Nejde jim o rozdmýchávání vášní? Covid, prezidentské volby, volby na Slovensku, nejnověji v Polsku. Vždyť to hraničilo až s hysterií. Nepokrytě stranili jedné straně, na druhou nešetřili kritikou. Vysoké procento citově zabarvených slov...Klasické metody manipulace. Útok na pudy, blokování rozumu.
Stanice Českého rozhlasu skladbou svého vysílání a hudbou nabízejí koncesionářům za jejich peníze obsah, který se od soukromých stanic po většinu dne de facto neliší.
Skladbou a hudbou se možná neliší, ovšem formou podání obsahu ano a to velmi.
V době informačních válek a snah monetizovat pozornost lidí za každou cenu není divu, že se informační kanál, který není nucen rozdmýchávat vášně sledujících kvůli vyšší sledovanosti, nehodí do krámu.
Je mi jedno, na co se kdo dívá. Právě u diváků ČT pochybuji o získávání informací z jiných zdrojů, protože sledují přece ten nejlepší. Baví mě, jak lze lehce zmanipulovat hlupáky. Když jim nabídneš vstup do exklusivního klubu "vyvolených". Právě hloupý rád vstoupí. Funguje to v politice. Máme na všechno recept. Výsledek? Velká 0. Naprosto geniální je v tomto Apple. Jednoduchý systém pro jednoduché. Ale proč ne? Každý svéprávný člověk zodpovídá za své činy.
19. 10. 2023, 22:52 editováno autorem komentáře
VPM u nás v minulosti nebyla žádnou konkurencí pro privátní média. Ta totiž neexistovala. Když ale šla na trh, již ČT a ČRo existovaly a asi jim to nevadilo. Když nyní VPM jdou s dobou i jen v technologiích, je to najednou špatně a privátní média to ničí. I privátním médiím se zdražují energie, zvyšují platy zaměstnancům, rozšiřují počet stanic a to zajistí s mnoha let stejným příjmem? Asi ne, podle poměru reklamních čtvrthodinek k roztrhaným epizodám filmů, seriálů a dalších delších pořadů. :-(
Začnu s ČRO. To že rozhlas je konkurencí pro soukromá rádia je takový blábol jako že žáby jsou konkurenty ryb.
Asi je špatně, že neznám komerční rádio vysílající Jazz, dechovku nebo vážnou hudbu. Rádio komerční pro posluchače 50+ bych asi také nenašel.
A co říci k ČT? Asi tolik že když budou platit všechny rodiny co mají mobily, počítače, notebooky a klasickou televizi a o trochu se zvýší poplatek tak možná komerční televize budou muset začít produkovat kvalitnější produkci a kvalitnější obsah ve vysílání. Ostatně divákům nejvíce vadí ty reklamy nevhodně a velmi často vkládané do vysílání.
V souvislosti s reklamními bloky, musím ale souhlasit s komerčními televizemi, sponzorské reklamy jsou nešvar a mimo sportovní přenosy na ČT by neměly být vysílány na veřejnoprávní televizi. Ale zároveň i na soukromých televizích. Oni tím jen navyšují vysílací čas svých reklamních bloků.
Do rozpočtu ČT neplyne pouze výnos z koncesionářských poplatků, ale i z další podnikatelské činnosti. Není tedy divné, že za "reklamní" vsuvky před a po pořadech je příjem vyšší, než třeba z prodeje pořadů do zahraničí, prodeje nosičů s pořady ČT a pod..
Pokud je sponzoring v ČT protiprávní a někomu to vadí, nic mu nebrání ji udat orgánům činným v trestním řízení. Je zajímavé, že třeba samotný sponzoring není komerčními stanicemi napadán, nebo o tom alespoň já nevím.
