Botnety se starají o 40 procent podvodných kliknutí na reklamu

3. 11. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Společnost Click Forensics tvrdí, že 14 procent všech zaznamenaných kliknutí na webovou reklamu je výsledkem podvodu, nikoliv reálného zájmu uživatele. Došla prý k tomu analýzou dat ze tří stovek různých reklamních sítí. Reklamní sítě samozřejmě umělé klikání na reklamu výslovně zakazují a většina jich má i nějaký ten mechanismus pro vyhodnocování legitimnosti zaznamenaných kliknutí, který je zejména u PPC reklamy velmi důležitý. Ve třetím čtvrtletí tohoto roku byly za čtyřiceti procenty…

Společnost Click Forensics tvrdí, že 14 procent všech zaznamenaných kliknutí na webovou reklamu je výsledkem podvodu, nikoliv reálného zájmu uživatele. Došla prý k tomu analýzou dat ze tří stovek různých reklamních sítí. Reklamní sítě samozřejmě umělé klikání na reklamu výslovně zakazují a většina jich má i nějaký ten mechanismus pro vyhodnocování legitimnosti zaznamenaných kliknutí, který je zejména u PPC reklamy velmi důležitý. Ve třetím čtvrtletí tohoto roku byly za čtyřiceti procenty podvodných kliknutí různé botnety. Jejich podíl roste. Ještě ve třetím kvartálu loňského roku jim bylo přičítáno jen 28 procent z podvodných kliknutí. (SecurityWorld­.cz). Společnost Click Forensics je firma zabývající se vývojem nástrojů na identifikaci podvodných kliknutí.

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).