na hodnotu 32,93 procenta. V jejím případě klesal hlavní kanál a tematický program Fanda.
Cílová skupina 15–54
V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let zaznamenala z jednotlivých televizních stanic největší meziroční růst ČT Sport. Stejně jako u dospělého publika nad 15 let si v průměrném celodenním podílu na sledovanosti polepšila o 1,97 procentního bodu, v této kategorii na podíl 5,21 procenta. Výrazně si přilepšil i Smíchov, jehož podíl vzrostl o 0,93 procentního bodu na hodnotu 2,60 procenta. Dařilo se i Primě love, jež si připsala 0,70 procentního bodu na letošních 3,22 procenta. Opačný trend vykázala ČT 1, jež si pohoršila o 1,46 procentního bodu na hodnotu 11,38 procenta, ale také zpravodajská ČT 24 (- 0,78 procentního bodu na 2,07 procenta), hlavní kanál Primy (- 0,73 procentního bodu na 10,63 procenta) a TV Barrandov (- 0,68 procentního bodu na 2,74 procenta).
U mladšího publika si v meziročním porovnání výkonů celých televizních skupin polepšily komerční televizní domy. Nejvíc skupina Nova, jež zaznamenala nárůst o 0,71 procentního bodu na hodnotu 38,14 procenta (mírně klesal pouze hlavní kanál Novy a Fanda). Polepšila si i skupina Prima, konkrétně o 0,30 procentního bodu na podíl 21,04 procenta. Naopak mírný meziroční pokles vykázala Česká televize, která si pohoršila o sedm setin procentního bodu na hodnotu 25,27 procenta. Přitom u širší cílové skupiny všech dospělých diváků nad 15 let ČT meziročně významně stoupala, takže se opět potvrzuje trend stárnutí jejího publika. Obdobně je na tom skupina Nova, zatímco skupině Prima publikum mládne.