Když jsou dotyční vlivem neustálé masírky naučeni sledovat a věřit výhradně ČT, tak určitě existují. On to začal už neschopný Mathé, který Novu podcenil stejně jako Němci "garážovou RTL". Ta ČT totálně rozdrtila ve sledovanosti. Zrodily se tedy báchorky o těch inteligentních, kteří sledují hlavně druhý program. Čti..."Jen hlupáci sledují komerční tv". Nebo třeba další o tom, jak dělají zpravodajství dobře, když vadí levici i pravici. Vůbec jim nedošlo, že mohou odvádět špatnou práci. A jiné..
21. 10. 2023, 18:03 editováno autorem komentáře
Myslet si, že je něco v ČT nešvar je sice možné, ale v tomto případě zbytečné. Zákon o ČT praví, že příjmy z vysílání pořadů "reklamního typu" jsou druhou nejvýznamnější položkou rozpočtu ČT. Jako správný hospodář tedy ČT nemůže svévolně nedodržovat zákon, který přesně specifikuje, jaký reklamní pořad na ČT může být, jaký být nesmí a kolik ho může a kdy být. To vymysleli/schválili zákonodárci a sice se to může některým TV divákům nelíbit, ale nemohou s tím sami nic udělat.
Ono by stačilo znát zákon: 231/2001 Sb. ze dne 17. května 2001 o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů. Na téměř 50 stranách je vše napsáno a je jednodušší respektovat to, případně si to přečíst, možná i pochopit, než tady tak obsáhlý materiál kvůli někomu zbytečně citovat.
Čili reklamu v ČT definuje zákon a na komerčních TV stanicích je reklama hlavním zdrojem jejich miliardových příjmů, samozřejmě také podle pravidel daných licencemi. Bez nich by komerční stanice provozovali jen miliardáři a možná ještě bohatší mafiáni. A, to by asi nebylo o co stát, protože nic nemůže být, zejména v komerční sféře, zadarmo.
Jaaj:
Tak tohle nemohu posoudit, radio jsem si naposledy pustil někdy kolem r. 1991 a sice Country radio, tehdy se tam ještě hodně hrálo a málo reklamařilo, zatímco dnes je to naopak. Takže místo rádia mám bohatou sbírku mgf. pásků a vinylů, kterou postupně digitalizuji (W7 + Adobe Audition 2 - dokážu ty nahrávky remasterovat poslouchatelněji, než mnohé profi studio) a pak poslouchám, třeba když jedu autem na nákup do Německa a Polska a v TV si pouštím přes primitivní přehrávač dereklamizovaná DVD.
Přestal jsem navštěvovat Digiarenu a Živě, protože chtějí, abych jim platil (kulový, souzi, kulový!) za to, že mne nebudou otravovat reklamami. Ono je to časem přejde, už to zkusili jednou a dlouho jim to nevydrželo. A když nepřejde, tak to málo, co mne na těch webech zajímá, najdu bez problémů a otravování jinde. Prostě reklamy musíme hladit a hladit, až je úplně vyhladíme.
Jiří Suchý nedávno pronesl v pořadu Nikdo není dokonalý jednu moc hezkou větu: Pan Google je sice chytrý, ale není moudrý. Moudrý člověk totiž ví, že něčemu takovému, jako jsou masmédia, či internet věřit už z principu nemůže. Bohužel v ČR je hafo ,,chytrých" či spíše vy.u.a.ých lidí, ale moudrých máme zoufalý nedostatek a jejich množství klesá přímo úměrně výšce společenské vrstvy.
Pomůžu si sám. Tuto vládu, ani prezidenta jsem nevolil, takže je nebudu živit tím, že bych svůj důchod utrácel tady. Jsem chudý důchodce a pokud chci s důchodem jakžtakž vyjít, nemohu si dovolit nakupovat v Česku předražené šmejdy. Takže Německo, Polsko a DPH a spotřební daň za pohonné hmoty, (plná nádrž + 20 l v kanystru za 32 Kč/litr mi na měsíc vystačí) dostanou v zahraničí.